یک راه حل برای دغدغه همیشگی خانم‌ها! چطور رنگ مو را از پوست پاک کنیم؟

منبع: نی نی بان

45

1401/7/27

14:05


یک راه حل برای دغدغه همیشگی خانم‌ها! چطور رنگ مو را از پوست پاک کنیم؟

مجله سفیر: برخی از اوقات رنگ کردن موها در خانه موجب رنگ شدن پوست می شود. برای جلوگیری از ایجاد لکه های ناشی از رنگ مو بر روی پوست، حتما باید از دستکش مناسب استفاده کنید. همچنین باید قسمت هایی از پوست نظیر محل رویش موها، اطراف پیشانی، اطراف ابروها، گوش ها و پشت گردن که احتمال رنگی شدنشان زیاد است را با وازلین یا کرم چرب کنید. انجام چنین مواردی می تواند مانع رنگ شدن پوست شود، اما گاهی ممکن است با وجود رعایت تمامی این نکات، باز هم پوست رنگی شود. از آنجایی که باقی ماندن لک های رنگ مو بر روی پوست آزاردهنده است، در این مقاله قصد داریم تا در مورد پاک کردن رنگ مو از روی پوست صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

دغدغه همیشگی! چطور رنگ مو را از پوست پاک کنید؟

روش های پاک کردن رنگ مو از روی پوست

برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست از روش های زیر استفاده نمایید:

  1. استفاده از آب و صابون

اولین روش برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست، استفاده از صابون و آب گرم است. توجه داشته باشید که این روش تنها تا پیش از خشک شدن رنگ و یا مدت زمان کوتاهی پس از رنگی شدن پوست موثر است. بنابراین اگر از زمان ایجاد لک بر روی پوست شما مدت زیادی گذشته باشد، ممکن است پوست به خوبی پاک نشود. از این رو بهتر است که سایر روش ها را امتحان کنید.

  1. استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون یک پاک کننده طبیعی و گیاهی به حساب می آید که استفاده از آن می تواند به از بین بردن لکه های ناشی از رنگ مو بر روی پوست کمک کند. استفاده از روغن زیتون گزینه مناسبی برای تمامی افراد، به ویژه افراد دارای پوست حساس است.

نحوه استفاده: برای استفاده از روغن زیتون ابتدا باید مقدار کمی از آن را روی یک تکه پنبه یا انگشت خود بریزید و به آرامی در ناحیه لکه دار پوست خود بمالید. پس از آن باید منتظر بمانید تا روغن زیتون حدودا به مدت ۸ ساعت بر روی پوست شما باقی بماند. اگر روغن زیتون را پیش از خوابیدن به پوست خود زده اید، برای جلوگیری از ایجاد لک، ملحفه و بالشت تان را با پلاستیک و بانداژ بپوشانید. در نهایت نیز پس از گذشت هشت ساعت محل لکه دار را با آب گرم بشویید.

  1. استفاده از الکل

یکی دیگر از روش های از بین بردن رنگ مو از روی پوست، استفاده از الکل است. توجه داشته باشید که این روش برای افراد دارای پوست خشک و حساس مناسب نیست؛ زیرا الکل پوست می تواند موجب خشکی پوست شود.

نحوه استفاده: برای استفاده از الکل برای پاک کردن لکه های ناشی از رنگ مو، ابتدا باید پنبه ای را به مقداری الکل آغشته نمایید و آن را به آرامی بر روی لکه ها بمالید. در نهایت نیز برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست توصیه می شود که حتما محل مورد نظر را به خوبی با آب ولرم و شوینده بشویید.

پاک کردن رنگ مو از پوست سر

  1. استفاده از خمیر دندان

از دیگر مواد از بین برنده رنگ مو از روی پوست می توان به خمیر دندان اشاره کرد که برای این منظور استفاده از خمیر دندان غیر ژلی گزینه مناسب تری است.

نحوه استفاده: برای پاک کردن لکه های ناشی از رنگ مو بر روی پوست ابتدا مقداری از خمیر دندان را بر روی پنبه یا نوک انگشتان خود بریزد و سپس بر روی قسمت های لک شده پوست خود به خوبی ماساژ دهید. در نهایت پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه پوست خود را با آّب ولرم آبکشی نمایید.

  1. استفاده از لاک پاک کن

روش دیگری که می توان از آن برای از بین بردن لک رنگ مو استفاده کرد، کمک گرفتن از لاک پاک کن است. استفاده  از این روش برای لکه هایی که بر روی دست ایجاد می شوند بیشتر توصیه می شود؛ زیرا نواحی صورت یا گردن پوست حساس تر و نازک تری دارند و ممکن است آسیب ببینند.

نحوه استفاده: برای این منظور مقداری لاک پاک کن را بر روی پد پنبه ای بریزید و آن را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید تا لک رنگ مو از بین برود. در نهایت نیز پوست خود را با آب شستشو دهید.

  1. استفاده از صابون ظرفشویی و جوش شیرین

با توجه به آنکه جوش شیرین خاصیت لایه برداری دارد و صابون ظرفشویی نیز می تواند به حل شدن رنگ مو کمک کند، ترکیب این دو محصول با یکدیگر گزینه ای ایده آل برای از بین بردن لک ناشی از رنگ مو بر روی پوست است. نحوه استفاده: برای این منظور ابتدا جوش شیرین و صابون ظرفشویی را با یکدیگر ترکیب کنید تا بافتی خمیری پیدا کند. سپس این ترکیب را به آرامی بر روی ناحیه لک شده بمالید و در نهایت پوست را با آب ولرم آبکشی نمایید. استفاده از این محصول برای ناحیه دست که پوست ضخیم تری دارد مناسب تر است.

  1. استفاده از اسپری مو

اسپری مو از دیگر محصولاتی است که استفاده از آن به از بین بردن رنگ مو از روی پوست کمک می کند.

نحوه استفاده: برای این منظور ابتدا مقداری از اسپری موی خود را به وسیله پنبه به محل مورد نظر بزنید و سپس پوست را با آب فراوان آبکشی نمایید.

  1. استفاده از محلول پاک کننده رنگ مو از پوست

با توجه به آنکه اخیرا نسل جدیدی از پاک کننده های رنگ مو به بازار عرضه شده است، به کمک این محصولات به راحتی می توانید لک های ناشی از رنگ مو را از روی پوست خود پاک نمایید. این محلول ها تخصصی هستند و به همین علت نیز آرایشگران آن را ترجیح می دهند؛ زیرا با قدرت پاک کنندگی خود لک های ناشی از رنگ مو را به سرعت از روی پوست پاک می کنند. این محلول ها بدون تغییر دادن PH پوست و با حداقل آسیب به پوست، لکه های رنگ مو را از بین می برند.


همچنین بخوانید: با این 9 رنگ مو، سن خودتان را کمتر نشان دهید!


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو