معرفی فیلم آمستردام 2022 (Amsterdam) ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

معرفی فیلم آمستردام 2022 (Amsterdam) ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین


منبع: پلازا

34

1401/7/30

21:05


معرفی فیلم آمستردام 2022 (Amsterdam) ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

فیلم آمستردام 2022، فیلم جدید و پرستاره‌ی سینما به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی دیوید او. راسل (David O. Russell) است. برای معرفی فیلم سینمایی Amsterdam 2022 همراه ما بمانید.

فیلم آمستردام 2022 یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌هایی است که به تازگی منتشر شده است. این فیلم از حضور بازیگران نام‌آشنایی چون کریستین بیل (Christian Bale)، مارگو رابی (Margot Robbie) و جان دیوید واشنگتن (John David Washington) بهره می‌برد. ژانر فیلم آمستردام ۲۰۲۲ تریلر کمدی و تاریخی است. مدت زمان فیلم آمستردام ۲۰۲۲ نیز حدود 134 دقیقه است و داستان آن درباره سه دوست قدیمی است که در دوران جنگ جهانی اول باهم آشنا می‌شوند و پس از سال‌ها بی‌خبری، دوباره سر راه هم قرار می‌گیرند. این فیلم در 7 اکتبر 2022 (15 مهر 1401) در آمریکا به نمایش درآمد. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی فیلم آمستردام 2022 می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

خلاصه فیلم آمستردام 2022

فیلم آمستردام ۲۰۲۲

داستان فیلم آمستردام ۲۰۲۲ در دهه 1930 رخ می‌دهد. سه دوست که یکی از آن‌ها پزشک، یکی دیگر پرستار و دیگری نیز وکیل است، در سال 1918 و در جریان جنگ جهانی اول با یکدیگر آشنا می‌شوند. 15 سال بعد، این سه نفر ناخواسته وارد یک بازی سیاسی شده و متهم به قتل یک ژنرال سابق ارتش آمریکا می‌شوند و حالا باید راهی برای نجات از این مخمصه پیدا کنند و از راز پشت پرده اتفاق بزرگی که می‌تواند تاریخ آمریکا را برای همیشه تغییر دهد، پرده بردارند.

بازیگران فیلم آمستردام ۲۰۲۲

ژانویه 2020 بود که خبر ساخت فیلمی به کارگردانی و نویسندگی دیوید او. راسل و با بازی کریستین بیل منتشر شد. در فوریه این سال مارگو رابی به‌عنوان یکی دیگر از بازیگران اصلی فیلم سینمایی Amsterdam 2022 انتخاب شد. جان دیوید واشنگتن در اکتبر 2020 به تیم بازیگری پیوست و سایر بازیگران نیز بین ماه‌های ژانویه الی ژوئن 2021 مشخص شدند. در ادامه این بخش با بازیگران فیلم آمستردام ۲۰۲۲ بیشتر آشنا می‌شویم.

کریستین بیل در نقش برت برندسن

فیلم سینمایی Amsterdam 2022

کریستین بیل بازیگر انگلیسی متولد 30 ژانویه 1974 برابر با 10 بهمن 1352 است. او تا کنون در فیلم‌های متعددی در ژانرهای مختلف ایفای نقش کرده است و بسیاری از مخاطبان سینما او را با تغییر وزن‌های مکررش برای فیلم‌های مختلف به یاد می‌آورند. کریستین بیل تا کنون جوایز مختلفی کسب کرده که از میان آن‌ها می‌توانیم به یک جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب اشاره کنیم.

برخی از آثار کیستین بیل، بازیگر فیلم آمستردام 2022، عبارتند از: فیلم جنگی افسانه‌ای و نوجوانانه Empire of the Sun محصول 1987، فیلم ترسناک American Psycho محصول 2000، فیلم تریلر روانشناختی The Machinist محصول 2004، فیلم ابرقهرمانی Batman Begins محصول 2005 و دنباله‌های آن یعنی فیلم The Dark Knight محصول 2008 و فیلم The Dark Knight Rises محصول 2012، فیلم افسانه‌ای Exodus: Gods and Kings محصول 2014، فیلم بیوگرافی The Fighter محصول 2010 و فیلم Thor: Love and Thunder محصول 2022.

مارگو رابی در نقش والری ووز

بررسی فیلم سینمایی Amsterdam 2022

مارگو رابی بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی متولد 2 جولای 1990 برابر با 11 تیر 1369 است. او نامزدی دریافت 2 جایزه اسکار، 3 جایزه گلدن گلوب و 5 جایزه بفتا را در فهرست افتخارات خود دارد. او همچنین در سال 2017 توسط مجله تایم به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان انتخاب شد. نام او در فهرست پردرآمدترین بازیگران زن جهان نیز به چشم می‌خورد.

برخی از آثار مارگو رابی عبارتند از: فیلم طنز تلخ The Wolf of Wall Street محصول 2013، فیلم ماجراجویی The Legend of Tarzan محصول 2016، فیلم ابرقهرمانی Suicide Squad محصول 2016، فیلم بیوگرافی ورزشی I, Tonya محصول 2017، فیلم تاریخی Mary Queen of Scots محصول 2018، فیلم Birds of Prey محصول 2020، فیلم The Suicide Squad و مینی سریال Maid هر دو محصول 2021.

جان دیوید واشنگتن در نقش هارولد وودزمن

معرفی فیلم آمستردام 2022

جان دیوید واشنگتن بازیگر آمریکایی فیلم آمستردام 2022 متولد 28 جولای 1984 برابر با 6 مرداد 1363 است. او در گذشته فوتبال را نیز به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کرد. او بازیگری را از دهه 1990 آغاز کرد اما حضورش در فیلم بیوگرافی جنایی BlacKkKlansman محصول 2018 بود که باعث ورود او به عرصه شهرت شد. جان دیوید واشنگتن برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران شد. او همچنین در سال 2020 با نقش‌آفرینی در فیلم Tenet ساخته کریستوفر نولان، جایزه ساترن بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

رامی مالک در نقش تام ووز

نقد فیلم آمستردام ۲۰۲۲

رامی مالک (Rami Malek) بازیگر آمریکایی متولد 12 مه 1982 برابر با 22 اردیبهشت 1361 است. مالک در فیلم آمستردام ۲۰۲۲ نقش تام ووز، برادر والری را ایفا می‌کند. او بیشتر به‌خاطر بازی در سریال تریلر Mr. Robot محصول سال‌های 2015 الی 2019 شناخته می‌شود. مالک برای بازی در این سریال جایزه پرایم تایم امی برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام را به دست آورد. رامی مالک را همچنین در فیلم بیوگرافی موزیکال Bohemian Rhapsody محصول 2018 نیز در نقش اصلی دیدیم. مالک برای حضور در این فیلم جایزه اسکار، گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران و جایزه بفتا برای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

آنیا تیلور-جوی در نقش لیبی ووز

نمرات فیلم سینمایی Amsterdam 2022

آنیا تیلور-جوی (Anya Taylor-Joy)، بازیگر متولد 16 آوریل 1996 برابر با 28 فرورین 1375 است. تیلور-جوی نقش لیبی ووز، همسر تام را در فیلم آمستردام 2022 ایفا می‌کند. او دریافت جوایزی چون گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران و نامزدی دریافت جایزه پرایم تایم امی را در فهرست افتخارات خود ثبت کرده است. فیلم ترسناک The Witch محصول 2015، اولین تجربه حضور او در سینما بود. او سپس در فیلم ترسناک روانشناختی Split محصول 2016 به ایفای نقش پرداخت. او را در فصل‌های پنج و شش سریال پیکی بلایندرز (2019-2022)، فیلم تاریخی Emma محصول 2020 و مینی سریال گامبی وزیر محصول 2020 نیز دیده‌ایم.

سایر بازیگران فیلم سینمایی Amsterdam 2022 عبارتند از:

  • رابرت دنیرو (Robert De Niro) در نقش گیل دیلنبک
  • کریس راک (Chris Rock) در نقش میلتون کینگ؛ رفیق ارتشی برت و هارولد
  • زوئی سالدانیا (Zoe Saldaña) در نقش ایرما سنت کلر؛ یک کارشناس پزشکی قانونی
  • مایک مایرز (Mike Myers) در نقش پل کانتربری؛ جاسوس MI6 و تولیدکننده چشم‌های شیشه‌ای
  • مایکل شنون (Michael Shannon) در نقش هنری نورکراس؛ مأمور اطلاعات نیروی دریایی آمریکا و شریک کانتربری
  • تیموتی اولفینت (Timothy Olyphant) در نقش تاریم میلفکس؛ یک قاتل
  • آندره‌آ ریسبرو (Andrea Riseborough) در نقش بئاتریس واندنهوول
  • تیلور سوئیفت (Taylor Swift) در نقش الیزابت میکینز
  • ماتیاس خونارتس (Matthias Schoenaerts) در نقش کارآگاه لم گتویلر
  • الساندرو نیوولا (Alessandro Nivola) در نقش کارآگاه هیلتز
  • اد بیگلی جونیور (Ed Begley Jr.) در نقش سناتور بیل میکینز

نمرات و نقد فیلم آمستردام ۲۰۲۲

ژانر فیلم آمستردام ۲۰۲۲

فیلم آمستردام 2022 از آثاری است که علیرغم حضور بازیگران متعدد، در جلب نظر برخی منتقدان موفق نبوده. آن‌ها طراحی و تولید فیلم و بازی بازیگران را تحسین کردند اما از فیلمنامه و کارگردانی راسل انتقاد کردند. این فیلم همچنین در دوران اکران سینمایی‌اش، فروش چندان خوبی نداشت. فیلم آمستردام در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز 33 درصد را از مجموع آراء 222 منتقد کسب کرده است. امتیاز آن در سایت متاکریتیک نیز 48 از 100 و در آی‌ام‌دی‌بی، 6.2 از 10 است. در این بخش قصد داریم به نقد و نمرات فیلم سینمایی Amsterdam 2022 که توسط منتقدان مطرح سینمایی منتشر شده، نگاهی بیندازیم.

The Boston Globe / مارک فینی: 88

هفت سال از آخرین فیلم نویسنده و کارگردان، دیوید او. راسل، می‌گذرد. فیلم آمستردام 2022 ارزش این انتظار را دارد.

USA Today / برایان ترویت: 75

با اینکه از اول تا آخر سرگرم‌کننده است، به اندازه کافی تمرکز ندارد. از کمدی خل‌بازی می‌پرد به وقار یک فیلم جنگی و سپس تبدیل می‌شود به یک تریلر توطئه نسبتا خوب با اتفاقات تاریخی واقعی و بررسی رضایتخبشی از رفاقت و مهربانی.

Observer / الیور جونز: 75

مسائل معمایی جنایی، عاشقانه، کمدی، فیلم جنگی و جدل سیاسی به همراه موضوعاتی از نژادپرستی گرفته تا رسیدگی به سربازان بازنشسته و حتی فاشیسم آمریکایی در این اثر به چشم می‌خورد. فیلم آمستردام دیوید او راسل، ترکیبی جورواجور از یک اثر تاریخی است که بدون شک خشم مردم را نسبت به رفتار اخلاقی تیلور سوئیفت برمی‌انگیزد.

مدت زمان فیلم آمستردام ۲۰۲۲

The A.V. Club / جوردن هافمن: 67

آمستردام به هیچ وجه یک فیلم عالی نیست، حتی با اینکه فوق‌العاده به نظر می‌رسد و ایفای نقش همه‌ی بازیگران پرانرژی، سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است.

The Independent / جسی تامپسون: 60

مسئله اینجاست که یک فیلم عالی در بطنش وجود دارد که سعی می‌کند خود را نشان دهد اما در داستان‌های دیوانه‌وار، خودکامگی و یک پیام بزرگ درباره عشق و هنر، غرق شده است.

The Hollywood Reporter / دیوید رونی: 60

فیلم آمستردام 2022 دیوید او راسل، مجموعه‌ای از فیلم‌های مختلف است که با بی‌ظرافتی باهم ترکیب شده‌اند؛ یک کمدی پر از لودگی، یک تریلر جنایی، یک ادای احترام صمیمانه به عشق و دوستی، یک درس تاریخی ضدفاشیستی با اتفاقات تخیلی. هرکدام از آن‌ها نیز شایستگی‌های خودشان را دارند و با شخصیت‌های قوی خلق شده توسط یک گروه بازیگری بسیار پرانرژی تقویت می‌شوند.

Consequence / مری سیروکی: 58

در اواخر فیلم، شخصیت کریستین بیل مونولوگی را درباره «قدرت مهربانی» و «ماهیت زندگی» آغاز می‌کند که چنان ناشیانه است که به یک نقیضه تغییر جهت می‌دهد. شاید اگر آن را فرد دیگری نوشته بود، اینقدر پوچ، صراحتا فریب‌آمیز و غیرصادقانه نمی‌نمود. اما هرگز نمی‌دانیم آیا چنین چیزی اتفاق می‌افتاد یا خیر.

The Washington Post / آن هورنادی: 50

بسیار سرگرم‌کننده است، اما این سرگرم‌کننده بودن تا پایان فیلم پابرجا نیست. با اینکه تیم بازیگری کاملا متعهد هستند، درحالیکه آمستردام به نقطه اوج خود می‌رسد، گاهی به نظر می‌رسد که دو فیلم کاملا متفاوت را در خودش جا داده است.

کلام آخر

تریلر فیلم آمستردام ۲۰۲۲

در این مقاله به بررسی فیلم سینمایی Amsterdam 2022 پرداختیم. این فیلم از آثار سینمایی جدید در ژانر تریلر تاریخی و کمدی است و از حضور بازیگران محبوب زیادی بهره می‌برد. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آیا تریلر فیلم آمستردام ۲۰۲۲ را تماشا کرده‌اید؟ دانلود فیلم آمستردام ۲۰۲۲ را به دوستانتان پیشنهاد می‌کنید؟ شما می‌توانید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو