عکس های جدید سلمان خطی و همسرش + بیوگرافی کامل

عکس های جدید سلمان خطی و همسرش + بیوگرافی کامل


منبع: نمکستان

44

1401/8/3

06:38


سلمان خطی متولد بهمن ۱۳۴۲ در قائمشهر استان مازندران است. او لیسانس رشته ی نمایش خود را از دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته است. در ادامه با بیوگرافی کامل این هنرمند همراه ما باشید.

نمکستان : سلمان خطی،  متولد بهمن ۱۳۴۲ در قائمشهر استان مازندران است. این بازیگر و کارگردان ۵۷ ساله، لیسانس رشته ی نمایش خود را از دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته است . در ادامه با بیوگرافی کامل این هنرمند همراه ما باشید.

سلمان خطی

کودکی تا جوانی :

زمانی که وی کودک بود، پدرش در مراسم مذهبی تعزیه خوانی می کرد و از همان دوران کودکی، هنر در روح وی ریشه دوانده بود و علاقه مند به هنر و تئاتر شد. از دوران نوجوانی و تحصیل در مدرسه، تئاتر را به صورت حرفه ای شروع کرد و در شهر خودش، قائمشهر، وارد گروه تئاتر منقار شد.

وی با همکاری دوستان خود، حسینعلی بینوایی، محمد اهنگری و نوروز علیپور، گروهی نمایشی تشکیل دادند و در رادیو فعالیت خود را اغاز کردند و چندین استعداد هنری نیز به استان مازندران معرفی کردند.

سلمان خطی

فعالیت هنری :

در ابتدا از تئاتر شروع کرد و پس از مدتی وارد رادیوی استان مازندران، استان زادگاه خود شد. این بازیگر در سریال معروف پایتخت که شرح زندگی یک خانواده مازندرانی است، در نقش تقی، برادر نقی معمولی که شخصیت اصلی داستان و پدر خانواده معمولی ست نیز ایفای نقش کرده است. همچنین در سریال تاریخی و محبوب یوسف پیامبر که فیمبرداری ان چند سال طول کشید سابقه ی بازی دارد . مجموعه های وقت صبح، ۸۷متر، معمای شاه، رقص روی شیشه، از دیگر مجموعه هایی است که این بازیگر در انها بازی کرده است.

سریال ۸۷ متر به کارگردانی کیانوش عیاری، کارگردان معروف و پیشکسوت کشورمان، اولین حضور وی در تلویزیون است. او سابقه همکاری با هنرمندان برجسته ای مثل  علی دهکردی، فرهاد آییش و مهران رجبی را در کارنامه ی هنری خود دارد. سریال های طنز پایتخت ۵ و ۶ معروف ترین کارهای این بازیگر می باشد، به گونه ای که می توان این سریال را یکی از معروف ترین و محبوب ترین سریال های طنز مناسبتی تاریخ تلویزیون ایران به کارگردانی محسن تنابنده دانست. وی در مورد حضورش در سریال پایتخت این گونه توضیح می دهد ، که سریال پایتخت برای من مثل یک سکوی پرش بوده و باعث شده که در جامعه هنری ایران بیشتر دیده بشوم.

سلمان خطی

ازدواج وخانواده :

سلمان خطی، متاهل و دارای یک فرزند پسر به نام عمار است. پسرش نیز در عرصه ی هنری فعالیت می کند و پیشه ی پدر و پدربزرگ خود را ادامه می دهد. عمار خطی، در زمینه های فیلمسازی، کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی فعالیت می کند.

رادیو و تلویزیون :

به گفته ی خودش، از سال ۱۳۷۵ در رادیو فعالیت داشته ،یعنی به مدت ۲۳ سال. ولی هیچ کس او را به عنوان یک هنرمند معروف نمی شناخته، مگر کسانی که طرفدار همیشگی و عاشق رادیو هستند و همیشه رادیو و برنامه های رادیویی را دنبال می کنند، چرا که فضای کاری رادیو و تلویزیون متفاوت است و شما در رادیو فقط شنیده می شوید ولی در تلویزیون هم شنیده و هم دیده می شوید و این اتفاق خیلی مهمی ست. او برای مشهور شدن، ۱ساعت کار در تلویزیون را مساوی با ۲۰ سال کار در رادیو می داند و به نظرش فعالیت در تلویزیون از همه لحاظ به نسبت رادیو، تاثیرات بهتری روی زندگی شخصی فرد دارد و می تواند زندگی شخص بازیگر را به قول معروف از این رو به ان رو کند.

از نظر وی ، یکی دیگر از تفاوتهای اصلی کار در رادیو و تلویزیون، دستمزدهایی ست که به هنرمندان پرداخت می شود و به هیچ وجه قابل مقایسه با یکدیگر نیست، ولی با همه ی این موارد، علاقه شخصی او ابتدا تئاتر، سپس رادیو و بعد از همه تلویزیون است.

بیوگرافی و عکس های سلمان خطی

بیوگرافی و عکس های سلمان خطی

احمد مهرانفر و سلمان خطی

احمد مهرانفر و سلمان خطی

بیوگرافی و عکس های سلمان خطی

بیوگرافی و عکس های سلمان خطی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو