مناسب ترین زمان کاشت ایمپلنت دندان

منبع: تالاب

43

1401/7/30

22:13


مناسب ترین زمان کاشت ایمپلنت دندان

یکی از اصلی ترین سوالاتی که در میان بیمارانی که قصد دارند از ایمپلنت دندانی استفاده کنند این است که بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان چه موقع است؟ و این فاصله زمانی را چطور می توان تشخیص داد؟ اگر به دنبال پاسخی مناسب برای رفع این دسته از سوالات خود هستید حتما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت کامل به معرفی و بررسی این مورد بپردازیم.

 

بعد از کشیدن دندان چه زمانی اقدام به ایمپلنت کنیم؟

ممکن است دندان های خود را بر اساس عارضه های مختلف همانند شکستگی، پوسیدگی، حادثه، مشکلات ژنتیکی و… از دست داده باشید و بخواهید آن ها را از روش های مختلفی همچون ایمپلنت دندانی جایگزین کنید.

 

در این صورت شما باید به بهترین متخصص ایمپلنت در منطقه زندگی خود مراجعه کنید تا به صورت کلی زیر نظر متخصص مربوطه فرایند درمانی خود را آغاز کنید.

 

جالب است بدانید که فضای خالی میان دندان ها در صورتی که ترمیم نشود می تواند تاثیر به سزایی در بی نظمی و همچنین رشد نامناسب سایر دندان ها بگذارد، علاوه بر این، جایگزین نکردن فضای خالی ناشی از دندان از دست رفته می تواند موجب تحلیل لثه و استخوان فک شده و علاوه بر ظاهر نامناسب و کاهش اعتماد به نفس فرد، مشکلاتی در جویدن غذا نیز ایجاد نماید. در همین خصوص بهتر است سریعا برای رفع این موضوع اقدامی اساسی و جدی صورت بگیرد که یکی از بهترین راه ها بدون شک، استفاده از روش ایمپلنت دندان است.

 

اما سوالی که این میان مطرح می شود، این است که مدت زمان مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان چقدر است؟ که در ادامه سعی می کنیم با استفاده از برنامه های زمانی و… اطلاعات کاملی در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

 

بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان

 

زمان مناسب برای ایمپلنت بعد از کشیدن دندان ها چگونه تعیین میشود؟

مناسب ترین زمان کاشت ایمپلنت دندان

این که بتوان بهترین زمان ممکن را برای کاشت ایمپلنت دندان ها برای بیمار مشخص نمود نیازمند بررسی های تخصصی ای است که باید توسط متخصص جراحی لثه و ایمپلنت تعیین شود.

از جمله مواردی که می تواند در تعیین بهترین زمان تاثیرگذار باشد، بدون شک می توان به عوامل زیر اشاره نمود:

 

شرایط لثه و استخوان فک در فضای خالی پس از کشیدن دندان

سطح تراکم استخوان فرد

سلامت عمومی بیمار

سن بیمار

 

در خصوص موارد 1 تا 3 متخصص ایمپلنت باید با بررسی تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس و وضعیت عمومی سلامتی بیمار، اطلاعات کامل تری از وضعیت سلامت دندان های مجاور به دست آورد و در این زمان می تواند تصمیم درستی در تعیین بهترین زمان ممکن برای کاشت ایمپلنت داشته باشد.

 

شرایط مختلف کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

طبق بررسی های صورت گرفته، 4 دوره زمانی مناسب برای کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی این موارد خواهیم پرداخت. البته این که بتوان در کدام یک از دوره های زمانی از این روش استفاده نمود، تماما به صلاحدید متخصص ایمپلنت شما بستگی دارد که بتواند بر اساس شرایط بدنی و دهان و دندان شما، تصمیم گیری درست و ایده آلی را داشته باشد، این موارد به شرح زیر است:

 

کاشت ایمپلنت فوری | بلافاصله پس از کشیده شدن دندان ها

کاشت ایمپلنت انتظار کوتاه| 1 الی 2 ماه پس از کشیدن دندان ها

کاشت ایمپلنت طولانی تر | ممکن است بین 3 تا 6 ماه نیز طول بکشد.

کاشت ایمپلنت سالانه | ممکن است حتی 1 سال طول بکشد.

 

مناسب ترین زمان کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت فوری چیست؟

یکی از بهترین راه حل ها این است که بلافاصله پس از کشیدن دندان ها با توجه به شرایط لثه و دهان بیمار و عکس های اشعه ایکس، فرایند کاشت ایمپلنت شروع شود. در این روش متخصص مربوطه توصیه می کند که این فرایند حتما پس از 1 الی 2 ماه پس از کشیده شدن دندان ها تمام شود.

در این روش که کاشت ایمپلنت فوری نامیده می شود، بلافاصله پس از کشیده شدن دندان ها پایه ایمپلنت بر روی فک جایگذاری می شود.

که البته بررسی های تخصصی تری باید بر روی کاشت ایمپلنت فوری صورت گیرد که این موضوع وابسته به سلامت عمومی بدن شما و نتایج عکس برداری دارد.

 

کاشت ایمپلنت  با زمان انتظار کوتاه

تراکم کافی استخوان فک یکی از مهم ترین مواردی است که در تعیین مدت زمان مورد نیاز ایمپلنت پس از کشیدن دندان تاثیرگذار است چراکه هر چه تراکم استخوان های فک بیشتر باشد، می توان تاثیرپذیری بیشتری را مشاهده کرد.

 

بنابراین گاهی بهترین زمان برای ایمپلنت دندان ها، درست زمانی است که از کشیده شدن دندان ها به مدت 2 الی 4 ماه گذشته باشد. به این دلیل می توان این دوره را بهترین دوره برای کاشت ایمپلنت دندان ها اشاره نمود که استخوان های فک با انجام “پیوند استخوان” به خوبی متراکم شده و این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر روی پایداری و استحکام ایمپلنت دندان شما دارد.

 

کاشت ایمپلنت با زمان انظار طولانی تر

در برخی از موارد ممکن است بررسی های صورت گرفته از سوی دندانپزشک حاکی از مشکلات شدید تری باشد. به عنوان مثال ممکن است بیمار نیاز به عمل جراحی پیوند استخوان، لیفت ‌سینوس یا درمان عفونت لثه داشته باشد که در این صورت مدت زمان کاشت ایمپلنت طولانی تر خواهد بود.

 

کاشت ایمپلنت یک سال پس از کشیدن دندان

ممکن است از زمان کشیدن دندان هایتان بیش از 1 سال گذشته باشد! در این صورت شما نیز می توانید به کاشت ایمپلنت دندان خود امیدوار باشید اما نکته مهمی که در این بین وجود دارد، این است که حتما باید این موارد توسط متخصص مربوطه به درستی بررسی شود تا از صحت سلامت دندان ها و همچنین عدم تحلیل استخوان فک اطلاعات کاملی دریافت شود.

 

سخن نهایی

پس از بررسی موارد فوق به احتمال زیاد متوجه شده اید که تعیین بهترین زمان ممکن ارتباط کاملی با نوع سلامت استخوان های فک، لثه و دندان شما دارد که این موضوع حتما در ابتدا باید توسط متخصص مربوطه ارزیابی شده تا او بتواند مدت زمان مناسبی را برای کاشت ایمپلنت دندان برای شما در نظر بگیرد. ایمپلنت دندان به عنوان بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته می تواند حس طبیعی جویدن را برای شخص تداعی نموده و اعتماد به نفس و لبخند زیبا را به او برگرداند، بنابراین هرچه زودتر با مشورت متخصص مربوطه، لبخند زیبای خودتان را بازسازی کنید.

برگرفته از: وبسایت دکتر عباس گشاده رو متخصص جراحی لثه و ایمپلنت  (https://tehranimplantteam.com)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو