گرفتگی لوله، لوله بازکنی و رفع بودهی با ترفندهای خانگی

منبع: پلازا

58

1401/8/1

15:24


گرفتگی لوله، لوله بازکنی و رفع بودهی با ترفندهای خانگی

گرفتگی فاضلاب خانه یکی از مشکلات خانم های خانه دار است که اکثر افراد با آن روبرو می شوند، لوله بازکنی روش های مختلفی دارد که برخی از این روش ها نیاز به ابزار یا تخصص خاصی ندارند. در حالی که برخی از مشکلات گرفتگی به ابزار و فرد متخصص نیاز دارند.

در این مطلب می خواهیم شما را را با تمام دلایل گرفتگی فاضلاب و ترفندهای لوله بازکنی بدون نیاز به ابزار و متخصص و توسط خودتان را آموزش دهیم.

در ابتدا یکی از شرکت های معتبر لوله بازکنی در تهران را معرفی می کنیم که در تمام مناطق تهران آماده ی ارائه ی خدمات است. شما می توانید زمانی که با مشکل گرفتگی فاضلاب روبرو شدید به راحتی با این شرکت تماس بگیرید.

شرکت لوله بازکنی نوین زیر نظر اتحادیه می باشد و به صورت شبانه روزی در تهران فعالیت دارد.

فهرست عناوین مطلب:

لوله بازکنی

علائم گرفتگی لوله چیست؟

هنگامی که شما در آشپزخانه در حال شست و شوی ظرف ها هستید یا مواقعی که لباسشویی کار میکند، یکدفعه میبینید که آب از کف آشپزخانه بالا می آید یا برخی مواقع از داخل کابینت زیر سینک آب میریزد. گرفتگی لوله های حمام و توالت و همچنین آشپزخانه به دلایل انباشته شدن مواد حاصل از پسماند غذا، تفاله ی چایی و روغن ظرف ها در داخل لوله رخ می دهد.

اوایل ایجاد این مشکل علائم کند شدن مکش آب در سینک ظرفشویی، یا صدای قل قل آب از کف شور ایجاد می شود.

دلایل گرفتگی لوله فاضلاب چیست؟

انسداد لوله های فاضلاب در نهایت به دلیل ریختن مواد زائد و انباشته شدن آن ها در بدنه ی لوله ایجاد می شود که این موارد عبارتند از:

  • گرفتگی لوله چاه توالت به دلیل ریختن دستمال کاغذی، موی زائد، یا وسایل ریز
  • انسداد فاضلاب پشت بام با قیر و ایزوگام، شن ماسه یا برگ درخت در فصول پاییز و زمستان
  • گرفتگی لوله فاضلاب در زمان بازسازی تسط کارگران، ریختن نخاله، سیمان و…
  • گرفتگی لوله آشپزخانه توسط تفاله چایی روغن ظرف و ته مانده ی غذا مانند برنج و…
  • انسداد راه آب حمام با صابون و موهای زائد و اشیای ریز مانند تیغ و ژیلت
  • گرفتگی توالت فرنگی با انداختن درب شامپو، سنگ پا، لیف و دستمال.
  • باریک شدن لوله توالت به علت ترکیب فضولات با موهای زائد و سولفات بستن لوله
  • ترکیب چربی ها با پسماند غذا در داخل لوله و چسبیدن آن ها به بدنه ی لوله فاضلاب
  • زنگ زدن قسمت داخلی لوله های چدنی به دلیل استفاده افراد از اسید و لوله بازکن های شیمیایی
  • لوله کشی نامناسب و غیر اصولی هنگام ساختن یا بازسازی ساختمان
  • عدم شیب مناسب لوله و استفاده از زانو و تبدیل های کوک در لوله کشی

تمامی موارد ذکر شده بالا به عدم رعایت افراد و استفاده ی نامناسب از لوله ها ختم می شود که می توان با مراقبت کردن و جلوگیری از ورود اشیای خارجی از گرفتگی لوله در امان باشید. هرچند در ساختمان های قدیمی گرفتگی لوله موضوعی اجتناب ناپذیر است، اما این کار چگونه انجام می شود و بازکردن لوله فاضلاب با چه روش هایی امکان پذیر است؟

شما می توانید در صفحه ی گرفتگی لوله با تمام ترفندهای لوله بازکنی توسط خودتان بدون نیاز به لوله بازکن یا ابزار آشنا شوید.

بازکردن لوله فاضلاب با استفاده از گیره مشکل گشا

اگر تا به حال مقاله هایی در رابطه با رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط آب جوش یا سرکه و جوش شیرین خوانده اید مطمئن باشید که با این روش ها لوله بازنمی شود و فقط وخت خود را تلف می کنید.

فنر دستی اولین روش لوله بازکنی است. استفاده از این ابزار نیز مکان های معینی دارد و در همه ی گرفتگی ها کاربرد ندارد. زمانی که لوله حمام مسدود می شود احتمالا موهای زاند در سیفون یا شتر گلو جمع شده اند و شما با کمک فنر دستی به راحتی آن ها را به بیرون می کشید.

از این وسیله می توانید برای بیرون آوردن مواد و پسماند باقی مانده در داخل اتصالات زیر سینک یا خروجی روشویی ها استفاده کنید.

برای خرید ابزارهای لوله بازکنی مانند گیره های مشکل گشا و فنر های دستی به صورت آنلاین و با قیمت های مناسب صفحه ی لوله بازکنی پونک را کلیک کنید.

کاربرد های دیگر گیره مشکل گشا:

  • برای بیرون آوردن سویچ خودرو زمانی که سویچ داخل ماشین می ماند
  • بیرون آوردن اشیا ریز از چاه توالت مانند طلا حلقه و اشیاء دیگر
  • درآوردن کلید یا ابزارهای دیگر که داخل منهول یا جوب که نرده دارند می افتند
  • تمیز کردن محل هایی که دسترسی به آن محدود است

لوله بازکنی پونک

رفع گرفتگی لوله با فنر دستی

یک وسیله ی دیگر کاربردی که می توانید از آن استفاده کنید و نتیجه بگیرید استفاده از فنر دستی است. این فنر را می توانید از تمام فروشگاه های لوله و اتصالات با قیمت مناسب تهیه کنید. زمانی که لوله آشپزخانه یا توالت فرنگی مسدود می شود اکثرا توسط چربی یا اجسام ریز اتفاق می افتد این فنر را به راحتی می توانید داخل لوله سینک داخل دیوار فرو کنید. در انتهای فنر اهرمی وجود دارد که با چرخاندن آن به سمت چپ و راست، فنر نیز به عقب و جلو حرکت می کند.

فنر را داخل لوله فرو کنید و اهرم را به سمت چپ بچرخانید تا فنر رو به جلو حرکت کند با تکرار این حرکت، فنر دستی راه خود را پیدا می کند و پسماند و موادی را که بر سر راه قرار دارند به سمت لوله اصلی هدایت می کند و در نهایت مسیر گرفتگی باز می شود.

برخی افراد راه استفاده از این فنر را نمی دانند گاهی اوقات فنر، داخل لوله فاضلاب گیر می کند. در این حالت اصلا نباید فنر را با فشار به بیرون بکشید، با این کار فنر دستی خاصیت فنری خود را از دست می دهد و صاف می شود. فقط باید آن با بچرخانید تا از لووله خارج شود.

برای سهولت انجام کار می توانید انتهای فنر دستی را به دریل یا مته متصل کنید.

استفاده از محلول های شیمیایی برای باز کردن لوله

همان طور که می دانید اکثر افراد از لوله بازکن های شیمیایی مانند صاف و چنته، برای رفع انسداد فاضلاب استفاده می کنند، اما استفاده از این محلول ها در همه ی لوله ها ممنوع است و نه تنها لوله را باز نمی کند بلکه به بدنه ی لوله ها آسیب می رساند و باعث سوراخ شدن یا ترک لوله ها می شود.

این محلول ها خاصیت سوزاندن و جوش آوردن در داخل لوله را دارند و کار اصلی این مواد سوزاندن مواد داخل لوله است. همچنین استفاده از این محلول ها در مکان خودش نیز باید با اصول و قانون خودش قرار گیرد این موارد عبارتند از:

  • استفاده در ساختمان های قدیمی که لوله کشی ساختمان چدنی باشد مطلقا توصیه نمی شود.
  • اگر در آشپزخانه استفاده می کنید به هیچ وجه از سینک نریزید چون رنگ سینک از بین میرود.
  • در مواقع استفاده نباید داخل لوله آب باشد چون تاثیری در بازشدن لوله ندارد.
  • قبل از استفاده از چنته حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید و فاصله ی خود را حفظ کنید.
  • این محلول ها اکثرا در توالت فرنگی، لوله های بوش فیت و پلیکا، روشویی و حمام کاربرد دارند و در آشپزخانه و پارکینگ و … اصلا باعث رفع انسداد نمیشوند.
  • به صورت کلی شرکت ما این محلول ها را توصیه نمی کند زیرا به مرور زمان جتی در لوله های پلاستیکی نیز باعث از بین رفتن لوله ها می شوند.

بازکردن لوله آشپزخانه با تمیز کردن اتصالات زیر سینک

در برخی از مواقع گرفتگی طوری است که آب در سینک ظرفشویی ثابت است و آب را که بازمیکنید داخل سینک جمع می شود و در نهایت اصلا به پایین نمیرود. در این حالت اکثر افراد فکر می کنند که لوله فاضلاب مسدود شده است. اما برای اطمینان بیشتر می توانید ابتدا کابینت را خالی کنید و یک لگن بزرگ زیر اتصالات سینک بگذارید.

برای جلوگیری از کثیف کاری با یک لیوان یا ظرف کوچک آب جمع شده در داخل سینک را خالی کنید. سپس از اتصالات زیر سینک یک عکس بگیرید تا بتوانید در انتها آن ها را درست ببندید.

ابتدا خرطومی سفید رنگ را از دیوار به بیرون بکشید اگر آب سینک خالی نشود حتما گرفتگی لوله از ناحیه ی اتصالات است و باید آن ها را باز کنید و داخل آن ها را تمیز کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو