بهترین ترفندهای شارژ کردن سریع موبایل و تبلت

بهترین ترفندهای شارژ کردن سریع موبایل و تبلت


منبع: ایران ناز

34

1401/8/1

09:24


بهترین ترفندهای شارژ کردن سریع موبایل و تبلت

بهترین ترفندهای شارژ کردن سریع موبایل و تبلت

 

در این پست که توسط سایت سرگرمی ایران ناز تهیه و ترجمه شده است می خواهیم به شما آموزش بدهیم چطور در کوتاه ترین زمان، موبایل خود را سریع شارژ کنید.

 

1. از شارژرهای فست استفاده کنید

 

از شارژرهای فست استفاده کنید ، ترفند شارژ سریع موبایل

 

شارژرهای فست در کمترین زمان، موبایلتان را به بالاترین درصد شارژ می رساند.

 

2. حالت ذخیره نیرو را روشن کنید

 

حالت ذخیره نیرو را روشن کنید ، ترفند شارژ سریع موبایل

 

حالت ذخیره نیرو عواملی مثل روشنایی صفحه موبایل، کارکرد CPU و استفاده از داده را کاهش می دهد و انرژی بیشتری صرف شارژ کردن می کند.

 

3. برنامه ها و دانلودهایتان را مدیریت کنید

 

برنامه ها و دانلودهایتان را مدیریت کنید ، ترفند شارژ سریع موبایل

 

بعضی از برنامه ها شارژ موبایل را زودتر تمام می کنند. بهتر است به قسمت تنظیمات باتری بروید و لیست برنامه هایی که شارژ بیشتری مصرف می کنند را پیدا کنید و آنها را ببندید یا محدودشان کنید. همچنین آپدیت خودکار دانلود برنامه هایتان را ببندید.

 

4. قسمت ورودی شارژر به گوشی را تمیز کنید

 

قسمت ورودی شارژر به گوشی را تمیز کنید ، ترفند شارژ سریع موبایل

 

تابه حال به قسمت ورودی شارژر روی گوشی نگاه کرده اید؟ به مرور زمان، خاک، پرز و کثیفی در این قسمت جمع می شود و یکی از دلایلی که باعث می شود موبایلتان دیر شارژ شود همین موضوع است.

 

به این دلیل است که خاک، پرز و کثیفی غیر رسانا است و قدرت کمتری از کابل به باتری گوشی منتقل می شود. قسمت ورودی شارژر به گوشی را همیشه تمیز کنید.

 

اگرچه با خلال دندان هم می شود تمیز کرد اما ارزش ریسک کردن ندارد. همچنین از وسایل تیز برای تمیز کردن این قسمت خودداری کنید.

 

بهتر است از تجمع خاک و پرز در این ناحیه جلوگیری کنید همچنین می توانید درپوش برای قسمت شارژر گوشی بخرید.

 

5. اجازه ندهید موبایلتان زیاد داغ شود

 

اجازه ندهید موبایلتان زیاد داغ شود ، ترفند شارژ سریع موبایل

 

موبایل یک سیستم کنترل گرمایشی داخلی دارد که دمای تلفن را تعدیل می کند و به عنوان محافظی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد عمل می کند.

 

برای مثال اگر موبایلتان را در آفتاب بگذارید یا در هنگام شارژ روی آن را بپوشانید، موبایلتان به سختی کار می کند تا گرما را کم کند بنابراین دیرتر شارژ می شود.

 

پس موبایلتان را در معرض مستقیم آفتاب قرار ندهید، هنگام شارژ، آن را خاموش کنید، در یک اتاق سرد موبایلتان را شارژ کنید یا هنگام شارژ، آن را نزدیک یک فن بگذارید.

 

6. باتری جدید بخرید

 

باتری جدید بخرید ، ترفند شارژ سریع موبایل

 

لیتیوم باتری به مرور زمان کم می شود. بنابراین اگر باوجود انجام تمام راههایی که در بالا گفتیم موبایلتان هنوز هم دیر شارژ می شود، موقع آن است که باتری گوشی تان را تعویض کنید.

 

در بعضی از گوشی ها امکان چک کردن سلامت باتری وجود دارد. همچنین برنامه های زیادی هم برای چک کردن سلامت و ظرفیت باتری موبایل وجود دارد.

 

در بسیاری از مواقع می توانید باتری موبایلتان را عوض کنید اما گوشی های هوشمند جدید این امکان را ندارد و دیر شارژ شدن گوشی نشانه این است که عمر موبایلتان تمام شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو