حل مشکل کمبود فضای اتاق خواب با تخت کم جا

حل مشکل کمبود فضای اتاق خواب با تخت کم جا


منبع: روزیاتو

93

1401/7/26

15:31


حل مشکل کمبود فضای اتاق خواب با تخت کم جا

حل مشکل کمبود فضای اتاق خواب با تخت کم جا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای بهینه سازی و باز شدن فضای اتاق خواب، بهترین راه حل استفاده از تخت های کم جاست. در این مقاله با انواع تخت کم جا و سایر تجهیزات مدرن و بهینه سازی اتاق کوچک آشنا خواهید شد.

بسیاری از ما در خانه‌هایمان با مشکلات کمبود فضا در اتاق ها مواجه هستیم. گاهی از اوقات اتاق های ما تنها فضایی برای استراحت نیستند و اتاق کار یا مطالعه نیز به حساب می آیند.

با این حال بسیاری از اوقات اتاق ها متراژ بسیار کمی هم دارند و عملا فضای کافی برای قرار دادن وسایل در آن ها نیست؛ ممکن است حتی در یک خانه بزرگ هم اتاقی داشته باشید که به دلیل کوچک بودن چندان مورد استفاده موثر قرار نگیرد. شاید هم جزو افرادی باشید که ترجیح می دهند فضای اتاقشان (هرچند بزرگ) دلباز بماند و تا حد امکان چیزی فضا را اشغال نکند. به هر حال مهم نیست در کجا زندگی می‌کنید، خانه‌ای با اتاق های بزرگ یا کوچک، شما می توانید فضای هر اتاقی را به کمک انواع تخت کم جا مرتب و سازماندهی کنید.

حل مشکل کمبود فضای اتاق خواب با تخت کم جا

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع تخت کم جا و روش های بهینه سازی فضای اتاق خواب آشنا کنیم.

انواع تخت کم جا

در گذشته بسیاری از خانواده ها از تخت خواب استفاده نمی کردند؛ هرچند در صورت استفاده هم اتاق ها آنقدر بزرگ بود که مشکل خاصی به وجود نمی آمد. رفته رفته با رواج بیشتر تخت خواب، اتاق ها هم کوچک و کوچک تر شدند تا جایی که گاهی به سختی امکان قرار دادن تخت در اتاق فراهم می شد. همچنین بسیاری از خانه ها تنها یک اتاق اضافی داشتند که اغلب باید به عنوان یک منطقه بازی، اتاق ورزش، اتاق کار، اتاق صنایع دستی و اتاق مهمان استفاده می شد و عملا جای مناسبی برای قرار دادن تخت خواب نبود.

به این ترتیب طراحان دکوراسیون داخلی تصمیم به حل این مسئله گرفتند و تخت های کم جا را طراحی کردند.

امروزه تخت کم جا در انواع و مدل های زیادی تولید شده تا هیچ محدودیتی برای قرار دادن تخت خواب در منزل وجود نداشته باشد.

تخت تاشو برای اتاق های بسیار کوچک

تخت تاشو تختی است که از یک سمت به دیوار متصل می شود و از سمت دیگر آزاد است تا در صورت نیاز آن را باز کرده یا ببندید.

زمانی که شما تخت را باز می کنید تخت به کمک پایه های متحرک، بر روی زمین قرار می گیرد و فضای خواب شما را فراهم می کند، و زمانی که قصد بستن و جمع کردن تخت را داشته باشید تخت شما به کمک چند جک به سمت دیوار رفته و کاملا با دیوار فیکس می شود. به این ترتیب فضای بسیار زیادی را در اتاق خواب باز کرده‌اید.

تخت های تاشو در مدل های تک نفره و دو نفره عمودی یا افقی در بازار موجود هستند و شما می توانید با توجه معماری اتاقتان بهترین تخت را انتخاب کنید.

تخت های تاشو دارای یک قفل ضامن هستند تا بدون اراده شما باز یا بسته نشوند. برای تغییر حالت مجدد تخت لازم است تا ابتدا قفل ضامن را باز کرده و پس از انجام تغییر مورد نظرتان مجددا قفل ضامن را ببندید.

تخت تاشو بزرگسال

اگر اتاق خواب شما، اتاق کارتان نیز محسوب می شود و در طول روز فضای بسیار کمی برای نشستن و کار کردن دارید تخت تاشو بهترین گزینه برای شما محسوب می شود. همچنین ممکن است اتاق شما آنقدر کوچک باشد که تخت تا حد زیادی به دیوار ها نزدیک باشد و مانع از رفت و آزادانه شما به سمت کمد دیواری ها یا فضاهای دیگر شود. در این صورت تخت تاشو بهترین گزینه برای اتاق شما محسوب می شود.

برخی از تخت های تاشو در قسمت زیر تخت دارای یک شلف هستند. به این ترتیب زمانی که تخت را می بندید این شلف جای مناسبی را برای قرار دادن وسایل تزئینی یا کتاب فراهم می کند تا زیبایی اتاق شما دو چندان شود. برخی از تخت های تاشو نیز در قسمت زیر خود دارای یک مبل راحتی هستند که پس از بسته شدن تخت مورد استفاده قرار می گیرد.

تخت تاشو کودکان

بدون شک اتاق کودکان جایی است که نباید با وسایل بزرگ و جاگیر پر شود؛ زیرا ساکنان کوچک آنها به فضای زیادی برای فعالیت های آزادانه و بازی نیاز دارند.

نصب تخت های تاشو فضای اتاق را تا حد زیادی بهینه می کند و باعث می شود تا کودکان فضای تفریحی نسبتا بزرگی داشته باشند و احتمال ریخت و پاش اسباب بازی در اتاق های دیگر به حداقل برسد. ناگفته نماند که کودکان چقدر از داشتن یک تخت تاشو لذت می برند و باز و بسته کردن آن حس ماجراجویی پیدا می کنند.

حل مشکل کمبود فضای اتاق خواب با تخت کم جا

تخت باکسی برای اتاق های بدون کمد

گاهی اوقات ممکن است که اتاق خواب شما خیلی هم کوچک نباشد و مشکلی با محل قرار گرفتن تخت نداشته باشید، اما کمبود کمد دیواری شما را کلافه کرده باشد. در این صورت راه حل مشکل شما استفاده از تخت باکسی است.

تخت های باکسی در قسمت زیرین خود فضای مناسبی را برای قرار دادن وسایل شما فراهم می کنند. به این ترتیب شما می توانید وسایلی که در کمد ها برای آن جایی ندارید را در زیر تخت قرار دهید و به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

تخت های باکسی در دو نوع تولید می شوند. اگر شما به تازگی قصد خرید تخت باکسی را پیدا کرده‌اید می توانید از باکس های پارچه‌ای جکدار استفاده کنید. این باکس ها چیزی شبیه پایه تخت های هتلی هستند و قیمت بسیار مناسبی دارند. به این ترتیب می توانید با خرید یک باکس پارچه‌ای و یک خوشخواب دارای تخت باکسی فوق‌العاده‌ای شوید.

با این حال ممکن است که شما برای اتاقتان یک تخت چوبی بخواهید و یا ترجیح دهید که تخت قدیمی خودتان را باکس دار کنید. در این صورت شما به باکس فلزی جکدار نیاز دارید.

کلاف تخت باکسی در دو مدل تک نفره و دو نفره در بازار موجود است. اما اگر تخت شما ابعاد استانداردی ندارد کمی توانید از طریق شماره ۰۲۱۱۷۷۳۴۳۵۵۶ با فروشگاه تجهیز یراق تماس بگیرید و یراق تخت خواب با ابعاد مورد نظرتان را سفارش دهید.

مبل تخت خواب شو برای خانه های ویلایی

اگر شب های زیادی مهمانان شما شب را در منزلتان می گذرانند و یا یک خانه ویلایی دارید و نمی خواهید فضای اتاق ها را با تخت خواب پر کنید، از مبل های تخت خواب شو استفاده کنید.

به این ترتیب شما در روز یک مبل راحتی دارید و وقتی که شب فرا می رسد مبل راحتی خود را به سادگی به یک تخت تبدیل می کنید. مبل های تخت خواب شو نیز مانند سایر مدل ها در دو مدل یک نفره و دو نفره تولید می شوند.

زیبایی و جذابیت اتاق خواب با تجهیزات مدرن و کاربردی

علاوه بر تخت خواب کمجا، تجهیزات دیگری نیز وجود دارند که باعث بهینه شدن فضای اتاق خواب و زیبایی آن می شوند:

یکی از این تجهیزات، درب های ریلی هستند. درب های ریلی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند؛ چرا که مزایای بسیار زیادی دارند. از جمله‌ی این مزایا، باز شدن درب کشویی ریلی در کمترین فضای ممکن است. به این ترتیب حتی اگر تخت شما با کمد دیواری ده سانتی متر فاصله داشته باشد، باز هم درب کمد به راحتی و به طور کامل باز می شود. شما می توانید درب های قدیمی کمد خود را نیز با کمک یراق درب ریلی پروفیلی یا ساده به یک درب کشویی بی نظیر و فوق العاده تبدیل کنید.

یکی دیگر از تجهیزات مدرن و کاربردی اتاق خواب تجهیزات نورپردازی است. نورپردازی باعث زیباتر شدن و جلوه بیشتر وسایل شما می شود. برای این کار می توانید از انواع ال ای دی شاخه ای و سنسور های نوری استفاده کنید. همچنین آینه های نوری امروزه از ترند های بازار شده‌اند و جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون اتاق خواب دارند. شما می توانید لامپ های نورپردازی آینه را به سنسور تاچ آینه متصل کنید تا با یک حرکت تمام چراغ های مورد نظر شما روشن یا خاموش شوند.

به این ترتیب شما یک اتاق خواب مدرن، مجهز، زیبا و جذاب خواهید داشت.

حل مشکل کمبود فضای اتاق خواب با تخت کم جا

خرید یراق تخت کم جا از تجهیز یراق

تخت های تاشو در زمان عدم استفاده فضای بسیار کمی را اشغال می نمایند و تخت های باکسی فضای زیادی را برای قرار دادن وسایل شما فراهم می کنند. با سیستم های تخت کم جا، دیگر مشکلات فضای کوچک در خانه شما مطرح نیست. شما به راحتی می توانید با سفارش یراق آلات تخت باکسی و یراق تخت تاشو، تخت های قدیمی خود را به تخت کم جا تبدیل کنید. برای این کار کافیست با کارشناسان تجهیز یراق تماس بگیرید تا با توجه به ابعاد تخت شما، سیستم تخت کم جای بی نظیری را برایتان ارسال کنند. با نصب و اجرای تخت های کم جا در اتاق خواب خانه، احساس می کنید که فضای اتاقتان دو برابر شده‌است.

تجهیز یراق با ارائه انواع یراق تخت خواب، تجهیزات اتاق خواب، تجهیزات نورپردازی، اکسسوری کابینت، درب های ریلی و … مرجع مناسبی برای کسب اطلاعات و خرید محسوب می شود. شما می توانید از طریق سایت تجهیز یراق، تماس با فروشگاه و مراجعه حضوری به فروشگاه فیزیکی، با تمام محصولات عرضه شده در این فروشگاه آشنا شده و یراق آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو