هشدار جدید سازمان بهداشت جهانی درباره بحرانی بودن کرونا

19

1401/7/28

11:04


کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی پس از جلسه ارزیابی سه ماهه خود در هفته گذشته اعلام کرد که با وجود کاهش موارد شدید ابتلا و تعداد مرگ و میر هفتگی، مرگ و میر ناشی از کرونا در مقایسه با سایر ویروس های تنفسی همچنان بالا است.

هشدار جدید سازمان بهداشت جهانی درباره بحرانی بودن کرونا

به گزارش بهداشت نیوز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کووید ۱۹ هنوز یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین ‌المللی محسوب می شود که بالاترین سطح هشدار سازمان بهداشت جهانی است.

این اعلامیه در شرایطی منتشر شد که اگرچه تعداد مرگ و میر هفتگی تقریباً در پایین ترین سطح خود از زمان شروع همه گیری است، اما میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری همچنان در سطحی بالا ارزیابی می شود.

این سازمان همچنین درباره عوارض مرتبط با کووید ۱۹ و شرایط پس از ابتلا به کرونا هشدار داده و گفت: در حالی که تأثیر کامل این بیماری بر انسان هنوز به طور کامل درک نشده است، شیوع این بیماری می تواند در طول فصل زمستان آینده در نیمکره شمالی گسترش یابد.

باید توجه داشت که شکاف‌های کنونی در نظارت جهانی کرونا مانع از شناسایی و ارزیابی اولیه تکامل ویروس شده است.

سازمان بهداشت جهانی با توجه به این که انتظار می ‌رود این ویروس به تکامل خود ادامه دهد، تاکید کرد که ویژگی ‌های ژنتیکی و آنتی ژنی گونه‌ های آینده را نمی ‌توان به طور قابل اعتمادی پیش ‌بینی کرد.

این کمیته همچنین هشدار داد که انواع در حال تکامل ویروس عامل بیماری کرونا ممکن است چالش هایی را برای واکسن ها و روش های درمانی فعلی ایجاد کنند.

 در این بیانیه صریحا عنوان شده است که با توجه به ملاحظات فوق، کمیته موافقت کرد که ادامه هماهنگی واکنش بین‌المللی  در مقابل همه گیری کرونا ضروری است و در نظر گرفتن این حقیقت که وضعیت همه گیری همچنان متغیر باقی می‌ ماند و نیاز به ارزیابی‌های مکرر دارد، برای دولت ها ضروری است. توصیه می شود اقدامات بهداشتی همچنان در حد ممکن اجرا شود.

این کمیته در پایان بیانیه خود توصیه کرد که باید سه اولویت کلیدی در آینده وجود داشته باشد: تقویت نظارت و دستیابی به اهداف واکسیناسیون برای گروه های در معرض خطر، تداوم افزایش دسترسی به درمان های مقرون به صرفه و تقویت برنامه ریزی آمادگی برای بیماری همه گیر. 

به گفته سازمان بهداشت جهانی، مقامات بهداشتی باید همچنان  به محافظت از گروه های در معرض خطر ادامه دهند.
منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو