واکنش کاخ سفید به دیدار بایدن و پوتین

منبع: سیمرغ

19

1401/7/29

09:49


واکنش کاخ سفید به دیدار بایدن و پوتین

کاخ سفید به دیدار بایدن و پوتین واکنش نشان داد

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که واشنگتن از دیدار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی او فرار نمی‌کند.

ژان-پی‌یر طی نشست خبری در کاخ سفید گزارش‌ها درباره تلاش این کشور برای اجتناب از روبه‌رو شدن رئیس جمهور آمریکا با همتای روسی خود در نشست گروه ۲۰ را رد کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش نشریه «پالتیکو» درباره تلاش آمریکا برای جلوگیری از دیدار بایدن و پوتین در جریان نشست گروه ۲۰، گفت: «این اطلاعات غلط بوده و درست نیستند».

پیشتر، پالتیکو به نقل از منابع مطلع در دولت واشنگتن گزارش داده بود که مقامات آمریکایی در حال اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از روبه‌رو شدن بایدن با پوتین در راهروهای نشست گروه ۲۰ - حتی به‌صورت تصادفی- و هنگام عکسبرداری گروهی از سران حاضر در این اجلاس هستند.

بایدن و پوتین که از قبل از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین با یکدیگر گفت‌وگو نکرده‌اند، قرار است هر دو ماه آینده در نشست سران گروه ۲۰ در بالی حضور یابند.

رئیس‌جمهور آمریکا دیدار با همتای روس خود را به طور کامل رد نکرده و هفته گذشته گفت «باید دید» که آیا این دیدار رخ خواهد داد یا نه.

بایدن پیش از این به شبکه «سی‌ان‌ان» گفته بود دیدار با پوتین «مشخصاً بستگی به این دارد که او می‌خواهد درباره چه چیزی صحبت کند»، در غیر این صورت منطقی برای دیدار با پوتین در حال حاضر وجود ندارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو