برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری کرمان در آبان

منبع: همگردی

19

1401/7/26

04:32


ایرنا/ براساس خبرهای بدست آمده، برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری کرمان در آبان صورت می گیرد.

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان در نشست کارگروه گردشگری استان کرمان افزود: برنامه ریزی لازم برای بهتر برگزار شدن چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری این استان با همکاری دستگاه های مرتبط، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و گردشگری بزرگ استان های تهران و کرمان انجام گرفته و بزودی شاهد برگزاری نمایشگاه هایی پرشور در حوزه گردشگری و صنایع دستی در این استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سه هزار مترمربع فضا برای برگزاری 2 نمایشگاه در نظر گرفته شده، اظهار داشت: 2 هزار مترمربع فضا به نمایشگاه حوزه صنایع دستی و هزار مترمربع به حوزه گردشگری اختصاص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری سه رویداد گردشگری سلامت، طبیعت و خوراک برگزار می شود که به جذابیت نمایشگاه مذکور کمک زیادی می کند.

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری این استان گفت: 50 میلیارد تومان اثر هنری در این نمایشگاه به معرض نمایش بازدیدکنندگان گذاشته می شود.

فعالی ادامه داد: با توجه به توسعه صنایع دستی استان کرمان طی سالهای گذشته امسال 90 غرفه برای هنرمندان داخل استانی و 90 غرفه دیگر برای هنرمندان خارج از استان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: شاخص ها برای انتخاب هنرمندان برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی تجاری سازی، کمیت و کیفیت، برندسازی، نشان ملی و تجارت الکترونیک آثار هنری هنرمندان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: تولید زنده رشته های منسوخ شده و بومی استان کرمان را نیز در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی خواهیم داشت.

چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری استان کرمان از پنجم تا نهم آبان در محل مجتمع نمایشگاهی جنوب شرق کرمان برگزار می شود.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری کرمان در آبان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو