25 هزار میلیارد ریال سرمایه به چرخه اقتصادی جزیره کیش بازگشته است

منبع: همگردی

24

1401/7/28

17:01


ایرنا/ براساس خبرهای بدست آمده، 25 هزار میلیارد ریال سرمایه به چرخه اقتصادی جزیره کیش بازگشته است.

مهدی کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه گردشگری و تجارت 2 رویکرد اصلی در منطقه آزاد کیش است اظهار کرد: در حوزه تجاری براساس پیش نیازهای در نظر گرفته شده تسهیل فرآیندها از درخواست مجوز تا صدور آن و توسعه متوازن در ایجاد زیرساختها از رویکردهای این سازمان است.

وی یادآور شد: فعالسازی و تقویت تجارت و بازرگانی با کشورهای مختلف بویژه حوزه خلیج فارس برای استفاده از تمام ظرفیتهای جزیره از دیگر رویکردهایی است که در دولت سیزدهم از سوی این سازمان پیگیری می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: تعیین تکلیف پرونده های سرمایه گذاری بلاتکلیف که منجر به عدم اعتماد سرمایه گذاران نسبت به سازمان بود، از دیگر اولویت های در دستور کار بوده و امسال با مشخص شدن تکلیف 28 پرونده 25 هزار میلیارد ریال سرمایه دولت به جریان افتاده است.

وی افزود: پیگیری تعیین تکلیف پرونده گل شهر به ارزش 150 هزار میلیارد تومان از دیگر اولویتهایی است که در حال انجام بوده و بزودی به نتیجه می رسد.

تقویت زیرساختهای نرم و سخت افزاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات مناسبی برای تقویت زیرساختهای نرم و سخت افزاری جزیره انجام شده، افزود: تکمیل باند جنوبی فرودگاه بین المللی جزیره که از سال 1390 تا 1400 حدود 40 درصد پیشرفت داشت، از جمله پیگیری های سازمان در این دولت است.

وی با بیان اینکه اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح به عنوان اولین باند هوشمند فودگاهی کشور با 60 درصد افزایش به 100 درصد و قابلیت بهره برداری رسیده، یادآور شد: پیگیری تکمیل ترمینال جدید فرودگاه بین المللی که از سال 1391 تا 1400 حدود 72 درصد پیشرفت داشت، از دیگر اقدامات هست.

کشاورز گفت: این طرح نیز هم اکنون از 90 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و انتظار می رود تا پایان آبان سال جاری با 92 درصد به وضعیت قابل بهره برداری برسد.

وی توصعه 70 درصدی ظرفیت تصفیه فاضلاب کیش از 10 هزار متر مکعب در هر روز به روزانه 17 هزار و 500 متر مکعب از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام شد.

فعالسازی 16 محور گردشگری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در کل دنیا 18 نوع فعالیت گردشگری شناخته شده، افزود: براساس ظرفیت سنجی انجام شده امکان فعال شدن 16 محور از این تعداد در این جزیره وجود دارد که برنامه ریزی های لازم برای تحقق این اهداف انجام شده است.

وی اضافه کرد: این محورها در زمینه های مختلفی از جمله دانش بنیان، فرهنگی، سالمندی، مذهبی، ورزشی، علمی، آموزشی، سلامت، خرید، تفریح و دریایی فعالسازی یا تقویت می شود.

کشاورز احداث چهار زمین فوتبال با استانداردهای بین المللی جهت میزبانی از تیم ملی و برگزاری رویدادهای بین المللی، امضای تفاهم نامه راه اندازی مرکز خدمات پس از فروش فرش ایرانی را از جمله محورهای برنامه ریزی شده در این راستا اعلام کرد.

کشاورز با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش گفت: برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در جزیره، سامانه سرمایه گذاری را رونمایی کرده ایم که به پنجره واحد دولت هم متصل شده و در این سامانه همه فرصت های سرمایه گذاری به همراه شناسنامه فرصت ها ارائه می شود.

وی طرح ساماندهی سواحل را یکی از فرصت های مهمی عنوان کرد که با ارزشی بیش از 87 هزار میلیارد ریال تا پایان سال ارائه می شود و در یک دوره پنج ساله اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا پایان سال 70 بسته سرمایه گذاری دیگر در سامانه سرمایه گذاری کیش ارائه خواهد شد و علاوه بر آن تاکنون 70 میلیون دلار سرمایه گذاری در کیش مصوب شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به موضوع ساخت واحدهای مسکونی در کیش هم اشاره کرد و گفت: پیمانکار اولیه آن تعیین شده و دلیل تاخیر در اجرای پروژه هم ارائه طرح جامع مسکن توسط دولت بود که قوانین این طرح جامع را به مناطق آزاد هم تسری داده اند، ولی در نهایت تا دو ماه آینده کارهای اولیه از سرگرفته می شود.

25 هزار میلیارد ریال سرمایه به چرخه اقتصادی جزیره کیش بازگشته است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو