نکات مهم در انتخاب رنگ رژ لب متناسب به رنگ پوست شما!

نکات مهم در انتخاب رنگ رژ لب متناسب به رنگ پوست شما!


منبع: نی نی بان

26

1401/7/28

15:40


رژلب هلویی بزنیم یا آلبالویی؟ با ترفندها درست و بجا انتخاب کنید!

مجله سفیر: معمولا یکی از دغدغه های خانم ها در هنگام آرایش، انتخاب رنگ رژ لب است. اینکه آیا رنگی که انتخاب می کنند به چهره شان می آید یا خیر. علاوه بر آن، عده ای از خانم ها نیز در انتخاب رنگ رژ لبی که با آرایش کل صورتشان هماهنگ و متناسب باشد، دچار مشکل می شوند. آنها گاهی به این نتیجه می رسند که بعضی از رنگ ها، لب ها را کوچکتر و یا ایرادهای چهره را بیشتر نشان می دهند. در این مقاله قصد داریم تا به برخی از نکات مرتبط با انتخاب رنگ رژ لب که رعایت آنها موجب زیبایی بیشتر چهره می شود اشاره کنیم. عموما عواملی که باید در انتخاب رنگ رژ لب مورد توجه قرار گیرند عبارتند از: رنگ پوست، فرم لب، رنگ مو و آرایش کلی صورت که در ادامه به هر یک از آنها می پردازیم.

انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

برخلاف تصور بسیاری از افراد، رنگ رژ لب باید بر اساس رنگ پوست انتخاب شود تا آرایش نتیجه بهتری داشته باشد. تمام رنگ های رژ لب ها هم دارای طیف های سرد و هم گرم هستند. به عنوان مثال مثلا رنگ قهوه ای یا قرمز هم دارای طیف های گرم و هم سرد است. بنابراین اینکه برای آرایش لب های خود از طیف سرد یا گرم یک رنگ استفاده کنیم کاملا به رنگ پوست شما بستگی دارد.

  • اگر پوست شما روشن است می توانید در انتخاب رژ لب خود از رنگ هایی مانند قرمز یا مرجانی، صورتی کم رنگ یا هلویی و همچنین رنگ های خنثی استفاده کنید.
  • اگر پوست شما سبزه روشن است می توانید در انتخاب رژ لب خود از طیف رنگ های مناسب با رنگ پوست خود از جمله قرمز آلبالویی، قرمز نارنجی، صورتی بنفش یا رنگ های خنثی و نود استفاده کنید.
  • اگر پوست شما برنز است اغلب رنگ ها از جمله قرمز، صورتی پر رنگ و نارنجی به رنگ پوست شما می آید. البته توصیه می شود که در انتخاب رژ لب خود، از رنگ هایی با تم بنفش یا قهوه ای استفاده نکنید.
  • اگر پوست شما تیره است، استفاده از طیف رنگ هایی همچون قرمز و شرابی و همچنین قهوه ای و بنفش برای شما مناسب است.

انواع رنگ رژ لب

انتخاب رنگ رژ لب بر اساس فرم لب

در صورتی که دارای لب های باریکی هستید، ترجیحا نباید از رنگ های خیلی تند برای رژ لب خود استفاده کنید. دلیل این مسئله آن است که این رنگ ها مرز میان لب و پوست صورت شما را بیش از حد نمایان می کند و باریک بودن لب ها را بیشتر مشخص می سازد. در مقابل، توصیه می شود تا از رنگ های ملایمی که به رنگ پوست صورت تان نزدیکتر است استفاده کنید تا با ایجاد خطای دید، لب ها درشت تر به نظر آیند.

خرید رژ لب در فروشگاه سفیر

برخی از اوقات پیش می آید که لب پایینی شما کمی بزرگ تر از لب بالایی است. در این صورت برای ایجاد تناسب، پس از آنکه از رژ لب مناسب رنگ پوست خود استفاده کردید، رنگی کمی روشن تر از رنگ رژ لبتان را به وسط لب بالایی بزنید تا لب بالایی شما بزرگ تر به نظر بیاید. گاهی نیز ممکن است که با توجه به فرم لب شما، لب بالایی تان کمی بزرگ تر از لب پایینی باشد. در این صورت بهتر است که برای لب پایینی از رژ لب روشن تر و برای لب بالایی از رژ لبی کمی تیره تر استفاده کنید. اما در مقابل، در صورتی که لب هایی بزرگ و برجسته دارید بهتر است که از رژ لب های براق و روشن استفاده نکنید.

در نهایت نیز اگر لب های شما کاملا متقارن هستند، می توانید با خیالی آسوده از یک رنگ رژ لب استفاده کنید. علاوه بر آن توصیه می شود که پیش از زدن رژ لب، از خط لب هم رنگ رژ لبتان نیز استفاده کنید.

جدیدترین رنگ های رژ لب

انتخاب رنگ رژ طبق رنگ مو

از آنجایی که رنگ رژ لب حتما باید با رنگ موها هماهنگ باشد، برای انتخاب رنگ رژ مناسب خود به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر رنگ موی شما بلوند و روشن است، بهتر است برای ایجاد جذابیت بیشتر از رژ لبی با رنگ ملایم همانند صورتی یا هلویی استفاده کنید.
  • اگر رنگ موی شما تیره است، بهتر است برای رنگ رژ لب خود از رنگ های جیغ و تیره تر همانند قهوه ای صورتی، جگری یا صورتی تیره استفاده کنید.
  • اگر رنگ موی شما جزو طیف های رنگی قرمز و شرابی است، بهتر است برای ایجاد هارمونی با رنگ رژ لب خود از رنگ های گرم همانند قرمز، صورتی قهوه ای یا قهوه ای روشن استفاده کنید.

رنگ رژ

انتخاب رنگ رژلب بر اساس آرایش کلی صورت

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب رنگ رژ لب، نوع آرایش شماست. هنگامی که آرایش چشمان شما خیلی غلیظ است برای ایجاد توازن در کل صورت، ترجیحا باید از رژ لبی با رنگ های سبک تر استفاده کنید. همچنین درصورتی که قصد دارید که توجه به لب های شما معطوف شود، می بایست از رنگ های تیره تر رژ لب همانند قرمز یا سرخابی استفاده کنید و به همین دلیل نیز باید آرایش چشم سبک تری داشته باشید.

در نهایت باید بدانید هیچ اجباری برای رعایت این چارچوب ها وجود ندارد زیرا در هنر هیچ محدودیتی وجود ندارد و امری کاملا سلیقه ای است. با اینحال با رعایت این موارد، قطعا آرایشی اصولی تر و بهتر خواهید داشت. مثلا می توانیم لب ها را کمی بزرگ تر نشان دهیم یا با انتخاب رنگ رژ لب، دندان هایمان را سفیدتر نشان دهیم و یا میان رنگ با پوست و رنگ موها هارمونی ایجاد کنیم.


همچنین بخوانید: ۷ ترفند جادویی برای افزایش دوام رژلب!


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو