انشا در مورد وقت طلاست (۸ انشا کوتاه و بلند برای دانش آموزان)

منبع: مینویسم

41

1401/8/1

19:02


موضوع انشای شما وقت طلاست می باشد پس تا انتهای این صفحه را مطالعه کنید تا چندین انشا در مورد وقت طلاست را بیابید و بنویسید.

انشا در مورد وقت طلاست (۸ انشا کوتاه و بلند برای دانش آموزان)

آیا پیش آمده که پیش خودتان بگوئید ای کاش هر روز بجای 24 ساعت، 30 ساعت یا بیشتر زمان داشتیم تا می توانستیم به کارهای بیشتری رسیدگی کنیم؟ وقت طلاست. جمله ای که آنرا از افراد موفق زیادی شنیده ایم. در این مطلب می خواهیم چند انشا در مورد وقت طلاست را با شما به اشتراک بگذاریم.

برای اینکه بتوانید زیباترین انشا در مورد وقت طلاست را یافته و بنویسید، پیشنهاد می کنیم این پست را تا انتها مطالعه کرده و انواع انشا درباره وقت طلاست را یادداشت برداری کنید.

انشا در مورد وقت طلاست با مقدمه و نتیجه

مقدمه : حتما تا بحال ضرب المثل قدیمی وقت طلاست را شنیده اید. این ضرب المثل به ارزش والای وقت و به ارزش زندگی اشاره دارد و آن را به طلا که فلزی با ارزش است، تشبیه می کند. در این انشا قرار است در مورد مفهوم این ضرب المثل که وقت طلاست بنویسیم.

متن انشا در مورد وقت طلاست : همه ما انسان ها باید از تمام لحظات عمرمان نهایت استفاده را ببریم و به اینکه وقت طلاست بسیار اهمیت دهیم. وقت طلاست زیرا از دست دادن فرصت ها می تواند لطمه قابل توجه ای به آینده زندگی ما بزند.

باید در دوران بچگی به دنبال فراگیری علم و دانش باشیم و این فرصت را از دست ندهیم که با درس خواندن در دوران دبستان می توانیم ریشه علمی خود را قوی کنیم. همچنین در دوران جوانی به دنبال پیشرفت و ارتقای شغلی و کسب درآمد برای خود باشیم تا بتوانیم فرد مفیدی برای جامعه و آینده مان باشیم.

نتیجه : باید از تمام لحظات عمرمان استفاده لازم را ببریم و به ضرب المثل وقت طلاست توجه لازم را داشته باشیم. برای این منظور در تمام زمان ها و در حین انجام تمام کارهای روزمره، فراموش نکنیم که زمان سپری شده هیچ گاه بر نمی گردد.

این هم انشا در مورد وقت طلاست به قلم من که دانش آموخته و پروش یافته توسط شما معلم گرامی هستم.

انشا در مورد وقت طلاست یعنی چه پایه پنجم

انشا در مورد وقت طلاست یعنی چه پایه پنجم

انشا در مورد وقت طلاست یعنی چه پایه پنجم

من تا این زمان که در پایه پنجم ابتدایی هستم بارها این موضوع را شنیده ام که وقت طلاست و باید از فرصت های زندگی نهایت استفاده را ببرم. اما شاید بپرسیم وقت طلاست یعنی چه؟ این ضرب المثل را به این منظور به کار برده اند که ارزش وقت بسیار زیاد است و لازم است هر انسانی از تمام لحظات خود نهایت استفاده را ببرد و این جمله را مدام به خودش یاد آوری کند که وقت طلاست تا خدایی نکرده وقت خود را به بطالت نگذرانیم و در آینده موجب پشیمانی نشود.

اگر از پدربزرگ و مادربزرگ خود در مورد گذران وقت سوال کنید حتما اکثر بزرکتر ها این موضوع را بیان می کنند که از لحظات خودتان نهایت لذت را ببرید که این موضوع بیانگر همین جمله وقت طلاست، می باشد. من نیز به عنوان یک فرد که به احتمال زیاد آینده ساز جامعه ام خواهم بود، این موضوع را سرلوحه اعمال خودم قرار می دهم که وقت طلاست و باید از تک تک لحظاتم استفاده لازم را ببرم.

مطالب پیشنهادی : انشا در مورد شانس

متن در مورد ارزش زمان

انشا در مورد وقت طلاست کوتاه

ما دانش آموزانی که قرار است در آینده نقش مؤثری را در امور جامعه و میهنمان ایفا کنیم، باید بدانیم که هر لحظه ای که زندگی می کنیم موهبتی از جانب خداست که باید در هر زمان کار مفیدی انجام دهیم و زمانمان را بیهوده از دست ندهیم.

این موضوعی که هر لحظه ای که زندکی می کنیم، موهبتی از جانب پروردگار است، در اصل همان مصداق ضرب المثل وقت طلاست می باشد که به بیانی دیگر گفته شده است. اگر من و هر یک از شما هم سن و سالان من این جمله را بر تابلویی نوشته و در اتاق خود درج کنیم، هیچ موقع فراموش نخواهیم کرد که از همه ی زمان خود به درستی استفاده کرده و آن را هدر ندهیم و در این صورت است که در آینده نه چندان دور موفق شده و خود و خانواده هایمان را سربلند خواهیم کرد.

انشا در مورد وقت طلاست چگونه از آن استفاده کنیم

زمانی که معلم عزیزمان موضوع انشا در مورد وقت طلاست را بیان کردند و از ما خواستند که در مورد آن انشا بنویسیم، یک سوالی در ذهن من شکل گرفت که وقت طلاست چگونه از آن استفاده کنیم؟ و در جواب این سوال به موضوعاتی فکر کردم و به پاسخ های جالبی رسیدم که دلم خواست با شما همکلاسی هایم نیز در میان بگذارم.

مهترین پاسخ اینکه ما فقط یکبار به دنیا می آییم و یکبار حق زندگی داریم، بنابراین باید قدر این فرصت را دانسته و از تمام فرصت هایی که در اختیارمان قرار می گیرد لذت ببریم و برای شکوفایی و رشد شخصی خودمان نهایت تلاشمان را به کار ببندیم. این موضوع همان جمله وقت طلاست را بیان می کند که به تفضیل شرح داده ام.

پاسخ دیگری که به ذهنم خطور کرد همین مسئله ای بود که به نظرم یکی از وظایف ما دانش آموزان است؛ آن هم اینکه ما باید در هر سال تحصیلی که قرار می گیریم، تمام تلاشمان را داشته باشیم و وقت را از دست ندهیم و آن سال تحصیلی را با موفقیت و نمرات عالی به پایان برسانیم و تنها چیزی که باید هر لحظه در ذهنمان مرور کنیم این ضرب المثل وقت طلاست، می باشد.

انشا زیبا در مورد وقت طلاست

تا بحال شنیده اید که می گویند حرف های قدیمی ها را باید با طلا نوشت؟ این موضوع بیانگر مهم بودن و درست بودن حرف هایی است که نسل های گذشته ی بزرگترهایمان می گفتند و امروزه به ضرب المثل تبدیل شده است. مثلا همین ضرب المثل وقت طلاست. قرار است امروز انشا در مورد وقت طلاست را بنویسیم.

وقت طلاست یعنی از تمام ساعاتی که زنده ایم و نفس می کشیم برای پیش بردن اهدافمان استفاده کنیم و این ساعات را به بطالت نگذرانیم. وقت طلاست یعنی بدانیم هر ثانیه ای که معبودمان به ما می دهد فقط یکبار در اختیار داریم و دیگر بر نمی گردد و اگر از زمانمان به درستی استفاده نکنیم به هدر می رود. بهترین کار این است که برای خود برنامه ریزی داشته باشیم و بدانیم که داریم به بهترین شکل از این زمان استفاده می کنیم، با افراد فرهیخته و با شخصیت دوستی داشته باشیم و وقت خود را صرف سرگرمی های بی مورد نکنیم. کتاب های خوب بخوانیم، آهنگ های خوب گوش کنیم و … تا در فردای نزدیک، خیالمان راحت باشد که عمر خود را به بطالت سپری نکرده ایم و آن موقع است که معنی جمله وقت طلاست را بیشتر از اکنون درک خواهیم کرد.

انشا ساده در مورد وقت طلاست

انشا در مورد ضرب المثل وقت طلاست

انشا در مورد ضرب المثل وقت طلاست

من امروز می خواهم انشا در مورد وقت طلاست را به ساده ترین شکل و با جمله هایی رسا و قابل فهم ارائه کنم. به نظرم لازم است بزرگترها این جمله وقت طلاست را از ابتدای کودکی در گوش بچه ها بخوانند تا کودکانمان که قرار است روزی در این نیمکت ها بنشینند، این موضوع را سرلوحه ذهنشان قرار دهند که وقت طلاست و لازم است در تمام لحظات دوران تحصیل و زندگی نهایت تلاش خود را بکنند تا هیچ لحظه ای را از دست نداده و برای موفقیت خود از هیچ کاری دریغ نکنند.

اما می خواهم مژده ای به شما همکلاسی هایم بدهم که به قول قدیمی ها، ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است! پس هیچوقت دیر نیست و امروز من می خواهم به شما دوستانم بگویم که وقت طلاست و لازم است از تمام لحظاتمان استفاده کنیم و این ساعت هایی که در مدرسه هستیم و تلاشی که معلمانمان می کنند را قدر بدانیم و برای موفقیتمان تلاش کنیم. من خودم همیشه برای کارهایم برنامه ریزی دارم و همیشه سعی کرده ام هیچ لحظه ای را بیهوده از دست ندهم. به شما عزیزانم نیز پیشنهاد می کنم که همین کار را انجام دهید تا به معنی جمله وقت طلاست عمل کرده باشیم و در آینده پشیمان نشویم.

انشا در مورد ضرب المثل وقت طلاست

یکبار در خانه نشسته بودیم که پدرم گفت فرزندم تکالیفت را انجام داده ای؟ من نیز پاسخ دادم متاسفانه هنوز انجام نداده ام و تا فردا وقت زیاد است. پدرم فرمودند پسرم وقت طلاست پس بهتر است به جای بیهوده گذراندن وقت خود، به تکالیفت برسی!

من به فکر فرو رفتم که مگر می شود وقت یک طلا باشد و معنی وقت طلاست چیست؟ از مادرم پرسیدم و اینگونه برایم توضیح داد که ببین پسرم منظور پدرت از این ضرب المثل وقت طلاست این بوده است که اگر همین ساعت را از دست بدهی دیگر برنمی گردد و اگر قرار باشد الان تکالیفت را انجام ندهی ممکن است این ساعت ها را به بطالت بگذرانی. من از صحبت های مادرم این برداشت را کردم که باید قدر تمام لحظاتم را بدانم و به این نکته توجه کنم که اگر زمان خودم را از دست بدهم دیگر بر نمی گردد و لازم است از هر لحظه ام استفاده کنم. به شما عزیزان نیز پیشنهاد می کنم که این جمله وقت طلاست را هرگز از یاد نبرید.

انشا در مورد وقت طلاست طولانی

در این نوشته ام که همان انشا در مورد وقت طلاست می باشد، ممکن است کمی به نظرتان طولانی باشد اما لازم دانستم این مطالب را در این متن بیان کنم شاید بتواند برای کسی از شما همکلاسی هایم آموزنده بوده و باعث شود آینده روشن تری داشته باشیم.

لازم است این جمله وقت طلاست را در ذهن خودمان هک کنیم زیرا معانی جالبی دارد که می توانیم با استفاده از آن ها زندگی عالی و موفقیت آمیزی داشته باشیم شاید بپرسید چرا؟ اگر بدانیم وقت طلاست و با ارزش است، ثانیه ها و دقیقه هایمان را تلف نمی کنیم و از تک تک آن ها نهایت استفاده را خواهیم برد. اینکه وقت تنها هدیه ای از جانب پروردگار است که نمی توانیم دوباره پس بگیریم. مثلا اگر در ساعت 12:00 باشیم، نمی توانیم به 11:59 برگردیم و این به این معناست که هرگز نمی توانیم حتی 1 دقیقه را برگردانیم. این جملات تنها این مفهوم را می رساند که باید از هر ثانیه زندگیمان نهایت استفاده را ببریم تا روزی پشیمان نشویم. غفلت از هر ثانیه ممکن است عواقب زیادی را به همراه داشته باشد و این یکی از معانی جمله وقت طلاست می باشد. فرض کنید امروز را در سفر هستید، اگر از این سفر نهایت استفاده را نبرید، فردا که سفرتان تمام شود حتما دلتان تنگ می شود و حسرت دیروز را می خورید که ای کاش بیشتر لذت می بردید. در یک کلام و به طور خلاصه بیان می کنم که وقت طلاست و باید این موهبت ارزشمند را قدر بدانیم.

همچنین بخوانید : انشا در مورد اگر می توانستم به گذشته برگردم

انشا در مورد زندگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو