10 پیشنهاد کاربردی برای داشتن سفری ارزان

منبع: همگردی

40

1401/7/28

18:28


بسیاری از ما عاشق سفر و کشف مقاصد جدید هستیم، اما خیلی چیزها باعث می شود تا کم تر سفر برویم، از جمله پول و هزینه های سنگین سفر که این روزها حسابی دردسرساز شده است. پول تنها چیزی است که بسیاری از ما را از بیرون رفتن، سفر و کاوش در سرزمین های عجیب و غریب باز می دارد. هزینه گران سفر است که گاهی باعث می شد ما سال تا سال پا را از شهر خود بیرون نگذاریم.

10 پیشنهاد کاربردی برای داشتن سفری ارزان

سفر مجانی وجود ندارد یا اگر وجود دارد خیلی خاص و کم است، با این همه راه های مختلفی برای سفر ارزان به هر شهر یا کشوری و صرفه جویی در هزینه وجود دارد. این مقاله ده نکته را گردآوری کرده که به شما کمک می کند سفری ارزان تر داشته باشید.

1-سفر خود را برنامه ریزی کنید

قبل از شروع سفر، مهم است که در مورد مقصد تحقیق کنید. دانستن کمی در مورد کشور، شهر، مردم، فرهنگ، آداب و رسوم و غذا و غیره شما را از دردسرهای زیادی نجات می دهد. یک تحقیق کوچک به شما در مورد شهرهای گران قیمتی که ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید آگاهی کافی را می دهد. به همین ترتیب، باید مکان هایی را که بازدید می کنید و مدت زمانی که در آنجا سپری می کنید برنامه ریزی کنید. در صورتی که دنبال یک سفر کم خرج و مقرون به صرفه هستید، تهیه یک برنامه بسیار مهم است. این کار باعث می شود زمان شما هدر نرود و تفریح ها و مقاصد گران را حذف کنید.

2-وسیله نقلیه را هوشمندانه انتخاب کنید

اگر ایرلاین مناسبی را برای سفر خود انتخاب نکنید، پرواز می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. اگر به اندازه کافی باهوش باشید و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید، یک شرکت هواپیمایی ارزان می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. اگر به دنبال هدیه های بهتری هستید، یا دنبال صندلی دلخواهتان می گردید یا اگر به صورت گروهی سفر می کنید، ممکن است مقداری پول اضافی هم از شما دریافت شود. حتی اگر چمدان خود را چک نکنید، ممکن است هزینه ای اضافی بابت چمدان پرداخت کنید. خطوط هوایی مقرون به صرفه می توانند در هزینه شما صرفه جویی کنند. همین مسئله درباره قطار و اتوبوس هم صادق است.

3-سفر در فصل های معمولی

سفر در فصول اوج مقاصد خاص ممکن است برای شما هزینه بیشتری داشته باشد، بنابراین عاقلانه است که از سفر در فصل اوج خودداری کنید. قیمت خطوط هوایی، هتل ها و غذا در طول تعطیلات مدارس و در مناسبت هایی مانند نوروز، اردیبهشت وکریسمس افزایش می یابد. در فصل های کم مخاطب شما می توانید پول زیادی را پس انداز کنید زیرا خطوط هوایی و هتل ها قیمت های خود را برای جذب مشتری کاهش می دهند.

4-غذاهای محلی بخورید

برای مسافران اقتصادی که دنبال کم تر هزینه کردند هستند بهتر است که آنچه را که مردم محلی می خورند بخورند. کافه ها و رستوران های گران قیمت می توانند برای شما هزینه زیادی داشته باشند. در غیر این صورت می توانید با رفتن به مکان های محلی که غذاهای تازه سرو می کنند، پول خوبی را صرفه جویی کنید. به این ترتیب می توانید تجربه بسیار اصیل تری نیز داشته باشید. همچنین بهتر است از خوردن غذا در نزدیکی جاذبه های گردشگری معروف خودداری کنید زیرا غذای آنجا گران است. پختن غذا، یا درست کردن یک ساندویچ یا همبرگر هم می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود.

5-صرفه جویی در هزینه حمل و نقل

حمل و نقل عامل مهمی است که مقدار زیادی از پول ما را در حین سفر به خود اختصاص می دهد، به خصوص اگر عاشق گرفتن ماشین شخصی باشید. آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی زیادی کند. اتوبوس ها و مترو ارزان هستند و فرصت های بیشتری را برای دیدن و شناخت مردم محلی مهیا می کنند. از خدماتی مانند اسنپ یا تپسی نیز می توان استفاده کرد چون گاهی نسبت به تاکسی های محلی مقرون به صرفه تر و قابل اعتمادتر هستند. مثلا وقتی متوجه شدید فاصله کیاشهر تا بندر انزلی چقدر است می توانید یک راه کم هزینه برای طی این مسافت پیدا کنید.

صرفه جویی در هزینه حمل و نقل

اگر فردی قصد دارد برای مدت طولانی در یک مکان بماند، اجاره خودرو شخصی نیز گزینه بدی نیست. دوچرخه سواری هم چیزی است که می تواند به شما کمک کند، هر چند چالش های خاصی را نیز دارد. با این همه این خاصیت سفر است که هر روز به چالش کشیده شویم. با یک خرابی، یک لاستیک پنچر شده یا گم شدن به مشکل می خوریم، اما با همین ماجراها هر روز در سفر یاد می گیریم. علاوه بر این دوچرخه سواری و سفر با ماشین شخصی می تواند ماجراجویانه تر باشد، زیرا فرصتی برای کمپ زدن، خوابیدن در وسیله نقلیه خود و صرفه جویی در پولی که در غیر این صورت برای هتل خرج می شود را فراهم می کند. در پایان سفر نیز پول خوبی بابت ابتکار اجاره ماشین یا دوچرخه صرفه جویی می کنید.

6-سراغ اجاره سوئیت و خانه های محلی بروید

به جای رفتن به هتل های چند ستاره گران یا اقامت گاه بومگردی لوکس می تواند از سایت هایی مثل جاباما، شب، مکانچی یا اسنپ استفاده کنید و از مردم عادی خانه و سوئیت اجاره کنید. این کار به خصوص در سفرهای دسته جمعی بسیار به صرفه است و باعث یک صرفه جویی اقتصادی قابل توجه می شود.

7-از تخفیف استفاده کنید

هرگز فراموش نکنید که از ظرفیت دانش آموز، دانشجویی، معلمی یا هر امکان تخفیفی دیگری استفاده کنید. اگر یکی از این موقعیت ها را داشته باشید، می توانید در هزینه های پرواز، مسافرت، خرید و بسیاری از چیزهای دیگر صرفه جویی کنید. معلم ها، کارمندان دانشگاه ها و شرکت نفت امکانات اقامتی ارزان در سراسر کشور دارند. دانش جویان همیشه تخفیف های دانشجویی دریافت می کنند. این را فراموش نکنید.

8-کمی بیشتر راه بروید

نیازی نیست به هر مکانی که می روید با تاکسی یا حمل و نقل عمومی بروید، به خصوص زمانی که قصد دارید در هزینه خود صرفه جویی کنید. اگر نقطه بازدید حدود یکی دو کیلوتر با شما فاصله دارد می توانید کمی زودتر حرکت کنید با پیاده روی به آن برسید. قدم زدن در کنار مغازه های محلی و مردم می تواند لذت بخش ترین و جذاب ترین تجربه ها را برای شما فراهم کند. مثلا نیازی نیست برای رفتن به بهترین ساحل رویان ماشین بگیرید! تنها کافی است کمی پیاده روی کنید.

کمی بیشتر راه بروید

9-هنگام سفر کسب درآمد کنید

این روزها فرصت های بی شماری برای کسب درآمد در سفر وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ تاپ با اتصال اینترنت است. به لطف ضریب نفوذ روزافزون اینترنت، فریلنسرها اکنون می توانند در زمان کمتری در سرتاسر جهان در طول سفر، درآمد خوبی کسب کنند. اگر در حوزه خاصی حرفه ای هستید، می توانید بدون اینکه شغلی طولانی مدت داشته باشید، به عنوان مثال، با آموزش اسکی در فصل زمستان یا آموزش زبان در کشوری دیگر درآمد کسب کنید. فرصت های کسب درآمد بسیار زیاد است اگر کمی وقت بگذارید و تلاش کنید.

10-در برنامه های خود انعطاف پذیر باشید

وقتی با بودجه کم سفر می کنید، ممکن است همه چیز آنطور که برنامه ریزی کرده اید پیش نرود. هر از گاهی ممکن است اتفاقات بدی برای شما بیفتد و باید برای آن آماده باشید. ممکن است در موقعیت بدی گیر کرده و مقداری پول از دست بدهید. ممکن است بابت چیزی که مطمئن بودید پول اضافه بدهید. وقتی چنین موقعیت های بدی پیش می آیند، باید تغییرات را بپذیرید و برنامه های خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو