گوشی گلکسی A24 4G سامسونگ؛ مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ عرضه

گوشی گلکسی A24 4G سامسونگ؛ مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ عرضه


منبع: پلازا

51

1401/8/3

08:06


گوشی گلکسی A24 4G سامسونگ؛ مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ عرضه

با گذشت 8 ماه از عرضه گلکسی آ 23، کم کم شایعات زیادی در ارتباط با مدل جدیدتر آن برای سال 2023، یعنی گوشی گلکسی A24 سامسونگ به گوش می‌رسد. در این مطلب با آخرین اخبار گلکسی آ 24، همراه پلازا باشید.

در میان گوشی‌های سری A سامسونگ، گوشی‌های گلکسی A20 همیشه جزو گوشی‌های محبوب و پرفروش کره‌ای‌ها در بازارهایی مثل ایران و هند بوده‌اند. گوشی‌هایی که جزو میان‌رده‌های اقتصادی سامسونگ به‌حساب می‌آیند و علاوه بر قیمت مناسب، ویژگی‌های قابل توجه زیادی که اکثرا در مدل‌های گران‌قیمت‌تر پیدا می‌شوند را هم عرضه می‌کنند. گلکسی A23 در حال حاضر جدیدترین میان‌رده اقتصادی کره‌ای‌ها در بازار است اما به زودی شاهد معرفی گوشی گلکسی A24 سامسونگ خواهیم بود.

فهرست مطالب

گوشی گلکسی A24 سامسونگ

طی چند هفته گذشته، مشخصات Galaxy A24 4G توسط چندین منبع مختلف منتشر شده است. با وجود این که خیلی نمی‌توان به این اطلاعات اتکا کرد اما اکثر آن‌ها توسط منابع معتبر و شناخته شده در کشور کره و ویتنام منتشر شدند و می‌توانند تصویر کلی از مشخصات گوشی گلکسی آ 24 سامسونگ در اختیار ما قرار دهند.

نمایشگر گوشی گلکسی A24 سامسونگ

اولین تغییر قابل توجهی که انتظار داریم در این گوشی ببینیم، بهره‌مندی از پنل امولد است. سال گذشته نسخه 4G گلکسی A22 با پنل سوپر امولد عرضه شد اما نسخه 5G از پنل LCD استفاده می‌کرد. امسال، هم نسخه 4G و هم 5G گلکسی A23، با پنل LCD وارد بازار شدند. موردی که انتقادات زیادی به‌همراه داشت.

گوشی گلکسی آ 24 سامسونگ

گوشی گلکسی آ 24 سامسونگ اما ظاهرا قرار است دوباره از یک پنل امولد استفاده کند. به گفته سایت The Pixel، این گوشی با یک نمایشگر 6.4 اینچی امولد وارد بازار خواهد شد. این نمایشگر کمی کوچک‌تر از نمایشگر 6.6 اینچی A23 خواهد بود ولی در عوض از فناوری امولد سامسونگ بهره می‌برد. این سایت در مورد رفرش‌ریت اطلاع‌رسانی نکرده اما پیش‌بینی می‌شود مانند سال قبل با یک پنل 90 هرتزی طرف باشیم.

سخت افزار گوشی گلکسی A24 سامسونگ

در بخش سخت‌افزار، بیشتر از همه اخبار و شایعات پیرامون پرازنده گوشی گلکسی A24 سامسونگ بوده که توجه کاربران زیادی را به‌خود جلب و برخی را نیز متعجب کرده است. براساس گزارشات، سامسونگ قصد دارد از پردازنده اگزینوس 7904 که اولین بار در سال 2019 معرفی و در گوشی‌هایی مثل گلکسی M20 و گلکسی A30s مورد استفاده قرار گرفته بود، در این گوشی بهره ببرد.

این پردازنده 14 نانومتری، با گرافیک مالی G71 همراه است و 8 هسته پردازشی دارد. از آنجایی که مودم این پردازنده از 5G پشتیبانی نمی‌کند، به‌احتمال زیاد سامسونگ از این پردازنده در نسخه 4G گلکسی A24 استفاده خواهد کرد. مشخصات Galaxy A24 5G اما در بخش پردازنده متفاوت خواهد بود و یک پردازنده جدیدتر جایگزین می‌شود.

در کنار پردازنده، به احتمال زیاد گوشی در نسخه پایه با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود. همچین از آنجایی که قرار است سایز نمایشگر نیز کاهش پیدا کند، احتمالا باتری نیز کوچک‌تر خواهد بود. براساس شایعات، باتری این گوشی 4000 میلی‌آمپر ظرفیت دارد.

دوربین گوشی گلکسی A24 سامسونگ

گوشی گلکسی آ 24 سامسونگ در بخش دوربین نیز با تغییراتی همراه خواهد بود. به گفته سایت The Pixel، سامسونگ در این گوشی، سنسور عمق‌سنج را حذف و از دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند. همچنین دوربین اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل همراه خواهد بود و از لرزش‌گیر اپتیکال نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی گلکسی A24 سامسونگ

در کنار این دوربین شما به یک لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز دسترسی خواهید داشت. براساس گزارشات، سامسونگ دوربین سلفی را نیز ارتقا می‌دهد و این دوربین نیز با رزولوشن 16 مگاپیکسل، همراه خواهد شد.

با این حال منابع دیگر مثل وبسایت کره‌ای The Elec مدعی هستند که دوربین اصلی گوشی 50 مگاپیکسلی خواهد بود. البته که این سایت نیز حذف سنسور عمق‌سنج را تایید کرده است.

قیمت و تاریخ عرضه Galaxy A24 4G

سامسونگ برخلاف سری S خود، برنامه مشخصی برای عرضه سری A و به‌خصوص مدل‌های ارزان‌تر ندارد. امسال نسخه 4G گلکسی A23 در ماه مارس (فروردین) عرضه شد و نسخه 5G چندین ماه زودتر در ماه سپتامبر (شهریور) رونمایی شد. اما سال گذشته هردو مدل 5G و 4G گلکسی A22 در ماه‌های جون و جولای (تیر) عرضه شدند.

با این حال، وبسایت The Elec پیش‌بینی کرده گوشی گلکسی آ 24 سامسونگ مانند مدل قبلی خود در ماه مارس (اسفند/فروردین) عرضه می‌شود. اما تاریخ عرضه Galaxy A24 5G به این زودی‌ها نخواهد بود. سامسونگ نسخه 5G گلکسی A23 را به‌تازگی وارد بازارهای جهانی کرده و بسیار بعید است تا یک سال آینده خبری از گلکسی A24 5G به گوش برسد.

اما در مورد قیمت گوشی گلکسی A24 سامسونگ هنوز خبری منتشر نشده است اما احتمال کمی وجود دارد که قیمت این گوشی نسبت به مدل قبلی، افزایش یا کاهش قابل توجهی داشته باشد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

سری گوشی های گلکسی اس 22 | بررسی کهکشانی های سال 2022 سامسونگ
تیم پلازا24 مهر 1401 09:30

thumbnail

ارزانترین گوشی سامسونگ ؛ معرفی گوشی های ارزان قیمت ...
تیم پلازا10 مهر 1401 08:30

thumbnail

معرفی گوشی های سری A سامسونگ + مشخصات فنی و قیمت روز ...
رقیه رنجبری27 شهریور 1401 15:30

thumbnail

اندروید ۱۳ ؛ ویژگی های جدید و تاریخ انتشار
محمد علی محمدی25 مرداد 1401 13:30

سخن پایانی

علاوه بر قیمت، طراحی گوشی گلکسی آ 24 سامسونگ نیز یکی از مواردی است که خبری در موردش منتشر نشده است. به‌احتمال زیاد و با توجه به طراحی گلکسی A04 و رندرهایی که از سری گلکسی S23 منتشر شده، سال آینده تمام گوشی‌های سامسونگ حداقل در پنل پشتی، از طراحی تقریبا شبیه به هم استفاده و با لنزهای جداگانه همراه می‌شوند. در هر صورت باید برای بررسی گوشی گلکسی آ 24 سامسونگ، تا زمان عرضه آن منتظر بمانیم.

نظر شما در مورد مشخصات احتمالی گوشی گلکسی A24 سامسونگ چیست؟ فکر می‌کنید سامسونگ با این تغییرات می‌تواند رقیب جدی برای میان‌رده‌های اقتصادی گوشی‌های چینی باشد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو