تقدیر وزیر فرهنگ از هوشیاری اهالی فرهنگ و هنر | اسماعیلی: بار اصلی مقوله عفاف و حجاب باید بر دوش دستگاه‌های فرهنگی باشد

26

1401/7/28

10:11


محمدمهدی اسماعیلی درباره برخی اهالی فرهنگ و هنر که در ماجراهای اخیر دچار غفلت شده‌اند، گفت: آغوش نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی برای همه اهالی فرهنگ و هنر باز است.

تقدیر وزیر فرهنگ از هوشیاری اهالی فرهنگ و هنر | اسماعیلی: بار اصلی مقوله عفاف و حجاب باید بر دوش دستگاه‌های فرهنگی باشد

به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بنای ما بر رفع مشکل همه اهالی فرهنگ و هنر است مگر اینکه فردی به هر دلیل به این جمع‌بندی برسد که نخواهد در چهارچوب‌های تعریف‌شده فعالیت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: دشمن در اتفاق‌های اخیر نهایت تلاش خود را کرد که جامعه فرهنگی هنری را درگیر ماجرا کند اما بخش اصلی و عمده اهالی فرهنگ و هنر در این خصوص با هوشیاری عمل کردند که این موضوع جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: جریان رسانه‌ای مسموم و وابسته به سرویس‌های خارجی با هتک حرمت، توهین و ایجاد فشار سنگین رسانه‌ای تلاش کرد اهالی فرهنگ و هنر را تحت تاثیر قرار دهد و وادار به واکنش کند؛ به همین دلیل شاید برخی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در این فضای مسموم جنگ گسترده رسانه‌ای دشمن، دچار غفلت‌هایی شدند اما قریب به اتفاق هنرمندان با هوشیاری عمل کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: همواره اعلام کرده‌ایم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه همه اهالی فرهنگ و هنر است و قدم همه کسانی را که در ذیل قوانین جمهوری اسلامی فعالیت کنند بر دیده می‌گذاریم و در خدمتشان هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: اگر فردی از اهالی فرهنگ و هنر در اتفاق‌های اخیر دچار خطا شده، راه برای بازگشت باز است و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمتشان هستیم و امیدواریم پس از این به همگان اثبات شده باشد که دشمن دنبال انشقاق در وحدت ملی و برهم زدن آرامش کشور است. از سوی دیگر دشمن دنبال ایجاد فضای ناامیدی در جامعه است و هیچ‌کسی نباید حس ناامیدی به مردم تزریق کند و در نهایت امیدوارم با آرامشی که در کشور برقرار می‌شود و درس‌آموزی از اتفاقات اخیر، در آینده دچار چنین مسائلی نشویم.

وزیر فرهنگ همچنین درباره وضعیت پلتفرم‌های داخلی گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاد و تصمیم‌هایی که از سوی مراجع امنیتی گرفته شد، معتقدیم سرویس‌های داخلی پلتفرم‌ها و شبکه‌های پیام‌رسان، باید نیازهای مردم را پاسخ دهند و باید پلتفرم قابل اعتماد که حس اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد به مردم معرفی کنیم.

وی درباره برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت چارچوب‌های فرهنگی در مساله عفاف و حجاب گفت: معتقدیم هر مقوله فرهنگی اقتضائات فرهنگی خاص خود را می‌طلبد. عفاف یک مساله فرهنگی است و بنابراین حوزه‌های فرهنگی باید پیشگام فعالیت در این عرصه باشند.

اسماعیلی افزود: به عنوان وزیر فرهنگ این نکته را در جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرده و معتقدم بار اصلی مقوله عفاف و حجاب باید بر دوش دستگاه‌های فرهنگی باشد. از سوی دیگر برنامه دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی مبتنی بر اولویت نگاه فرهنگی و اقدامات ایجابی و گسترده در مساله عفاف و حجاب است.

وی در پایان درباره جشنواره فیلم فجر گفت: امسال جشنواره فیلم فجر نسبت به دوره‌های گذشته از بیشترین تنوع از نظر گونه سینمایی برخوردار است. وزارت فرهنگ نزدیک به ۱۰۰ مجوز تولید فیلم در گونه‌های مختلف صادر کرده و کارگردانان، تهیه‌کنندگان و بازیگران برجسته کشور مشغول تولید فیلم برای جشنواره فیلم فجر هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو