میلگرد چه کاربردی در صنعت دارد؟ قیمت و نحوه خرید میلگرد چگونه است؟

منبع: ایران ناز

23

1401/8/3

10:46


میلگرد چه کاربردی در صنعت دارد؟ قیمت و نحوه خرید میلگرد چگونه است؟

میلگرد چه کاربردی در صنعت دارد؟ قیمت و نحوه خرید میلگرد چگونه است؟

 

میلگرد یکی از محصولات صنعت فولاد سازی است که عمدتاً در حوزه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. البته انواع مختلفی دارد و در ابعاد و اشکال متفاوتی به بازار عرضه می شود.

 

صنعت فولاد سازی یک صنعت بسیار مهم است که محصولات کاربردی زیادی طراحی کرده است. یکی از این محصولات نیز میلگرد است که به دلیل کارایی فوق العاده ای که دارد امروزه در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

میلگرد چه کاربردی در صنعت دارد؟ قیمت و نحوه خرید میلگرد چگونه است؟

 

با توجه به این که این سازه نقش بسیار مهمی در زندگی انسان بازی می کند ما قصد داریم در ادامه آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

 

پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیش تر با این سازه و انواع مختلف آن آشنا شوید و بتوانید از مزیت های آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

 

میلگرد چیست؟

میلگرد یک سازه فولادی است که ساختاری دایره ای شکل دارد و تو پر است. این سازه در حال حاضر در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود که به طور مثال نیز می توان به مواردی مثل A1 ، A2، A3 و A4 اشاره كرد.

 

انواع میلگرد و کاربرد آن

مهم ترین انواع میلگرد به شرح ذیل است:

 

• میلگرد اروپایی

اولین نوع از میلگرد ها، میلگرد های اروپایی هستند که از آلیاژ منگنز ساخته می شوند.

 

ساختار این نوع میلگرد ها به گونه ای طراحی شده است که قابلیت خم شوندگی فوق العاده ای دارند.

 

با این حال با قیمت مناسبی به بازار عرضه می شوند و انتخاب آن ها در پروژه های بزرگ توجیه اقتصادی دارد.

 

• میلگرد فولاد پر کربن

یک نوع دیگر از نمونه های این محصول میلگرد های فولاد پر کربن هستند که به آن ها میلگرد سیاه نیز گفته می شود.

 

میلگرد های فولاد پر کربن کارایی فوق العاده ای دارند و در هر شرایط آب و هوایی می توان از آن ها استفاده کرد.

 

• میلگرد اپوکسی

یک نوع دیگر از میلگرد ها، میلگرد های اپوکسی هستند. این میلگرد ها در واقع همان میلگرد های فولاد کربن هستند که با اوکسی پوشانده شده اند.

 

میلگرد های اپوکسی در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند و بیش تر در مناطقی که امکان قرار گرفتن در معرض خوردگی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرند.

 

• میلگرد گالوانیزه

میلگرد های دیگری که به بازار عرضه می شوند میلگرد های گالوانیزه هستند. این میلگرد ها از همه لحاظ بهترین هستند و در هر پروژه ای می توان از آن ها استفاده کرد. به همین دلیل نیز با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسند.

 

• میلگرد کامپوزیتی

آخرین میلگرد هایی که می خواهیم به شما معرفی کنیم میلگرد های کامپوزیتی هستند.

 

این میلگرد ها برای تقویت بتن طراحی شده اند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. بهترین مزیت این میلگرد ها نیز این است که سبک هستند و به راحتی نصب می شوند.

 

میلگرد آجدار چیست؟

میلگرد آجدار یکی از بهترین انواع میلگرد است که قابلیت های منحصر به فرد فراوانی دارد. این سازه به گونه ای طراحی شده که در حین نصب به بهترین وجه ممکن در بتن جای می گیرد و چسبندگی بالایی دارد.

 

نحوه تعیین قیمت میلگرد

مقدار قیمت میلگرد بر اساس مؤلفه های مختلفی تعیین می شود و از آن جایی که اکثر این مؤلفه ثبات ندارند و مدام تغییر می کنند این سازه در بازه های زمانی مختلف با قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می شود.

 

این در حالی است که قیمت همیشه برای مصرف کننده مهم بوده و هست و نمی توان به آن بی توجه بود.

 

به همین دلیل نیز ما در این قسمت به مهم ترین مؤلفه هایی که بر قیمت این سازه تأثیر می گذارند اشاره می کنیم تا شما در حین خرید راحت تر بتوانید انتخاب کنید. این مؤلفه ها به شرح ذیل است:

 

• قطر میلگرد

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مؤلفه هایی که بر قیمت انواع مختلف میلگرد تأثیر می گذارد میزان قطر آن است که می تواند بین 6 تا 60 میلی متر متغیر باشد.]

 

• سایز میلگرد

یکی دیگر از شاخصه هایی که در حین تعیین قیمت میلگرد مورد توجه قرار می گیرد سایز آن است.

 

بد نیست بدانید که سایز این سازه، در هر کشوری متفاوت است و هیچ قاعده کلی در مورد این مسأله وجود ندارد.

 

• تناژ بسته بندی میلگرد

نکته دیگری که در حین تعیین قیمت میلگرد مورد توجه قرار می گیرد تناژ بسته بندی این محصول است که معمولاً بین 2 تا 5.5 تن نوسان دارد و مشتری باید با توجه به نیاز خود گزینه مناسب را انتخاب کند.

 

بهترین مراکز خرید میلگرد

از آن جایی که امروزه میلگرد کاربرد زیادی در صنعت ساخت و ساز پیدا کرده است مراکز متعددی وارد حوزه فروش و عرضه آن شده اند.

 

این در حالی است که کیفیت این سازه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حتماً باید بهترین نوع آن در ساختمان نصب شود.

 

به همین دلیل نیز  پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد خرید این سازه را دارید حتماً به فروشگاه ها و مراکز معتبر مراجعه کنید.

 

در ضمن حتماً قبل از انتخاب با یک کارشناس مشورت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و در حین استفاده از آن به مشکل بر نخورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو