ترفندهای متحیر کننده آرایش‌ خلیجی!

ترفندهای متحیر کننده آرایش‌ خلیجی!


منبع: نی نی بان

61

1401/7/29

17:01


ترفندهای متحیر کننده آرایش‌ خلیجی!

مجله سفیر: همانطور که می دانید آرایش صورت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد و خانم ها با علم به این مسئله برای داشتن چهره ای زیبا و فریبنده از سبک های مختلف آرایش بهره می گیرند. یکی از سبک های آرایش که تا چندی پیش نیز طرفداران بسیاری داشت و خانم ها در مراسم عروسی یا مناسبت های خاص از آن استفاده می کردند، آرایش خلیجی است. از آنجایی که این سبک از آرایش ابتدا در میان خانم های عرب و ساکن کشورهای حاشیه خلیج فارس رواج پیدا کرد به نام آرایش خلیجی یا عربی معروف شد. نکته قابل توجه در مورد این نوع آرایش اینست که با توجه به آنکه خانم های عرب معمولا از روبند استفاده می کنند و تنها چشمان آنها نمایان است، بنابراین تمایل زیادی برای بزرگ نمایی در آرایش چشم ها دارند و از این رو برای آراستن چشمان خود از آرایشی اغراق شده استفاده می کنند.

ترفندهای متحیر کننده آرایش‌ خلیجی!

ویژگی های اصلی آرایش خلیجی

در این سبک از آرایش تاکید اصلی بر روی چشم ها و ابروها است. همچنین برای کشیدن خط چشم پهن و کشیده، مژه های مشکی و حالت دار و همچنین استفاده از چند رنگ سایه هماهنگ وسواس و ظرافت خاصی وجود دارد. در نگاه اول آرایش خلیجی کاری دشوار به نظر می آید، زیرا کشیدن خط چشم، ترکیب رنگ سایه ها و استفاده از آنها در پشت چشم و قرینه کردن آرایش چشم ها نیازمند دقت و ظرافتی خاص است که خانم های عرب و بسیاری از میکاپ آرتیست ها آن را با تبحر بسیاری انجام می دهند.

ترفندهای متحیر کننده آرایش‌ خلیجی!

آیا در آرایش خلیجی تمرکز تنها بر روی چشم ها است؟

داشتن آرایش زیبای چشم بدون توجه به آرایش صورت و لب از اثرگذاری و زیبایی آن می کاهد. بنابراین برای دستیابی به میکاپی بی عیب و نقص و هماهنگ باید به مواردی نظیر زیرسازی پوست صورت، استفاده از کرم پودر مناسب، رعایت اصول هایلایت و کانتورینگ، استفاده از رژگونه و رژلبی با رنگ مناسب توجه نمایید.

ابزارهای آرایشی مورد نیاز

همانطور که می دانید خانم های عرب چشمانی درشت و مشکی دارند و به همین دلیل این سبک از آرایش جذابیت چشم های آنها را دو چندان می سازد. در ادامه قصد داریم تا به لوازم آرایشی مورد نیاز برای دستیابی به یک آرایش خلیجی بی عیب و نقص و حرفه ای بپردازیم.

  • از آنجایی که در آرایش خلیجی چشم ها در کانون توجه قرار دارند، از سایه هایی که بیشتر رنگ مشکی، دودی یا اسموکی، سبز و قهوه ای و حالت براق دارند به صورت چند لایه استفاده می شود. برای این منظور از سایه مورد نظر سه رنگ روشن در قسمت گوشه چشم به سمت بیرون، تم متوسط روی پلک و رنگی تیره در قسمت انتهایی پلک کشیده می شود. بنابراین برای این آرایش پالت سایه چند رنگ نسبت به سایه های تکی موجود در بازار گزینه مناسب تری است. لازم به ذکر است که در این سبک، خط چشم یکی از ارکان اصلی به شمار می آید.
  • خط چشم ها به صورت پهن کشیده می شوند و بیشتر تلاش می گردد تا چشم ها کشیده و گربه ای به نظر بیایند. برای این منظور به افراد مبتدی استفاده از خط چشم های نمدی و ماژیکی و به افراد حرفه ای استفاده از خط چشم های مویی توصیه می شود.
  • مداد چشم مشکی نیز یکی از گزینه های مهم در این سبک آرایش محسوب می شود که این مدادها در رنگ های مختلفی طراحی شده اند. اگر دقت کرده باشید حتما متوجه شده اید که در آرایش های خلیجی داخل چشم به وسیله سرمه سیاه می شود، اما از آنجایی که سرمه در دسترس همگان نیست به جای آن می توان از مداد چشم ضدآب استفاده نمود.
  • استفاده از ریمل و فرمژه نباید فراموش شود. همچنین استفاده از ریمل های کاملا مشکی ( اینتنس) و حجم دهنده به عنوان یکی از بایدهای این نوع میکاپ به حساب می آید.
  • برای نزدیک تر شدن به این سبک آرایشی همچنین می توانید از مژه های مصنوعی بهره ببرید که حالتی زیبا و متمایز به چشم های شما می دهند.
  • در آرایش خلیجی پس از چشم ها، آرایش ابرو و فرم دادن به آنها بسیار مهم است. برای طراحی، پهن و پر کردن ابروها استفاده از مداد ابرو و سایه ابرو امری ضروری است.
  • در کنار آرایش چشم و ابروها آرایش صورت بسیار مهم است. استفاده از پرایمر و یا پایه آرایش که به دوام و ماندگاری میکاپ کمک کند و در عین حال عیوب و نواقص صورت پوست صورت را نیز بپوشاند و سطح پوست را برای استفاده از کرم پودر آماده نماید، امری ضروری است.
  • کرم پودری که معمولا برای این سبک میکاپ استفاده می شود، کرم پودری با کاور بالاست که لکه ها و نواقص صورت را بپوشاند، ماندگاری و دوام بالایی داشته باشد و نتیجه ای مخملی از خود بر جای گذارد.
  • استفاده از تکنیک هایلایت و کانتورینگ در این مرحله نقش مهمی در زیبایی هرچه بیشتر این سبک از میکاپ ایفا می کند. برجسته سازی گونه ها، زاویه سازی صورت و برطرف نمودن عیوب صورت کمک شایانی به بی نقص بودن این میکاپ می کند.
  • با وجود این، نقش فیکساتورها که به صورت اسپری فیکس و یا پودر فیکس در بازار موجود هستند را نباید در تثبیت و ماندگاری میکاپ نادیده گرفت.
  • از آنجایی که میکاپ خلیجی نوعی بزرگ نمایی چشمان را در ذات خود دارد، بنابراین انتخاب رژگونه ای با رنگ ملایم و متناسب با رنگ پوست می تواند تا حدودی از اغراق این سبک از میکاپ بکاهد. برای این منظور رنگ های نارنجی کم رنگ و صورتی ملایم گزینه های ایده آلی هستند.
  • رنگ رژلب در آرایش خلیجی در ابتدا همانند آرایش چشم کاملا پررنگ بود و ویژگی اصلی آن، رنگ مات و مخملی رژلب بود. همچنین رنگ زرشکی و قرمز تیره در این سبک از میکاپ جایگاه ویژه ای داشت اما با گذشت زمان این میکاپ ظاهری ملایم تر به خود گرفت ولی همچنان تمرکز اصلی بر روی چشم ها بود. استفاده از رژلب های مایع کم رنگ (گلاس های براق)، رنگ صورتی کم رنگ، نارنجی کم رنگ و رژلب های استیکی ماتی که تم رنگی ملایمی دارند بسیار مورد توجه قرار گرفت. نمونه این میکاپ خلیجی با تمرکز بر روی چشم، میکاپ ملایم صورت و استفاده از رژلب های کم رنگ براق را می توان روی صورت خواننده های عرب دید که زیبایی خیره کننده ای به چهره ی آن ها بخشیده است و طرفداران بسیاری دارد.

آرایش خلیجی حرفه ای

باید و نبایدهای آرایش خلیجی

همان طور که می دانید آرایش خلیجی در مناسبت های روزانه جایگاهی ندارد، اما در مناسبت های خاص و میهمانی ها و مراسم عروسی می تواند چهره شما را متفاوت سازد. آرایش خلیجی نیازمند تبحر و مهارت بسیاری است که در صورت رعایت نکات ریز و درشت آن می توانید از چهره ای تصنعی به دور باشید و به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسید. نکته قابل توجه در این سبک از میکاپ این است که باید آرایش خود را بر اساس اندازه چشم هایتان انتخاب کنید. این بدین معناست که به درشتی و ریزی چشم ها و یا افتادگی پلک ها توجه کنید. با این حال بسیار مهم است که بدانید اگر چشم های ریز و پلک های افتاده ای دارید آرایش خلیجی با سایه های براق و اسموکی و دارای چندین طیف رنگی برای شما گزینه مناسبی نیست زیرا این آرایش پلک های شما را افتاده تر نشان می دهد و ریز بودن چشم های شما را نمایان می سازد. در مقابل اگر دارای چشمان درشتی هستید استفاده از رنگ های مشکی، تیره و ریمل های مشکی (اینتس) زیبایی خیره کننده ای به چشمان شما می بخشد.

اگرچه در آرایش خلیجی تاکید اصلی بر روی چشم هاست اما از آرایش لب ها نیز نباید غافل شد. برای جذابیت لب ها می توانید ترفندهایی را به کار بگیرید که می تواند لب ها را برجسته تر نشان دهد و این امر با استفاده از مداد لب میسر خواهد بود. همانطور که پیش از این نیز گفتیم آرایش لب برای میکاپ خلیجی نباید خیلی پررنگ و اغراق شده باشد و در عین حال استفاده از رژلب های مایع زیبایی خیره کننده ای به لب ها می دهد.

شاید اینگونه تصور کنید که آرایش خلیجی، آرایشی اغراق شده است که دوره آن به پایان رسیده است اما استفاده صحیح از لوازم آرایش چشم و ابرو، کاربرد درست کانسیلر، به کار بردن تکنیک هایلایت و کانتور، استفاده از تنالیته های رنگی هماهنگ و متناسب با رنگ پوست، این میکاپ را از اغراق دور می کند و جلوه ای خیره کننده و فریبنده به چهره شما می بخشد و به کمک آن می توانید در میهمانی ها بدرخشید.

اکنون که با میکاپ خلیجی بیشتر آشنا شدید، قصد داریم که محصولاتی را به شما معرفی کنیم که به کمک آن می توانید نسخه به روز شده ای از میکاپ خلیجی داشته باشید:

  • پرایمر سایه: یکی از ابزارهای آرایشی بسیار مهم که موجب افزایش دوام و ماندگاری سایه چشم می شود پرایمر سایه است. این محصول سطح پلک را یکدست می سازد و مانع از ریزش سایه بر اثر چربی، تعریق و گرما می شود. برای این منظور پرایمر سایه نوبا و پرایمر سایه کوزارت انتخاب های بسیار مناسبی هستند.
  • سایه چشم: بخش مهمی از میکاپ خلیجی شامل سایه چشم می شود که در انواع مختلفی از جمله سایه پودری، پالت های سایه چند رنگ، سایه تکی، سایه مدادی و سایه های مایع موجود است.
  • خط چشم: یکی از ارکان اصلی در هر نوع آرایش چشم بخصوص آرایش چشم خلیجی، خط چشم است که به صورت ژله ای، مویی، کوزه ای و ماژیکی و مدادی موجود است. مداد چشم ها نیز برای کشیدن خط چشم گزینه ای مناسبی هستند.
  • آرایش ابرو: علاوه بر مداد ابرو و سایه ابرو که همه با آنها آشنایی دارند، محصول دیگری برای آرایش ابروها وجود دارد که به آن کیت ابرو می گویند. کیت های ابرو محصولاتی کارآمد هستند که به کمک آنها می توانید ترکیبی از چند رنگ سایه ابرو، ابزار آرایش ابرو و حتی فیکساتور را در یک محصول داشته باشید.
  • مژه مصنوعی و فرمژه: مژه های مصنوعی و فرمژه ها جزء جدایی ناپذیر آرایش چشم به خصوص از نوع خلیجی هستند که بر زییایی و فریبندگی چشمان شما می افزایند. برای این منظور مژه مصنوعی سمیرا الفت، مژه مصنوعی مکس فکتور محصولاتی ایده آل هستند. همچنین فرمژه های یاشیل نیز گزینه بسیار مناسبی است برای حالت دادن به چشم ها است.
  • براش: هر آرایشی که دارید نمی توانید خود را از داشتن براش بی نیاز بدانید. یک آرایش زیبا و بی نقص تنها به کمک براش های با کیفیت امکان پذیر است. برای این منظور می توانید براش های یاشیل را به صورت تکی تهیه کنید و یا اگر تمایل به داشتن ست براش هستید، ست های براش سمیرا الفت می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

    همچنین بخوانید: ترفند 3 سوته آرایش چشم‌های برجسته؛ این روش‌ها پیچیدگی ندارد!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو