«کمدی اکتشافات» به روایت وکیلی | ماجراهایی در پی رویارویی دو کاشف قاره آمریکا

22

1401/7/27

11:00


حامد وکیلی گفت: «کمدی اکتشافات» یک نمایش کمدی با بازی خوب بازیگران است و ارتباط خوبی با تماشاگر برقرار می‌کند.

«کمدی اکتشافات» به روایت وکیلی | ماجراهایی در پی رویارویی دو کاشف قاره آمریکا

گروه تئاتر هنرآنلایننمایش «کمدی اکتشافات» نوشته امید طاهری با دراماتورژی علی صبوری و کارگردانی و تهیه‌کنندگی حامد وکیلی از ۲۲ مهر ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره دو پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد روی صحنه است. بازیگران این نمایش علی صبوری، علی ‌اسدیان، تکتم ‌اخجوانی، پرویز زیدی، آرش نوذری و حامد وکیلی هستند.

وکیلی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «کمدی اکتشافات» گفت: حدود چهارده سال پیش به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش کردم و حدود چهار سال پیش نیز آن را در شهر مشهد روی صحنه آوردم. «کمدی اکتشافات» نمایش کمدی بسیار جذابی است و از آنجا که علاقه‌مند به ژانر کمدی هستم بر آن شدم دوباره آن را اجرا کنم.  

او داستان نمایش را اینگونه توضیح داد: کریستف کلمب به زعم خود و برخی نخستین فردی بود که برای اولین بار قاره آمریکا را کشف کرد و زمانی که به این قاره پا گذاشت فکر می‌کرد این محل روستایی از هند است. پس از ۲۰۰ سال شخصی به نام آمریگو به این قاره رفت و آن را کشف کرد و نام خود را بر آن نهاد. در نمایش «کمدی اکتشافات» کریستف کلمب و آمریگو با یکدیگر در یک کشتی قرار می‌گیرند و اتفاقات و ماجراهایی برایشان رقم می‌خورد...

این بازیگر و کارگردان درباره سبک و فضای اجرایی نمایش اظهار کرد: نمایش فضایی کمدی فانتزی دارد و سعیمان بر این بوده تا بازی‌ها رئال باشد که فضای صمیمی با تماشاگر برقرار کند.

وکیلی ویژگی‌های نمایش را اینگونه عنوان کرد: «کمدی اکتشافات» از سطح کمدی قابل قبولی با بازی خوب بازیگران برخوردار است و ارتباط خوبی با تماشاگر برقرار می‌کند و مخاطب حتی چند بار به تماشای آن می‌نشیند. در فرم و حرکت نیز از تیم بی‌نظیری در آن استفاده شده که هیجان استثنایی را در صحنه ایجاد می‌کنند.

او درباره میزان وفاداری‌اش به نمایشنامه در اجرا خاطرنشان کرد: به چارچوب اصلی و دیالوگ‌ها وفادار بوده‌ام اما بخشی از آثار کمدی برپایه بداهه‌گویی است و از این رو تغییرات اینچنینی در نمایش وجود دارد.

وکیلی ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های نمایش حدود چهار ماه به طول انجامید، عنوان کرد: جز پنج بازیگر اصلی نمایش حدود ۲۵ نفر پارکورکار که دارای مقام‌های جهانی هستند در این نمایش حضور دارند. متاسفانه در پی اتفاقات اخیر زمان آغاز اجرای نمایش چند بار تغییر کرد و به دنبال آن بودیم در شرایط بهتری نمایش را روی صحنه آوریم اما از آنجا که نمایش تهیه‌کننده دارد و و قراردادی منعقد شده نتوانستیم زمان اجرا را بیش از این به تعویق بیندازیم.

او در ادامه افزود: با وجود اینکه تبلیغاتی برای نمایش انجام نشده اما خوشبختانه در اجرای اول حدود ۸۰ نفر تماشاگر در سالن حضور داشت که برای خودمان هم عجیب بود.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش بلیت آن را از سامانه تیوال تهیه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو