لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول چگونه است؟

منبع: پلازا

31

1401/8/2

11:43


لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول چگونه است؟

اگر از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی خسته شده‌اید، با ما همراه باشید تا با روش‌های لغو پیامک تبلغاتی ایرانسل و لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول آشنا شوید.

مطمئنا همه ما تجربه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را در طول شبانه‌روز داشته‌ایم. فرقی نمی‌کند که شما مشترک کدام اپراتور باشید، پیامک‌های تبلیغاتی از همه اپراتورها ارسال می‌شوند. این موضوع زمانی آزاردهنده می‌شود که شما تمایلی برای دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ندارید، اما همه روزه شاهد حجم زیادی از این پیامک‌ها در Inbox گوشی خود هستید. پیشنهاد میشود در ادامه این مقاله باما همراه باشید.

فهرست مطالب

حذف پیامک تبلیغاتی

برای حذف پیامک تبلیغاتی اپراتور های داخلی روش های مختلفی را درنظر گرفته اند که اگر بدنبال انجام اینکار هستید پیشنهاد میشود در ادامه این مقاله باما باشید که تصمیم داریم اصلی ترین موارد این مبحث که کد حذف تبلیغات و روش های اینترنتی هستند را برای شما به اشتراک بگذاریم. همچنین به نکات مربوط به لغو پیامک تبلیغاتی نیز اشاره کرده ایم.

 لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل

اپراتور ایرانسل به طور خودکار همه روزه تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی را برای مشترکین فعال خود ارسال می‌کند و این درحالی‌ست که مشترکین غالبا تمایلی برای دریافت چپنین پیامک‌های تبلیغاتی ندارند. البته جای نگرانی نیست، روش‌هایی برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل وجود دارد. اما قبل از پرداختن به روش‌های غیر فعال کردن پیامک تبلیغاتی به چند نکته مهم در این زمینه توجه کنید:

انواع پیامک‌های تبلیغاتی که به گوشی شما ارسال می‌شوند، همه از نوع تبلیغاتی نیستند. بعضی پیامک‌ها از نوع خدماتی هستند، مانند پیامک‌های تراکنش‌های بانکی، پیامک‌های حکومتی، پیامک‌های پلیسی، قضایی و غیره. این نوع پیامک‌ها برای اطلاع رسانی و ارائه خدمات هستند و راهی برای حذف پیامک های تبلیغاتی از این نوع وجود ندارد.

برخی از پیامک‌ها تبلیغاتی‌اند، یعنی هدف آن‌ها تبلیغات یک محصول و یا نوعی خدمت‌رسانی است، مانند حراج‌های فصلی. برخی از پیامک‌ها نیز که به پیامک‌های ارزش افزوده یا VAS معروفند، در ازای ارائه محتوا به شما مبلغی را از حسابتان کسر می‌کنند، مانند پیامک‌هایی در مورد موارد آموزشی، بهداشتی و مسابقه. اکثرا این نوع پیامک‌ها هستند که باعث می‌شوند مشترکین اپراتورها به دنبال راهی برای غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی باشند. شما می‌توانید با روش‌هایی که در این مطلب ذکر می‌کنیم، برای غیر فعال سازی پیامک های پولی تبلیغاتی اقدام کنید.

نکته دیگر این‌ است که پیامک‌های اطلاع رسانی که از اپراتورها ارسال می‌شوند، جزء پیامک‌های تبلیغاتی محسوب نمی‌شوند، لذا چنانچه روش‌های لغو پیامک های تبلیغاتی را انجام دهید، همچنان این نوع پیامک‌های اطلاع رسانی را دریافت خواهید کرد. برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل چند روش وجود دارد که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.‌

لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل از طریق پیامک

برای قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل، شما می‌توانید از روش ارسال پیامک به اپراتور ایرانسل استفاده کنید. برای این کار، عدد 2 را به شماره 5005 ارسال کنید. ارسال این پیامک برای شما هزینه‌ای ندارد.

برای حذف پیامک تبلیغاتی برای همیشه یکی از راه های مهم و ثابت شده استفاده از پیامک بوده است که در این شرایط هیچ گونه هزینه ای برای شما به ثبت نخواهد رسید. مابین روش های مربوط به حذف پیامک های تبلیغاتی در اپراتور ایرانسل بدنیست بدانید که این روش اولین گزینه ای بوده که به آن اشاره شده است و در ادامه میتوانید به اطلاعات خوب دیگری دسترسی داشته باشید.

تماس با پشتیبانی ایرانسل برای قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل

یکی دیگر از راه های حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل ارتباط با پشتیبان ایرانسل وده است که در این خصوص میتوانید با شماره تلفن ایرانسل خود یک تماس با شماره هایی که در ادامه ذکر شده است داشته باشید و درخواست خود را به صورت تلفنی ثبت کنید. این روش نیز توسط ایرانسل بطور کاملا معتبر عرضه شده است که مشکلی بابت کسری هزینه از شارژ و یا عدم رسیدگی را دیگر نخواهید داشت. برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل، با شماره 700 تماس بگیرید و درخواست خود را مبنی بر غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ثبت کنید. اگر با خطی غیر از ایرانسل می‌خواهید تماس بگیرید، شماره 09377000000 را بگیرید و درخواست حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل را بدهید.

استفاده از کد USSD

کد قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل به شما این امکان را میدهد تا در مدت زمان کمی و بدون نیاز به ارتباط با پشتیبان ایرانسل بتوانید پیامک های تبلیغاتی و مزاحم را مسدود کنید. در این زمینه نیازی به آموزش خاصی ن خواهید داشت و با چند دکمه ساده میتوانید آنرا انجام دهید. برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل می‌توانید از یک کد دستوری استفاده کنید. کد ارسالی برای لغو پیامک تبلیغاتی برای هر سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل مشترک است. برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل از طریق کد USSD مراحل زیر را طی کنید:

  • کد دستوری *800# را شماره گیری کنید.
  • شما وارد منویی می‌شوید که شامل این گزینه‌ها است: خدمات فعال یا سرویس‌های فعال، قطع خدمات، قطع تبلیغات، تبلیغ از خط شخصی و استعلام سرشماره.
  • اگر در صفحه اول گزینه قطع تبلیغات را مشاهده نکردید، برای نمایش سایر گزینه‌ها، # را وارد کنید.

غیر فعال کردن پیامک تبلیغاتی

  • سپس عدد 3 را برای قطع تبلیغات وارد کنید.
  • بعد از انجام این مرحله، پیامی ظاهر می‌شود که از قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل تا 24 ساعت آینده خبر می‌دهد، آن را OK کنید.

طبق توضیحات فوق که در خصوص کد حذف تبلیغات ایرانسل بوده میتوانید پیامک های تبلیغاتی که به صورت ناخواسته برای شما ارسال میشود را غیرفعال کنید. در این حالت که توسط اپراتور ایرانسل مورد تائید هست میتوانید از شر پیامک های مزاحم خلاص شوید و مدیریت بهتری روی شارژ باقی مانده خود داشته باشید زیرا هزینه برخی پیامک های تبلیغاتی از حساب شما کسر میشود که این مورد اکثر اوقات بدون اجازه کاربران بوده است.

استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

اپ ایرانسل من یک مجموعه کامل از ابزارهای مورد نیاز برای کاربرانی بوده که از خطوط ایرانسل استفاده میکنند. در این میان شما با استفاده از این اپ رسمی میتوانید اقدامات مختلفی نظیر خرید شارژ و یا بسته و یا پرداخت هزینه های اینترنت و… را در اختیار داشته باشید. یکی از گزینه های مهم این مبحث کد لغو اس ام اس تبلیغاتی از طریق اپ بوده است که در این شرایط با استفاده از برنامه میتوانید از شر تبلیغات پیامکی خلاص شوید. یکی از روش‌های غیر فعال کردن پیامک تبلیغاتی، استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • بعد از نصب اپلیکیشن ایرانسل من بر روی گوشی خود، آن را باز کنید.
  • منوی سه خطی در بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه پرونده را انتخاب کنید.

لغو پیامک های تبلیغاتی

  • در تب تنظیمات، گزینه مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی را لمس کنید.

توجه داشته باشید که اگر برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل از روش دیگری استفاده کرده باشید، در اینجا گزینه فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی را مشاهده خواهید کرد.

شماره گیری کد دستوری *5006#

شما همچنین می‌توانید برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل کد *5006# را شماره گیری کنید. سپس عدد 1 را ارسال کنید. با ارسال این عدد، پیامی را دریافت می‌کنید که می‌گوید برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، کلید واژه LAGHV را ارسال کنید.

لغو طرح های 8282 و 8686

توجه داشته باشید اگر یکی از طرح‌های پیامکی ایرانسل را فعال کرده باشید، مانند طرح 8282 و یا طرح 8686، برای لغو آن‌ها به روش زیر عمل کنید.

برای لغو طرح سامانه 8282 ایرانسل:

  • ابتدا یک پیامک به 131 برای دریافت رمز ورود به ویترین ایرانسل ارسال کنید.
  • سپس به سایت ویترین ایرانسل مراجعه کنید و در بالای سایت گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.
  • در بخش شناسه، شماره موبایل خود را وارد کنید. در بخش رمز عبور، رمزی را که از طریق پیامک دریافت کرده‌اید را وارد کنید.
  • سپس به «سرویس مبتنی بر پیام کوتاه» بروید و در قسمت «شارژ خودکار- همه بسته‌های من» طرح‌هایی که فعال کرده‌اید را لغو اشتراک کنید.

برای لغو طرح 8686 ایرانسل:

  • عبارت Laghv Pishvaz یا Laghv را به شماره 8686 ارسال کنید.

لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

اپراتور همراه اول نیز مانند ایرانسل از پیامک های تبلیغاتی استفاده میکند که امروزه حذف آنها به یک دغدغه بزرگ برای کاربران تبدیل شده است. اگر بدنبال حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول هستید در ادامه باما همراه باشید که تصمیم داریم روش های مختلف انجام اینکار را برای شما عزیزان شرح دهیم. همچنین شما میتوانید روش های باقی مانده ای که میشناسید را در بخش نظرات برایمان ارسال کنید. مشترکین اپراتور همراه اول، برای غیر فعال کردن پیامک تبلیغاتی همراه اول می‌توانند به روش‌های زیر عمل کنند:

فرستادن عدد یک به 8999

با ارسال این عدد پیامکی به شما ارسال می‌شود که خبر قطع پیامک تبلیغاتی همراه اول را می‌دهد.

شماره گیری کد دستوری *8999#

با شماره‌گیری کد دستوری *8999#، کد غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی همراه اول را می‌توانید انتخاب کنید و نتیجه آن در مدت 24 ساعت به شما اعلام می‌شود.

شماره گیری کد دستوری *800#

برای ارسال کد لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول، کافیست کد دستوری *800# را شماره‌گیری کنید. در این روش از سرویس‌های فعال سیم کارت خود مطلع می‌شوید، سپس مواردی را که نمی‌خواهید، غیرفعال می‌کنید.

برقراری تماس با مرکز اطلاع رسانی 9990

برای لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول، می‌توانید با شماره 9990 تماس گرفته و مشکل خود را در مورد حذف پیامک های تبلیغاتی همراه اول با اپراتور مطرح کنید.

استفاده از اپلیکیشن همراه اول

با نصب این اپلیکیشن، در بخش خدمات می‌توانید برای لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول اقدام کنید.

لغو پیامک تبلیغاتی رایتل

مشترکین اپراتور رایتل برای غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی می‌توانند از روش‌های زیر استفاده کنند:

با استفاده از اپلیکیشن رایتل من

بعد از نصب نرم افزار رایتل من، می‌توانید از منوی مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده نسبت به حذف پیامک های تبلیغاتی اقدام کنید.

ارسال یک پیامک بدون متن به شماره 800 و یا شماره 195

شما می‌توانید یک پیامک خالی به هر یک از شماره‌های فوق ارسال کنید. طی مدت 24 ساعت، نحوه لغو پیامک تبلیغاتی به شما اعلام خواهد شد.

شماره گیری کد دستوری *800# و یا کد دستوری *195#

با شماره‌گیری هر یک از این دو کد دستوری، گزینه‌های زیر نمایش داده می‌شوند که با وارد کردن عدد مربوط به هر گزینه، دستور مربوط به آن اجرا می‌شود.

  • خدمات فعال
  • قطع خدمات محتوایی
  • قطع تبلیغات
  • تبلیغ از خط شخصی
  • هزینه خدمات ارزش افزوده

سخن پایانی

در مطلب بالا با آموزش لغو پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همچنین اپراتور همراه اول و رایتل آشنا شدید. امیدواریم این مطلب آموزشی رضایت خاطر شما را فراهم کرده باشد. شما از کدام یک از روش‌های ذکر شده در مطلب فوق برای غیر فعال کردن پیامک تبلیغاتی استفاده کرده‌اید؟ مشترکین اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و یا رایتل می‌توانند هر یک از روش های لغو پیامک های تبلیغاتی را امتحان کنند و نتیجه را با در میان بگذارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو