تاکید بر لزوم ساماندهی تردد وسایل نقلیه تجاری و شخصی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان

منبع: همگردی

40

1401/7/28

13:01


خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای منتشر شده، تاکید بر لزوم ساماندهی تردد وسایل نقلیه تجاری و شخصی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان صورت گرفت.

جلسه ای با حضور محمدحسین صوفی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با هدف بررسی مشکلات موجود پیرامون ترددهای زمینی با وسایل نقلیه تجاری و شخصی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان و تسهیل فرآیندهای ورود موقت برگزار شد.

محمدحسین صوفی در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی، ترانزیت و گردشگری دو کشور همسایه ایران و افغانستان گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اسناد و مدارک بین المللی رانندگی و خودرو صادر شده از سوی دولت افغانستان که با مجوز و تأیید فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) صادر می شود را مجاز دانسته و آمادگی انتقال تجارب و تقویت زیرساخت های قانونی بین المللی موجود و توسعه همکاری های دو جانبه را در اختیار طرف افغانستانی قرار دهد.

او افزود: از این رو، در راستای تسهیل و تسریع در عبور و مرور اتباع دو کشور بویژه تردد رانندگان ترانزیت افغانستان در خاک جمهوری اسلامی ایران، وسایل نقلیه موتوری که دارای مجوزهای قانونی بین المللی هستند، می توانند به راحتی در مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان تردد کنند. این اقدام موجب توسعه ارتباطات و مشترکات میان دو کشور و توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان ایران و افغانستان خواهد شد.

تاکید بر لزوم ساماندهی تردد وسایل نقلیه تجاری و شخصی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو