طرز تهیه چیپس نمکی خانگی ترد و خوشمزه و ساده بدون بیکینگ پودر با چاقو و روغن کم

منبع: جدول یاب

53

1401/7/29

14:16


طرز تهیه چیپس خانگی

چیپس نمکی سیب زمینی یکی از تنقلات و خوراکی های خوشمزه و مورد علاقه همه می باشد که می توان آن را به عنوان یک دسر یا میان وعده در نظر گرفت. چیپس سیب زمینی در اندازه ها و طعم های مختلف مانند چیپس خلالی، چیپس نمکی، سرکه ای، لیمویی، کچاپ و … وجود دارد و به صورت آماده قابل تهیه می باشد ولی شما می توانید انواع چیپس را به صورت سالم و کم روغن تر در منزل درست و نوش جان کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه چیپس نمکی خانگی را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه چیپس نمکی خانگی

  • سیب زمینی متوسط ۵ عدد
  • نمک، پودر فلفل قرمز و پاپریکا به میزان لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس نمکی ساده و خوشمزه و ترد

مرحله اول: انتخاب سیب زمینی

برای تهیه چیپس سیب زمینی از سیب زمینی هایی استفاده کنید که پوست نازکی دارند و در ضمن لک و خرابی روی آن ها وجود ندارد تا سیب زمینی ها به صورت یکدست و یک اندازه باشند و در نهایت ظاهر چیپس شما، خوب و جذاب شود.

مرحله دوم: برش دادن سیب زمینی

سیب زمینی ها را تمیز با آب بشویید و گل روی آن ها را پاک کنید، بعد سیب زمینی ها را داخل آبکش بریزید تا آب آن ها کشیده شود. سپس سیب زمینی ها را با یک پارچه تمیز خشک کنید و با چاقو پوست سیب زمینی ها را بگیرید و روی سطح کار قرار دهید. سیب زمینی ها را با یک چاقوی تیز یا پوست کن و رنده یا هر وسیله دیگری که دارید به صورت ورقه های خیلی نازک و یکدست برش دهید تا حالت شیشه ای داشته باشند.

مرحله سوم: شستن سیب زمینی

بعد از برش دادن سیب زمینی ها آن ها را با آب سرد بشویید تا نشاسته اضافه آن ها خارج شود، سپس سیب زمینی ها را آبکش کنید. داخل یک ظرف مقداری آب به همراه تعداد زیادی یخ بریزید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: ریختن سیب زمینی داخل آب جوش و یخ

برای تهیه چیپس با هر طعمی، مقداری آب را به همراه کمی نمک مخلوط و روی حرارت قرار دهید، زمانی که آب به جوش آمد ورقه های سیب زمینی را داخل آب جوش بریزید و بعد از حدود یک الی دو دقیقه سیب زمینی ها را از آب جوش خارج و بلافاصله داخل مخلوط آب و یخ قرار دهید. اجازه دهید ورقه های سیب زمینی به مدت ۵ دقیقه داخل مخلوط آب و یخ بمانند و سپس آن ها را آبکش کنید. بعد از آبکش کردن روی سیب زمینی ها آب نگیرید چون مزه آن ها از بین می رود. ورقه های سیب زمینی را روی یک پارچه تمیز و خشک پهن کنید تا خشک شوند.

مرحله پنجم: سرخ کردن سیب زمینی

قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید، زمانی که روغن داغ شد ورقه های سیب زمینی را داخل روغن داغ و شناور قرار دهید تا سرخ و ترد شوند. حرارت برای سرخ کردن سیب زمینی باید متوسط رو به بالا باشد و برای خوش رنگ تر شدن چیپس، مقداری زردچوبه به روغن اضافه کنید.

مرحله ششم: طعم دار کردن چیپس

برای داشتن چیپس با طعم های مختلف، بلافاصله بعد از خارج کردن چیپس ها از داخل روغن زمانی که داغ هستند ادویه دلخواه خود و نمک را اضافه کنید تا چیپس موردنظر شما آماده شود و با سس های دلخواه نوش جان کنید.

طرز تهیه چیپس خانگی

نکات کلیدی برای تهیه چیپس نمکی ساده و خوشمزه با چاقو

  1. با هر سیب زمینی متوسط می توانید به اندازه یک بسته چیپس بازاری، چیپس خانگی داشته باشید.
  2. برش های سیب زمینی باید نازک و شیشه ای باشند، اگر برش ها ضخیم باشند چیپس تردی نخواهید داشت.
  3. زمان گفته شده را رعایت کنید چون در غیر این صورت سیب زمینی ها له می شوند.
  4. برای سرخ کردن از ظرف کوچک و گود استفاده کنید تا مصرف روغن به صرفه باشد و سیب زمینی ها در روغن شناور شوند.
  5. برای طعم فلفلی از فلفل قرمز و پاپریکا استفاده کنید.
  6. برای داشتن چیپس پیاز و جعفری از پودر پیاز و پودر جعفری خشک شده استفاده کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو