در این روستای عجیب همه آلزایمر دارند!

در این روستای عجیب همه آلزایمر دارند!


منبع: دلتا پیام

32

1401/8/2

10:03


در هر گوشه از دنیا جاذبه‌های خیره‌ کننده فراوانی وجود دارد. در این میان روستاهایی وجود دارند که ویژگی‌های خاص هرکدام باعث شده که در نوع خود عجیب باشند.

در هر گوشه از دنیا جاذبه‌های خیره‌ کننده فراوانی وجود دارد. در این میان روستاهایی وجود دارند که ویژگی‌های خاص هرکدام باعث شده که در نوع خود عجیب باشند.

جاذبه های گردشگری در آمستردام

گاهی اوقات در جهان پیرامون ما، یک اتفاق و حادثه‌ای عجیب و متفاوت می‌تواند یک مکان را به عجیب و غریب‌ترین نقطه دنیا تبدیل کند و توجهات همه را به سوی خود جلب نماید. روستای دمنتیا در نزدیکی پایتخت هلند یعنی آمستردام واقع شده است که جمعیت بسیار کمی بالغ بر ۱۵۲ نفر دارد. این روستا به دلیل گرفتاری تمامی مردمانش به بیماری فراموشی، به روستای آلزایمری‌ها معروف است. امروز در مجله دلتا به معرفی این روستا و همچنین جاذبه های گردشگری در آمستردام می‌پردازیم. همراه ما باشید.

جاذبه های گردشگری هلند

روستای آلزایمری‌ها

نکته قابل توجهی که درباره این روستا گفته شده این است که ساختار آن شبیه به یک شهر است که تمامی امکانات رفاهی در آن وجود دارد. دوربین‌های مدار بسته نیز در تمامی نقاط این روستا به کار گرفته شده است. مردمان آن به طور مداوم زیر نظر هستند تا مبادا به سبب بیماری حافظه‌ای که دارند به طور ناخواسته به خود آسیب رسانند.

روستاهای هلند

درست مانند هر روستای دیگری، این روستا هم مجموعه‌ای از امکاناتی مانند رستوران، سینما، تئاتر، استخر، مسیر دوچرخه‌سواری و غیره را ارائه می‌دهد. این افراد می‌توانند در فضا‌های باز قدم بزنند، به مسئولان پارک‌ها و باغبان‌ها کمک کنند و حتی تنها با نشستن روی نیمکت در فضای باز روحیه خود را بهبود بخشند.

جاذبه های گردشگری در آمستردام

موزه خانه قایقی

موزه خانه‌ قایقی در آمستردام به بازدیدکنندگان فرصتی بی‌نظیر می‌دهد تا زندگی در یک خانه قایقی واقعی را تجربه کنند. در این موزه که در قایقی میان یکی از مشهورترین کانال‌های آبی آمستردام برپا شده است، می‌توان شاهد تمام اجزای خانه مانند آشپزخانه، تختخواب، سرویس بهداشتی و غیره بود.

روستاهای هلند

کاخ سلطنتی آمستردام

کاخ سلطنتی آمستردام یکی از سه کاخ سلطنتی موجود در هلند محسوب می‌شود که در اختیار خاندان پادشاهی کشور قرار دارد. با قدمتی که به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد، این کاخ در سمت غربی میدان دام، در مرکز آمستردام و در مقابل یادبود جنگ واقع شده است. با بازدید از کاخ سلطنتی آمستردام می‌توانید با تاریخ غنی ساختمان و میراث باشکوه به‌جامانده از ساکنان‌ آن در طول زمان آشنا شوید.

هلند

موزه ملی دریانوردی هلند

موزه ملی دریانوردی هلند در آمستردام، یکی از پربازدیدترین موزه‌های هلند به‌شمار می‌رود. این موزه با رنگ‌های متنوع و دوست‌داشتنی و مجهز به تکنولوژی‌های چندرسانه‌ای مدرن، در کنار اسکله قرار گرفته است. مجموعه‌‌ موزه‌ها با نقاشی‌های زیبا، نقشه‌های قدیمی، مدل‌هایی از کشتی‌ها و کشتی‌ بادبانی قرن هفدهمی به درک تاریخچه هلند که قدرتمندترین نیروی دریایی دنیا را داشته‌ است، کمک می‌کند. برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، سرزمین خانه‌های عجیب در روستای حیله ور را بخوانید.

جاذبه های گردشگری در آمستردام

پارک وندل

پارک وندل، با قدمتی ۱۴۰ ساله، یکی از شناخته‌شده‌ترین پارک‌های آمستردام به‌شمار می‌رود. این پارک با ۴۷ هکتار وسعت، در قلب آمستردام قرار گرفته است و سالانه ۲۰ میلیون گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. در این پارک برنامه‌های جذاب و متنوعی در طول سال برگزار می‌شود و هر تابستان به مدت بیشتر از دو ماه، همه روزه انواع کنسرت‌های موسیقی رایگان در آن برقرار است. چمن‌های مناسب برای برنامه‌های ورزشی و مسیرهای دوچرخه‌سواری از مزایای پارک وندل محسوب می‌شوند. همچنین در بازدید از پارک، می‌توان از سالن نمایش و موزه ملی فیلم موجود در آن نیز دیدن کرد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند قدیمی ترین تمدن جهان کجاست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو