روستای نوشا یکی از روستاهای زیبای استان مازندران به شمار می رود

منبع: همگردی

14

1401/8/2

16:30


جاذبه ها/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، روستای نوشا یکی از روستاهای زیبای استان مازندران به شمار می رود.

در کشور زیبای ایران، استان سرسبز مازندران، شهرستان تنکابن، بخش سرزنده خرم آباد، منطقه پهناور دوهزار روستایی وجود دارد به نام روستای نوشا که به معنای واقعی، بهشت را با تمام وجود توصیف می کند. نوشا به معنی نسیم خنک صبحگاهی است و در ارتفاعی حدود 2200 متر واقع شده که تجمع ابرها در اطراف آن مناظری را در مقابل چشمانمان به تصویر میکشد که شاید نظیر آن را فقط در خواب و رویا بتوان مشاهده کرد. بنابر آخرین سرشماری بعمل آمده در سال 1395، جمعیت این قطعه بهشت کوچک از جهان که در ایران واقع شده، تنها معادل 32 نفر تخمین زده شد. قدم نهادن در روستای نوشا از همان ابتدا شما را با مفاهیمی همچون تنفس هوای پاک، تصاویر بکر، چشم اندازهای بی نظیر و طبیعت زیبا آشنا می کند.

با قرارگیری بر دامان این روستا میتوان نظاره گر کوههای سربه فلک کشیده و درختان با ابهت بر زمین نشسته بود. برای رفتن به این قطعه بهشت کوچک بایستی از دل جنگلهای دو هزار و از کنار رودخانه نوشارود که خود از کوههای نوشا سرچشمه میگیرد، عبور کرد. این مسیر طی می شود تا بتوان بر تن روستای نوشا پا گذاشت و خود را در یک تصویر رویایی از منطقه ای بکر بر زمین مشاهده کرد. این در حالی است که بخشی از مسیر به صورت راهپیمایی و بخشی از آن نیازمند کوه پیمایی بوده و ممکن است تا حدی سخت باشد. پس برای کودکان و افراد سالخورده چندان مناسب نیست و قدرت جوانی را طلب می کند.

در میان تمام زیبایی ها در اواسط راه چشمه آبی وجود دارد که در دشتی خوش آب و هوا قرار گرفته و با آبی گوارا از گردشگران منطقه و افراد بومی پذیرایی می کند تا با انرژی مجدد به ادامه راه بپردازند. این روستای بکر و زیبا بخشی از طبیعت مازندران است که هنوز پای هیچ ماشینی به آن باز نشده و تنها وسایل نقلیه ماشینی که پا بر دل آن نهاده اند، موتور و هلیکوپتر بوده اند. مسیر رفتن به روستای نوشا تنکابن بدین صورت است که تا نیمه های راه با ماشین اما بقیه آن بایستی با پای پیاده یا با اسب طی شود که معمولا اسب تنها توسط مردم بومی بکار می رود.

روستای نوشا یکی از روستاهای زیبای استان مازندران به شمار می رود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو