حامد اسماعیلیون: جمهوری اسلامی، ایران نیست

منبع: برترین ها

18

1401/8/2

11:09


بزرگ‌ترین نمایش ایرانیان خارج از کشور روز شنبه در برلین آلمان در خیابان‌‌های منتهی به میدان پیروزی برلین به روی صحنه رفت.

روزنامه فرهیختگان در شماره تازه خود مطلبی درباره تجمع در برلین که خبرساز شده بود، منتشر کرده است.

این روزنامه نوشته:

بزرگ‌ترین نمایش ایرانیان خارج از کشور روز شنبه در برلین آلمان در خیابان‌‌های منتهی به میدان پیروزی برلین به روی صحنه رفت.

کاوه شهروز (که برخی می‌گویند به سازمان مجاهدین خلق نزدیک است) در ویدئوی چند روز گذشته‌اش، حامد اسماعیلیون را به‌عنوان یکی از اعضای رده‌بالای گروه «ایرانیان برای عدالت و حقوق‌ بشر» معرفی کرده است. او به همین علت نیز از مخالفان سرسخت کنگره ایرانیان کانادا است.

اسماعیلیون در تجمع برلین از کشورهای غربی خواست که «از مذاکره با جمهوری اسلامی دست بردارید.»

حامد اسماعیلیون در بخشی از تجمعات گفته است: «جمهوری اسلامی برابر با ایران نیست» و «کسی از شما نمی‌خواهد که وارد جنگ شوید یا مردم را تحریم کنید»  

در این بین سیما ثابت، درباره تجمع برلین در توییتی نوشت: «سفر همه آن‌ها که از راه دور و نزدیک آمدند برلین بخیر، همت تک‌تک‌تان یک فشار جدی سیاسی بر اتحادیه اروپا به‌ویژه آلمان ایجاد می‌کند که نگران هزینه‌های تعامل با جمهوری اسلامی باشند، خیزش و انقلاب در ایران را در همه معادلات‌شان لحاظ کنند.»

همچنین کاوه شهروز در پتیشنی که خطاب به سران گروه هفت به نامش ثبت شده است، برای همراه کردن ایرانیان خارج کشور، به آنها اطمینان می‌داد که با این اتفاق کوچک‌ترین مشکلی در زندگی‌شان شکل نخواهد گرفت. این موضوع به اندازه‌ای مهم بود که او در ویدئویی صراحتا گفت که با اخراج سفرای ایران از این هفت کشور، با توجه به اینکه امور کنسولی پابرجاست، ایرانیان برای تمدید گذرنامه و اخذ شناسنامه با مشکل مواجه نمی‌شوند.

اموال جمهوری اسلامی، خواست دیگر تجمع برلین

اموال بلوکه‌شده ایران در جهان یکی از بزرگ‌ترین هدف‌های فعالان میدانی و طراحان پشت صحنه تظاهرات برلین است. حجم این اموال به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد. بخشی از این اموال مربوط به وجوهی هستند که آمریکا آنها را از زمان رژیم پهلوی در اختیار خود گرفته است. بخش دیگری از این اموال نیز مربوط به ساختمان‌ها و وجوه دولتی و شرکت‌های ایرانی در این کشور و دیگر کشورها است.

گفته می‌شود بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان ایران دارای یک برج ۳۶ طبقه در منطقه منهتن نیویورک است. این ساختمان که پیش از انقلاب توسط این بنیاد خریداری شده است بین یک تا پنج میلیارد دلار قابل ارزش‌گذاری است.

حامد اسماعیلیون، فردی که ظاهرا این تجمعات به نام وی نوشته می‌شود، در جمع تجمع‌کنندگان ۷۲ ملتی از رویای مشترک همه تجمع‌کنندگان -که با سقوط جمهوری اسلامی تحقق می‌یابد- سخن گفته است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو