تاریخچه برند ریبوک و چگونگی جهانی شدن این برند

منبع: آرگا

27

1401/8/2

00:11


در این مطلب قرار است شما را با تاریخچه برند ریبوک آشنا کنیم و داستان های این برند را برای شما تعریف نماییم تا بتوانید از فراز و نشیب های این برند آگاه شوید.

تاریخچه برند ریبوک بسیار جذاب و خواندنی می باشد و می تواند به شما نشان دهد که افراد برای موفق شدن پستی ها و بلندی های زیادی را طی کرده اند و هیچ کس نتوانسته است راه صد ساله را یک شبه طی نماید. در ادامه اطلاعاتی در مورد این برند به شما خواهیم داد.

برند ریبوک و دفتر مرکزی این برند

تاریخچه برند ریبوک و فراز و نشیب های این برند

برند ریبوک یا همان ریباک یکی از برندهای انگلیسی بسیار معروفی می باشد که در سال ۱۸۹۰ در انگلستان تاسیس شد. این برند تا قبل از سال ۱۹۵۸ به نام فوستر شناخته می شد زیرا این فرد این برند را در انگلیس تاسیس نمود و بعد از این سال دو نوه مدیر عامل این برند تصمیم گرفتند تا نامی دیگری بر روی این قبرند بیاید و این برند در همان سال با الهاماتی که از غزال آفریقایی گرفته بودند به ریبوک تغییر پیدا نمود. این برند در رقابت با سیار برندها مانند برند نایک، برند آدیداس و اسکچر فعالیت می نماید و تا کنون دچار شکست نشده است.

کفش های این برند و جهانی شدنش

یکی از آیتم هایی که به این برند کمک کرد تا در سطح جهانی معروف گردد کفش های این برد بود. در واقع شعاری که سال ها در ذهن فوستر بود کمک به تندتر دویدن بود و این فرد سعی کرد با به کار گیری روش هایی کفش هایی را تولید کرده و عرضه نمایید که به ورزشکاران کمک کند تا بتوانند تند تر دویده و همین ایده کوچک فوستر را از یک کارگاه کوچک تبدیل به یک فروشگاه نمود و تحولی عظیم در این زمینه برایش ایجاد گردید.

تولد ریبوک

این برند تا سال ۱۹۵۸ در حال پیشرفت بود و بعد از آن به صورت چشمگیری تغییر کرد و تحول پیدا نمود. در سال ۱۹۷۹ یکی از شرکت های توزیع وسایل ورزشی قبول کرد که کفش های این برند را در نمایشگاه بین المللی به نمایش بگذارد و این کفش ها در آمریکا معرفی شدند. گران ترین کفش های دو در این سال با قیمت ۶۰ دلار به فروش رسید.

برند ریبوک برای تمام سنین

تولیدات این برند

در تاریخچه برند ریبوک آمده است که این برند تا سال ۱۹۸۱ توانست فروش خود را به یک میلیون برساند اما این شرکت یک سری تغییرات دیگری را نیز برای سال های آینده در نظر داشت. این شرکت توانست در سال ۱۹۸۲ اولین کفش ورزشکاری برای زنان را طراحی و معرفی نماید. این تولیدات با عنوان مدل آزاد شناخته شدن و با سه گرایش برای ورزش های هوازی نفوذ زنان در ورزش و کفش های ورزشی و متناسب با استفاده روزانه تولید شدند. این شرکت با استفاده از تکنیک های خاصی که در طراحی های خود به کار می برد توانست این برند را سرپا نگه داشته و  مورد توجه مردم قرار دهد از این رو تمامی اینم ترفندها در پیشرفتش بسیار موثر واقع شده است.

آغاز این برند

کفش های مدل فری استایل تبدیل به یکی از کلاسیک ترین مدل کفش ها شده و توانسته بود پرفروش ترین کفش ورزشی دنیا شناخته شود. در دهه ۸۰ این برند صادرات خود را به بازارهای خارجی آغاز کرد و محصولاتش را در ۱۷۰ کشور دنیا در دسترس مردم قرار داد و توانست فروش خود را به میلیون دلاری نماید.

طراحی های جدید

این برند با امضای یک سری از قراردادها با لیگ ملی فوتبال NFL و انجمن ملی بسکتبال NBA و اخذ حق انحصاری برای تولید کفش و لباس تیم ها به مدت ۱۰ سال توانست با سایر رقبای خود مقابله کرده و این مقابله بیشتر با برند نایک بود. امروزه به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت آدیداس فعالیت می نماید و اصلی ترین دفتر این برند در شهر کانتون ماساچوست ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

تاریخچه برند ریبوک

همانطور که مشاهده کردید این برند یکی از برندهای دارای پیشینه می باشد و سال‌ها فعالیت مداوم انجام داده است تا بتواند به جایگاه کنونی خود دسترسی پیدا کند و هیچ موفقیتی را یک شبه به دست نیاورده است. در ادامه می‌توانید با تاریخچه برند زارا و تاریخچه برند لاگوست نیز آشنا شوید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو