7 قدم برای انتخاب لباس مطابق با خواسته شما

منبع: پارس ناز

42

1401/7/26

09:52


7 قدم برای انتخاب لباس مطابق با خواسته شما

انتخاب لباس بدون شک نشان دهنده شخصیت شما است و ذهنیت اولیه همه افراد نسبت به ما را شکل می‌دهد. لباسی را که ما انتخاب کرده و می پوشیم نشان دهنده شخصیت ما است و انتخاب درست آن اعتماد به نفسمان را بیشتر خواهد کرد.

 

بنابراین در هنگام خرید و انتخاب لباس باید دقت بسیاری داشته باشیم تا نه تنها دیگران برداشت بهتری از ما داشته باشند؛ بلکه خودمان هم با آنها احساس راحتی کنیم. اما چگونه باید لباسی را که مطابق خواسته ما است؛ انتخاب کنیم؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

1- راحتی و کیفیت لباس

لباسی که می خرید باید راحت بوده و ارزش پولی که بابت آن پرداخت می کنید را داشته باشد. بنابراین کیفیت پارچه و دوخت بسیار اهمیت دارد. پیش از خرید لباس به بافت و مرغوب بودن پارچه آن توجه کنید. به هر میزان که بافت پارچه نرم و در عین حال مقاوم باشد ارزش آن نیز بیشتر است.

 

به رنگ لباس هم باید توجه داشته باشید تا با چند بار شستشو دچار تغییر رنگ نشود. برای خرید لباس یا پیراهن مجلسی زنانه این موضوع بیشتر هم احساس می شود.  معمولا یک مدل شیک  جدید ایرانی  زنانه یا مردانه دارای قیمت متنوعی است اما   خرید اینترنتی کمک می کند تا آنها را ارزان خریداری کنید.

 

2- شناخت فرم بدن

7 قدم برای انتخاب لباس مطابق با خواسته شما

در انتخاب لباس افرادی موفق هستند که از شکل و فرم بدن، رنگ پوست و رنگ موی خود آگاهی کامل داشته باشند و بدانند کدام رنگ و بافت به استایل آنها هم خوانی دارد. در این حالت آنها می توانند یک انتخاب ایده آل داشته باشند.

 

به عنوان مثال انتخاب یک مدل جدید تونیک دخترانه نیازمند آن است که به فرم بدن خودتان آگاه باشید تا لباس تنگ یا گشاد برای خودتان نخرید. شیک ترین  مدل  تونیک آنهایی است که متناسب با اندام شما باشد. انواع جدید تونیک خانگی که از جنس  نخی  هستند گزینه های خوبی بوده و در هنگام خرید بهتر است آنها را پرو کنید.

 

3- استفاده از رنگ های هماهنگ

در ست کردن لباس های روزمره استفاده از تی شرت، شلوار و همچنین کفش با رنگ های متفاوت ایرادی ندارد. اما نباید این کار را برای ست کردن استایل رسمی انجام دهید. درواقع استفاده از پیراهن، کت و یا پالتو و شلوار با رنگ های ناهماهنگ مانع از خوش تیپی شما خواهد شد. شما برای ست کردن یک استایل رسمی باید به سراغ لباس هایی بروید که دارای طیف رنگی مشابهی به یکدیگر هستند.

 

4- دقت در سایز لباس

برای آن که لباسی مطابق سلیقه شما باشد؛ باید سایز درست را انتخاب کنید. در این صورت دوام لباس هم بیشتر خواهد شد. انتخاب لباس های چسب و تنگان و یا سایزهای خیلی بزرگ موجب می شود تا شما جذاب به نظر نرسید و به زودی هم لباس شما کیفیت خود را از دست خواهد داد. بنابراین بهتر است سایزی را انتخاب کنید که اندازه شما باشد نه کوچکتر از سایز شما.

 

5- استفاده از شلوار اندازه

7 قدم برای انتخاب لباس مطابق با خواسته شما

برای ست کردن استایل خود باید نکته دیگری را نیز مد نظر قرار دهید و آن این است که باید از شلوارهایی استفاده کنید که خیلی کوتاه یا خیلی بلند نباشند. استفاده از شلوار خیلی بلند شما را نامرتب جلوه خواهد داد و همچنین موجب می شود تا بوت یا هر نوع کفشی که به پا دارید هم جلوه خود را از دست بدهد. پس در انتخاب قد شلوار جین یا پارچه ای خود دقت بیشتری داشته باشید تا بیش از اندازه کوتاه یا بیش از اندازه بلند نباشد.

 

6- توجه به وضعیت جسمانی و پوست

این موضوع برای بیماران اهمیت بیشتری دارد. برای مثال بیماران دیابتی بهتر است از لباس هایی با جنس نرم و لطیف استفاده کنند. علاوه بر این، این دسته از بیماران بهتر است لباس ‌هایی انتخاب کنند که از دکمه و قلاب کمتری در آن ها استفاده شده باشد تا فشار حاصل از لباس باعث آسیب‌ رساندن به پوست آنها نشود. افرادی که دچار حساسیت‌ های پوستی هستند هم باید حتی ‌الامکان از لباس ‌های نخی و راحت استفاده کنند.

 

باید دقت داشته باشید که انتخاب لباس های تنگ و چسبان ایجاد حساسیت پوستی می کند و به خصوص برای بیماران پوستی انتخاب بدی خواهد بود. بنابراین اگر آلرژی خاصی دارید بهتر است آن دسته از لباس هایی را که به آنها آلرژی دارید، از کمد خود جدا کنید.

 

7- توجه به دکمه و زیپ لباس

نکته مهم دیگری که کمک می کند لباس مطابق خواسته شما باشد، انتخاب و توجه به نوع دکمه و زیپ های لباس است. به دکمه و زیپ های یک لباس دقت کرده و مطمئن شوید که سالم هستند. علاوه بر این باید دقت کنید که درزهای لباس حداقل به اندازه یک تا دو سانت پارچه بیشتری داشته باشند تا در صورت نیاز به گشاد کردن لباس راهی برای آن وجود داشته باشد.

 

نویسنده: وحیده امینی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو