ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت ساختمان تاریخی هلال احمر خرمشهر

منبع: همگردی

39

1401/7/27

17:01


ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت ساختمان تاریخی هلال احمر خرمشهر صورت گرفت.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر گفت: این بنای تاریخی وضعیت خوبی ندارد و این در حالی است که مرمت و احیا و نیز تغییر کاربری این بنای ارزشمند تاریخی بسیار مهم است.

سجاد پاک گهر با اشاره به اینکه ساختمان هلال احمر خرمشهر در تملک پالایشگاه نفت آبادان قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به نگرانی هایی که درمورد این ساختمان وجود دارد به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف این بنای تاریخی واحد حقوقی میراث فرهنگی شکایت خود را از پالایشگاه نفت به عنوان مالک این بنای تاریخی به دلیل بی توجهی اجرایی کرد.

او افزود: به دلیل اینکه روند پیگیری مسائل حقوقی طولانی و به اصطلاح زمان بر است، به نتیجه روشنی نرسیده ایم.

پاک گهر با اشاره به اینکه در 2 ماه گذشته وزیر میراث فرهنگی و فرماندار شهرستان از بنای تاریخی هلال احمر بازدید داشته اند، خاطرنشان کرد: پیش از این نامه نگاری های متعددی با پالایشگاه نفت انجام دادیم و به رغم پیگیری های فراوان اداره میراث فرهنگی همچنان از پالایشگاه نفت آبادان هیچگونه پاسخی دریافت نشده است.

ساختمان تاریخی هلال احمر یا کنسولگری سابق انگلیس یکی از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار است. این اثر در سال 1379 با شماره 2845 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این ساختمان در دهه های گذشته با کاربری کنسولگری انگلیس مورد استفاده قرار گرفته بود و در زمان جنگ به عنوان ساختمان هلال احمر و بعد از جنگ تحمیلی در 2 مرحله در سال 83 و 91 با اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری مرمت شد.

ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت ساختمان تاریخی هلال احمر خرمشهر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو