عملکرد سیستم اعلام حریق زینتکس چگونه است؟

منبع: آرگا

24

1401/7/30

10:49


می توان گفت فروش سیستم اعلام حریق زیتکس از جمله مواردی است که مراکز فروش این دستگاه با توجه به نیاز بازار به آن توجه ویژه دارد، استفاده از مارکهای مطرح جهانی از جمله مواردی است که که خریداران باید به آن توجه کنند، زیرا کوچک ترین خطا در این نوع سیستمها می تواند خسارت زیانبار جانی و مالی را به بار آورد.

با توجه به کاربرد این کالا صنعتی و ایمنی با نام سیستم اعلام حریق این دستگاه یکی از مواد بسیار مورد نیاز در بخشهای مختلف انواع صنایع، اداره ها و دانشگاه و مدارس و پادگان و حتی مراکز مسکونی و پاساژها می باشد، به همین دلیل این مرکز سعی دارد با توزیع و حتی فراتر از آن صادرات آن نیاز، بازار داخلی و خارجی را برای این دستگاه پراستفاده تامین کند.

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

عملکرد سیستم اعلام حریق زینتکس چگونه است؟

ما همواره در تلاش هستیم با ارائه مستقیم انواع سیستم اعلام حریق با با حذف واسطه ها و دلالان بازار با صرفه جویی در هزینه و زمان خریدار محترم، دین خود را برای احترام به مشتری ادا نماییم، کشور ما از جمله کشور هایی است که در بخش صنایع فعال بوده و محصولات این بخش به سایر کشورهای جهان صادر می شوند با توجه به این نکته این مرکز همواره در تلاش است با صادرات انواع سیستمهای اعلام حریق با کیفیت، در زمره ی بهترین فروشندگان این محصول در سراسر ایران باشد.

 

خرید سیستم اعلام حریق زیتکس

همانطور که می دانید آتش سوزی از جمله اتفاقات غیر مترقبه است که بدون شک می تواند‌ خسارت جانی و مالی گسترده به بار آورد، پس عدم ایجاد تمهیدات لازم در جلوگیری و پیشگیری از این مورد می تواند برای هر مکانی مشکل ساز باشد، خرید سیستم اعلام حریق زیتکس از جمله موارد پیشگیری از این امر است که یکی از دستگاه های پیشرفته و امروزی در سیستمهای ایمنی بخشی به فضا است.

به طور کلی سیستم اعلام حریق از چند بخش عمده تشکیل شده است، بخش سنسور دود، حسگرهای حرارتی و بخش ایجاد کننده آژیر و صدا و قسمت نوردهی و چشمک زنی، اما بخش دیگری که می تواند با توجه به نوع سیستم اعلام حریق متفاوت باشد، بخش هشدار دهنده و تماس با مرکز آتش نشانی است.

عملکرد سیستم اعلام حریق زینتکس چگونه است؟

به طور کلی می خواهیم با چگونگی کارکرد این نوع سیستم اعلام حریق زیتکس آشنا شویم، می توان گفت در سیستمهای دستگاه های اعلام حریق، دستگاه های سنسور دود و حرارتی بعد از حس انواع عامل های آتش زا چون دود و حرارت اقدام به آژیر زدن و چشمک زدن برای ایجاد و اعلام خطر به افراد می کند.

می توان گفت سیستمهای اعلام حریق از قدیم تا به الان دارای چندین دسته می باشند که به نوع دستی و نوع پیشرفته یعنی حسگری و اتوماتیک تقسیم می شوند که در ادامه به هر یک از آنها پرداخته می شود.

 

نقشه سیستم اعلام حریق ساختمان

نقشه مدارهای اعلام حریق وسایل بسیار مهمی برای تشخیص حریق در زمان مناسب و جلوگیری از هر گونه آسیب به افراد یا اموال هستند.

مدارهای اعلام حریق و سنسورهای دود بخشی از سیستم های امنیتی هستند که به شناسایی یا جلوگیری از آسیب کمک می کنند.

نصب سیستم های اعلام حریق و حسگرهای دود در ساختمان های تجاری مانند دفاتر، سینماها، مراکز خرید و سایر مکان های عمومی اجباری است.

مدارهای اعلام حریق گران قیمت و پیچیده زیادی به شکل دستگاه های مستقل وجود دارد، اما ما پنج مدار اعلام حریق بسیار ساده را با استفاده از اجزای رایج مانند ترمیستور، LM358، دیود ژرمانیوم، LM341 و NE555 طراحی کرده ایم، تمام این مدارها، نمودار مدار آنها، اجزای مورد نیاز برای هر مدار و عملکرد مدار مجزا را در قسمت های بعدی خواهیم دید.

عملکرد سیستم اعلام حریق زینتکس چگونه است؟

نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید در هنگام خرید سیستم اعلام حریق به آن دقت شود.

مدار ۱ مدار اعلام حریق ساده، این یک مدار هشدار بسیار ساده با استفاده از ترمیستور، تقویت کننده عملیاتی LM358 و زنگ هشدار است، نمودار مدار این پروژه ساده اعلام حریق در تصویر زیر نشان داده شده است.

اجزای مورد نیاز : ترمیستور ۱ x 10 K ، ۱ x LM358 تقویت کننده عملیاتی (Op – Amp) ، ۱ × ۴.۷ KΩ مقاومت (۱/۴ وات)، پتانسیومتر ۱ x 10 KΩ ،۱ عدد زنگ کوچک (۵ ولت زنگ)، سیم های اتصال، مینی تخته، منبع تغذیه ۵ ولت، ترمیستورها مقاومت های وابسته به دما هستند، یعنی مقاومت یک ترمیستور بسته به دمای محیط متفاوت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو