تل‌ آویو: به اوکراین سلاح نمی‌ فروشیم

منبع: سیمرغ

33

1401/7/27

12:44


تل‌ آویو: به اوکراین سلاح نمی‌ فروشیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: سلاحی به اوکراین نخواهیم فروخت

بر اساس اعلام گانتز، کمک‌های اسرائیل به اوکراین تنها شامل کمک‌های پزشکی و بشردوستانه بوده است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «ناچمن شای» وزیر امور دیاسپورا رژیم صهیونیستی (صهیونیست‌های ساکن خارج از فلسطین اشغالی) یکشنبه خواستار کمک نظامی این رژیم به کی‌یف برای مقابله با روسیه شد.

در حالی که رژیم تل‌آویو از آغاز جنگ در اوکراین به‌رغم موضع‌گیری‌های ضد روسی، مجوز فروش سلاح به کی‌یف را به شرکت‌های اسرائیلی از بیم واکنش روسیه نداده، این وزیر صهیونیست در اشاره به برخی اتهام‌زنی‌های رسانه‌ای درباره کمک تسلیحاتی ایران به روسیه، در توییتی نوشت: «دیگر هیچ شکی درباره این که اسرائیل باید در این درگیری خونین کجا بایستد وجود ندارد، زمان آن رسیده که اوکراین هم کمک نظامی دریافت کند، درست همانطور که آمریکا و کشورهای ناتو ارائه می‌کنند».

روزنامه «تایمز اسرائیل» اخیراً به نقل از یک منبع آگاه نوشت یک پیمانکار نظامی صهیونیست قصد دارد، از طریق لهستان به اوکراین سامانه ضد هوایی برساند.

این رسانه در گزارش خود اشاره‌ای به نام این شرکت و نوع سامانه‌ای که قرار است با واسطه به کی‌یف ارسال شود، نکرد. «تایمز اسرائیل» در ادامه نوشت که تل‌آویو به خوبی می‌داند این سامانه‌ها قرار است در نهایت به اوکراین برسد، اما چشم خود را به روی این قرارداد بسته و پیمانکار نظامی مذکور نیز ادعا دارد که مقصد سامانه‌های ضد هوایی لهستان خواهد بود.

«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه به رژیم صهیونیستی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داد و گفت تحویل سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته به کی‌یف به معنای نابودی روابط دوجانبه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او دوشنبه (۱۷ اکتبر) در پیامی در تلگرام نوشت: «به نظر می‌رسد اسرائیل در حال آماده شدن برای عرضه تسلیحات به رژیم کی‌یف است. اقدامی بسیار بی‌ملاحظه». وی در ادامه تاکید کرد چنین اقدامی همه روابط دوجانبه را از بین خواهد برد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو