«بلک آدم» گیشه آمریکا را تسخیر کرد

منبع: برترین ها

26

1401/8/2

11:15


فیلم ابرقهرمانی «بلک آدم» با بازی دواین جانسون با ۶۷ میلیون دلار فروش صدرنشین گیشه آمریکای شمالی شد.

خبرگزاری صبا: فیلم ابرقهرمانی «بلک آدم» با بازی دواین جانسون با ۶۷ میلیون دلار فروش صدرنشین گیشه آمریکای شمالی شد.

به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم «بلک آدم» محصول کمپانی وارنر با ۶۷ میلیون دلار فروش در گیشه کار خود را آغاز کرد. این رقم تخمینی را استودیوی سازنده فیلم روز یکشنبه ۲۳ اکتبر اعلام کرد.

«بلک آدم» گیشه آمریکا را تسخیر کرد

با این میزان فروشِ افتتاحیه، «بلک آدم» لقب موفق ترین اثر دواین جانسون در جایگاه بازیگر نقش اول را از آن خود کرد. «بلک آدم» اولین حضور جانسون در نقش اصلیِ دنیای فیلم های دی‌سی نیز است.

«بلک آدم» با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است تا موجب برهم زدن تعادل قدرت در دنیای فیلم های DC شود، دنیایی که تحت سلطه ابرقهرمان هایی چون بتمن، زن شگفت انگیز و سوپرمن است. فروش افتتاحیه ۶۷ میلیون دلاری این فیلم که بخشی از آن را مدیون اولین حضور جانسون در دنیای ابرقهرمانی است باعث شد تا «بلک آدم» بعد از اکران «ثور: عشق و تندر» صاحب بهترین عملکرد در افتتاحیه شود.

«بلک آدم» که در آن دواین جانسون در نقش یک شخص مصری دوره باستان بازی می‌کند که به روزگار مدرن می آید، به طور قابل توجهی نقدهای ضعیفی دریافت کرده است. این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز ۴۰ درصد را به دست آورده است و در وبسایت فیلم اسکور نیز امتیاز +B را دریافت کرده است. این فیلم همچنین توانست در بیرون از مرزهای آمریکا ۷۳ میلیون دلار فروش داشته باشد و مجموع فروش خود را در سطح جهان به عدد ۱۴۰ میلیون دلار برساند.

کاراکتر بلک آدم ابتدا قرار بود به عنوان یکی از شخصیت های شرور در فیلم «شزم!» محصول ۲۰۱۹ حضور پیدا کند که سرانجام مدیران کمپانی تصمیم گرفتند این کاراکتر را در فیلم مستقلی به کار بگیرند. «شزم!» با بودجه نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شد و در نخستین آخرهفته اکرانش ۵۳٫۵ میلیون دلار فروش کرد و در نهایت نیز در سطح جهان به رقم فروش ۳۶۶ میلیون دلار دست پیدا کرد.

در این هفته جایگاه دوم پرفروش ترین ها به فیلم «بلیت بهشت» با بازی جرج کلونی و جولیا رابرتز با فروش ۱۶٫۳ میلیون دلار رسید. این فیلم نسبت به کمدی رمانتیک های سال های اخیر فروش افتتاحیه بسیار قابل توجهی داشته است. «بلیت بهشت» ماه گذشته در بیرون از آمریکا اکرانش را آغاز کرد و توانست ۸۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو