بام لرستان در خرم آباد؛ بزرگترین مجتمع تفریحی غرب کشور

بام لرستان در خرم آباد؛ بزرگترین مجتمع تفریحی غرب کشور


منبع: همگردی

40

1401/7/30

10:01


خرم آباد گوشه ای از زیبایی های استان لرستان را تشکیل می دهد که همین امر گردشگران زیادی را هر ساله به سویش می کشاند. یکی از جاهای دیدنی این شهر، بام لرستان در خرم آباد بوده که طرفداران بسیاری دارد. با ما در این مقاله خواندنی همراه شوید تا بدانید بام لرستان کجاست و از ارتفاع بام لرستان آگاهی یابید.

بام لرستان

آشنایی

دلیل نامگذاری این منطقه، قرار گرفتنش در بالای کوهی به نام مدبه کوه است. براساس مقاله بام لرستان کجاست باید بدانید که این کوه که در شرق خرم آباد واقع شده، طوری نسبت به شهر قرار گرفته که چشم انداز فوق العاده زیبایی را برای بیننده فراهم کند. اگر شما قصد دیدن این کوه و بام لرستان در خرم آباد را دارید، به شما پیشنهاد می دهیم که هم در روز و هم در شب به این منطقه بروید، زیرا در هر دو زمان، زیبای خاص منطقه و چشم انداز فوق العاده آن هوش از سرتان خواهند برد. این کوه در گذشته کوهی معمولی و بدون گل و گیاه بود تا اینکه با تلاش عوامل دست اندرکار، تبدیل به یکی از جاذبه های خوش منظره شد.

آشنایی با بام لرستان

ویژگی ها

این منطقه مساحتی برابر با 800 هکتار دارد و خارج از بعد تفریحی، یک مجتمع تحقیقاتی نیز هست. به جرات میتوان گفت که این مجتمع بزرگترین و مجهزترین مجتمع تفریحی _ علمی غرب کشور است. سال 1389 ساخت این مجتمع کلید خورد. در ارتفاع بام لرستان یک مرکز تحقیقاتی بزرگ گیاهان دارویی ساخته شده و باید گفت که برای ساخت و احیای این منطقه اولین قدمی که برداشته شد، کاشت گیاهان و نهالهای بسیار بود؛ بطوریکه در این بخش حدود 700000 درخت از انواع مختلف کاشته شدند و همچنین از این فضای 800 هکتاری، حدود 500 هکتار به فضای سبز اختصاص یافت.

ویژگی های بام خرم آباد

دیدنی ها

مراکزی چون رصدخانه، باغ وحش، آبشار، رستوران گردان، آمفی تئاتر، کافی شاپ در بام وجود دارند که البته به این تعداد مراکز دیگری نیز اضافه خواهند شد. رصدخانه ای که در بام هست، در منطقه خاورمیانه رتبه اول از لحاظ مدرن بودن را به خود اختصاص داد. باغ وحش بخش دیگری از این مرکز توریستی – تفریحی بوده که در آن حیوانات و پرندگان مختلفی را میتوان از نزدیک دید. همچنین، آبشاری با طول 327 متر در این مجتمع ساخته شده که هم باعث طراوت بیشتر و هم باعث بالا بردن جذابیت و زیبایی شده است، زیرا با قرار گرفتن در کنار درختان، حس نشاط را برای هر بیننده ای به ارمغان می آورد.

در صورت سفر به خرم آباد توصیه می کنیم که حتما به این بخش سری بزنید. این منطقه در ورودی شهر قرار گرفته و شما می توانید ساعاتی را برای پیک نیک و تفریح در آن سپری کنید و اگر گشت و گذار شما تا پاسی از شب ادامه داشت، قطعا از منظره شب هنگام شهر و نورپردازی های زیبایش لذت خواهید برد.

دیدنی های بام لرستان

در ادامه بخوانیددیدنی های تاریخی خرم آباد و اوج شکوهی بی بدیل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو