شایعات درباره حضور کامران نجف‌زاده در آمریکا

منبع: برترین ها

20

1401/7/29

02:09


کامران نجف زاده خبرنگار سابق صدا و سیما در نیویورک علی‌رغم گذشت سه ماه از پایان مأموریت خود همچنان در آمریکا به سر می‌برد و به بهانه حل و فصل برنامه های بازگشت خانواده و فرزندان در حال تحصیلش قصد دارد در ایالات متحده آمریکا بماند.

دنیای اقتصاد: کامران نجف زاده نماینده خبری ایران در سازمان ملل، علیرغم گذشت سه ماه از پایان دوران ماموریتش در محل سازمان ملل و با گذشت یک ماه از حضور جانشینش در نیویورک، هنوز هیچ فعالیتی در معاونت سیاسی صدا و سیما ندارد.

شایعات درباره حضور کامران نجف‌زاده در آمریکا

نجف زاده یکی از خبرسازترین گزارشگران معاونت سیاسی در دو دهه گذشته است. او که برای گزارش های اجتماعی در تلویزیون در دهه ۸۰ معروف و بعد چهره شاخص بخش خبری ۲۰/۳۰ شد، در روند پیشرفت در اوایل دهه ۹۰ ابتدا خبرنگار صداوسیما در پاریس شد اما چندی بعد از سوی دولت فرانسه عنصر نامطلوب شناخته و دیپورت شد. 

او در دوره مدیریت کوتاه سرافراز بر صدا و سیما به عنوان نماینده جدید صدا و سیما به نیویورک اعزام شد و در همه این سال ها در مقر سازمان ملل فعالیت می کردُ جایی که دیگر خبری از گزارش های جنجالی اش نبود. او کم کارتر از گذشته شد اما همچنان روایت هایش از سازمان ملل را به تهران می فرستاد. 

با آغاز فعالیت پیمان جبلی بحث هایی درباره پایان ماموریت کامران نجف زاده در نیویورک مطرح شد و در تیرماه گذشته سرانجام رسما علی رجبی به عنوان نماینده خبری جدید صدا و سیما در نیویورک معرفی شد. پروسه اعزام رجبی برای گرفتن ویزای کار در سازمان ملل مدتی به طول انجامید اما از یک ماه قبل و همزمان با سفر رئیسی به سازمان ملل از نماینده جدید معاونت سیاسی در نیویورک رونمایی شد. 

با این وجود همچنان خبری از بازگشت کامران نجف زاده به محل کارش نیست. او که رابطه خیلی صمیمی با جبلی دارد در این مدت نامش برای مدیریت خبرگزاری صدا و سیما مطرح شد اما این پست به او نرسید.

گفته می شود وی با پایان ماموریتش، از مدیران تلویزیون خواسته است تا برای حل و فصل برنامه های بازگشت خانواده و فرزندان در حال تحصیلش، مدتی مرخصی بگیرد. 

موضوع اعزام خبرنگاران به ماموریت های بلندمدت خارجی در سال های اخیر یکی از چالش های بزرگ تلویزیون شده است. غیر از نمایندگانی که یکباره سر از شبکه های فارسی زبان در آوردند، چهره های سرشناسی چون میربها نماینده خبری ایران در ترکیه، فلاح نماینده تلویزیون در دفتر لندن در سال های اخیر خبرساز شده اند. میربها به تهران برگشته، بازنشسته شده و گفته می شود مجددا به ترکیه برگشته و هنوز هم گهگاهی به عنوان خبرنگار آزاد با معاونت سیاسی همکاری دارد.

اسماعیل فلاح هم که با پایان مسئولیتش در لندن گفته شد اقامت انگلیس گرفته است، مدتی را بدون خانواده اش به ایران برگشت و یک سالی در معاونت سیاسی فعالیت کرد و حالا می گویند بازنشسته شده و به انگلیس بازگشته است. پیش تر میرورزنده دیگر خبرنگار ایرانی در لندن هم همین کار را کرده بود. در لندن اگر کسی ۵ سال با ویزای کار اقامت داشته باشد می تواند ویزای دائم بگیرد و اگرچه فلاح چند بار اقامت لندن را تکذیب کرده اما تقریبا همه درباره اش می گویند که او ادامه زندگی در لندن را انتخاب کرده است.

اما چهره های جنجالی تری هم بوده اند که بازگشت شان به ایران در سال های گذشته خبرساز شده بود. شاید معروف ترین فرد در میان این نمایندگان خبری، بیژن نوباوه بود که در دفتر نیویورک فعالیت می کرد. او هم تقریبا مثل کامران نجف زاده فاصله بین پایان ماموریت و بازگشتش زمانی طولانی شد و گفته شد خانواده اش خیال بازگشت ندارند. چند ماه بعد اما این چهره شاخص پایداری، به ایران برگشت و درحالی که به دلیل بیماری به جا مانده از آثار جانبازی سال های دفاع مقدس، روزهای درمان را سپری کرد، دیگر به رسانه ملی برنگشت و در فهرست اصولگرایان به مجلس رفت و حالا یکی از قدیمی ترین نمایندگان اصولگرای مجلس است.

حالا باید دید سرنوشت کامران نجف زاده چه می شود. اگرچه هنوز از زمان پایان ماموریت این خبرنگار، هیچ تصویر یا گزارشی از او منتشر نشده. احتمال بازگشتش در مقام خبرنگار دشوار است. باید دید او در تلویزیون می ماند و مثل دلاوری به معاونت سیما می رود یا مثل نوباوه، بیرون از تلویزیون فعالیتش را دنبال می کند یا سرنوشتی دیگر در انتظارش است.

در این باره خبرگزاری ایرنا نوشت: نجف‌زاده سه هفته قبل پس از ورود علی رجبی، جانشین‌اش و پوشش مجمع عمومی سازمان ملل بلافاصله به همراه خانواده از نیویورک به تهران بازگشته و در مرخصی به سر می‌برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو