مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی: درحال تدوین برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری شانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» و گردهمایی فیلمسازان جوان و خلاق در آذر ماه امسال هستند

منبع: سینما پرس

17

1401/7/29

12:45


سینماپرس: مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با حضور در پردیس سینمایی ملت و سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بر اهمیت و تاثیر رویکردهای جدید این دوره جشنواره به ویژه «تنوع گونه» تاکید کرد و آن را به نفع سینمای کشور خواند.

محمد حمیدی مقدم در دومین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با حضور در پردیس سینمایی ملت و سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بر اهمیت و تاثیر رویکردهای جدید این دوره جشنواره به ویژه «تنوع گونه» تاکید کرد و آن را به نفع سینمای کشور خواند.

به گزارش سینماپرس، محمد حمیدی‌مقدم گفت: معتقدم هر رویکردی که برای عبور از یکنواختی در سینمای کوتاه و مستند درنظر گرفته شود، به نفع سینمای ماست. پایه این تغییر نیز از سینمای کوتاه آغاز می‌شود. اتفاقی که امسال در جشنواره فیلم کوتاه تهران رخ داده مبتنی بر طراحی جدیدی‌ است که در تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران به وجود آمده و این اتفاق مهمی‌ است. چون رویکرد مبتنی بر تنوع گونه (ژانر) معضلات سینمای داستانی ما را نیز پوشش خواهد داد.

وی ادامه داد: زمانی که فیلمسازان جوان مستعد و آینده‌دار سینما در راستای این تنوع گونه عمل می‌کنند، در واقع از همان مراحل اولیه فعالیت در سینما، تجربه‌های مهمی را ثبت کرده و با این آزمایش‌ها به نوعی خود را محک می‌زنند. در فضای سینمای کوتاه، داستانی تخیل و خلاقیت بار عظیمی را به دوش می‌کشد که وقتی این خلاقیت به ثمر می‌نشیند، فیلم برای مخاطب جذاب خواهد بود و در اینجاست که تنوع گونه به یک موضوع محوری و مهم در سینمای ما تبدیل می‌شود.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره تنوع اقلیمی که در جشنواره سی‌ونهم وجود دارد، گفت: رویکردهای زبانی، فرهنگی و مانند آن به ما رنگین‌کمانی از زندگی در دوران معاصر را نشان می‌دهد و اگرچه این رویکرد در قدم ابتدایی قرار دارد اما زمانی که به قوام برسد، اتفاق بسیار خوبی برای سینمای کوتاه و نویدبخش آینده‌ای درخشان است.

وی درباره از سرگیری فعالیت گروه «هنر وتجربه» و اکران دوباره بسته‌های فیلم کوتاه اظهار کرد: خوشبختانه شروع دوباره فعالیت گروه هنر و تجربه اتفاق خوبی بود. چراکه با افزایش سالن‌های سینما رو به رو بودیم و با تغییراتی که در شکل اجرایی اکران‌ها اتفاق افتاده است، به زودی بسته‌های آثار مستند و کوتاه از بخش‌های اصلی فعالیت هنر و تجربه اکران خواهد شد. همچنین یک بسته پویانمایی (انیمیشن) نیز به اکران‌ها اضافه خواهد شد که شامل اکران پویانمایی‌های بلند و بسته‌های ۹۰ دقیقه‌ای از پویانمایی‌های کوتاه می‌شود.

حمیدی‌مقدم درباره برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» نیز گفت: در زمان حاضر، مراحل ابتدایی ارزیابی فیلم‌های ارسالی آغاز شده و ستاد اجرایی و شورای برگزاری درحال تدوین برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشنواره و گردهمایی فیلمسازان جوان و خلاق در آذر ماه امسال هستند.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا دوم آبان در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو