بهانه جدید آمریکا برای تحریم ایران

منبع: ساعد نیوز

23

1401/7/26

09:41


ساعد نیوز: یک روزنامه آمریکایی گزارش داد دولت این کشور قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به بهانه آنچه ارسال سلاح به روسیه خوانده، وضع کند.

بهانه جدید آمریکا برای تحریم ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کردند که آمریکا قصد دارد به دلیل آنچه نقش ایران در کمک کردن به روسیه در جنگ اوکراین خوانده، تحریم هایی علیه تهران اعمال کند.

به گزارش پولیتیکو، تدابیر آمریکا احتمالا تحریم های اقتصادی و صدور ممنوعیت های صادراتی را شامل خواهد شد و طرف های ثالثی که به تهران و مسکو کمک رسانی کنند را نیز هدف خواهد گرفت.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز با مطرح کردن ادعاهای اثبات نشده گزارش داده که لندن همانند فرانسه «اقدام ایران در ارسال پهپادهای جنگی به روسیه» را نقض قطعنامه شورای امنیت می داند.

وزیر خارجه اوکراین هم به بهانه ادعای استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در نبرد علیه کی یف، خواستار تحریم تهران شده است.

این در حالی است که وزرای اتحادیه اروپا نیز قصد دارند امروز دوشنبه در نشستی بر سر اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران و همچنین ادعای استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در حملاتش به کی یف بحث کنند.

پیش از این دو دیپلمات اتحادیه اروپا به خبرگزاری رویترز گفته بودند که وزرای اتحادیه اروپا مدعی هستند ایران پهپاد های «کامیکازه شاهد-۱۳۶» خود را برای جنگ در اوکراین در اختیار روسیه می گذارد و وزرا قصد دارند در تاریخ ۱۷ اکتبر بر سر این مسئله نشستی برگزار کنند.

هفته گذشته هم «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار ادعای اثبات نشده استفاده روسیه از پهپاد های ایرانی در درگیری اوکراین، در خصوص همکاری نظامی ایران و روسیه هشدار داد و مدعی شد که در صورت تایید گزارش ها «چنین اقداماتی عواقب جدی خواهد داشت.»

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان پیش از این در موضوع اوکراین بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح برای به کارگیری در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده و موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مخالفت با تسلیح هر یک از طرفین این جنگ و با هدف توقف جنگ است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در نشست خبری هفتگی امروز خود گفت: ایران بار ها اعلام کرده که به هیچ یک از طرف های جنگ اوکراین سلاح صادر نکرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو