موزه توپکاپی, قصر باشکوه امپراتوری عثمانی

موزه توپکاپی, قصر باشکوه امپراتوری عثمانی


منبع: آرگا

25

1401/7/27

10:12


یکی از موزه ها و قصرهای دیدنی در استانبول موزه توپکاپی بوده که از شگفتی های گردشگری زیادی برخوردار است. این موزه دارای خزانه، حرمسرا، کتابخانه و … بوده که از آن بازدید خواهید کرد.

یکی از جاذبه های مهمی که در قلب تپنده امپراتوری عثمانی واقع شده است، قصر و موزه توپکاپی می باشد. این کاخ بسیار عظیم در یکی از شبه جزیره های اروپایی استانبول واقع شده و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری مهم محسوب می شود. هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از این موزه بازدید می کنند.

بنای تاریخی توپکاپی

معرفی موزه توپکاپی

هر ساله تورهای گردشگری زیادی به این نواحی برگزار می شوند که شما می توانید از آن ها برای بازدید و تماشا استفاده کنید. این قصر که ۴۰۰ محل زندگی عثمانی و حکومت سلاطین آن بوده است، به دستور کمال آتاتورک به یک موزه تبدیل شد. این کاخ و موزه دارای یک مجموعه نفیس و ارزشمند بوده که از آن دیدن می کنید. این موزه از دیدنی های استانبول است.

دیدنی قصر توپکاپی

بررسی موزه:

در این موزه مجموعه ای از دویست هزار سند و ۸۶۰۰۰ شی وجود دارد. هر یک از این اشیا بسیار ارزشمند بوده و زیبایی خاصی دارند. این بنا دارای سه دروازه بوده که شامل باب همایون، باب السعاده و باب الاسلام می باشد. در این قصر می توانید چهار بارگاه مشاهده کنید. بارگاه اول در این بنا به عموم اختصاص داشته و بارگاه دوم آن از بارگاه اول جدا شده است.

موزه توپکاپی

بارگاه دوم دروازه ای است که به دستور سلطان سلیمان بنا شد. آشپزخانه کاخ نیز در این بخش قرار دارد. بازدید از ظروف چینی و کریستالی نیز در این موزه جذابیت زیادی خواهد داشت. حرمسرای معروف عثمانی نیز در این موزه قرار داشته و خرم سلطان که از زیباترین افراد این حرمسرا بوده در این قصر زندگی کرده است. اگر می خواهید با یکی از ارزان ترین دیدنی های استانبول آشنا شوید، می توانید سری به این موزه بزنید.

اشیای توپکاپی

اتاق های موزه:

این قصر موزه توپکاپی دارای اتاق های متعددی می باشد. هر یک از این اتاق ها مخصوص فعالیت های گوناگونی است. اتاق خصوصی سلطان، کتابخانه، سالن دیدار سفیران، سالن اجتماعات، خوابگاه قشون خزانه و دیگر بخش های موجود در این موزه هر یک از اهمیت خاصی برخوردار هستند. در این موزه مجموعه ای از غنایم جنگی نگهداری می شوند.

دیدنی های توپکاپی

جواهرات قیمتی که در این موزه مشاهده می کنید، شامل خنجرهایی است که با جواهر تزئین شده اند. در این مجموعه چهارصد شی رزمی دیگر نیز می توانید، مشاهده کنید. نقاشی های ارزشمند و متنوع و دیگر جاذبه های تاریخی محرمانه برای گردشگران جذابیت زیادی دارند. این مجموعه دارای تالارهای گوناگونی است. اشیای این موزه به وسیله سلطان سلیم از قاهره مدینه و … جمع آوری شده اند.

جاذبه تاریخی توپکاپی

تالار قرآن:

یکی از تالارهای این موزه تالار قرآن بوده که دارای پرده، قفل و کلید کعبه است. شمشیر موجود در این مکان شمشیر منسوب به پیامبر بوده و می توانید قبا، کفش و مهر عقیق را نیز مشاهده کنید. کتابخانه نیز یکی دیگر از بخش های موجود در این موزه بوده که در کتابخانه می توانید، ۱۸۰۰۰ کتاب تاریخی را مشاهده نمایید. از دیگر موزه های استانبول می توان به موزه باستان شناسی استانبول اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو