سفت شدن پوست صورت با چند کار آسان

سفت شدن پوست صورت با چند کار آسان


منبع: دلتا پیام

45

1401/8/3

11:15


شل شدن و افتادگی پوست صورت معمولا با افزایش سن به‌وجود می‌آید اما برخی افراد در سنین جوانی و میانسالی هم شاهد شل شدن پوست خود هستند.

شل شدن و افتادگی پوست صورت معمولا با افزایش سن به‌وجود می‌آید اما برخی افراد در سنین جوانی و میانسالی هم شاهد شل شدن پوست خود هستند.

سفت شدن پوست

برای اینکه به یک پوست سفت و شفاف برسید لازم است که برخی عادت‌ها را کنار بگذارید و برخی درمان‌ها را برای سفت شدن پوست صورت انجام دهید. در این مطلب از مجله دلتا راهکارهایی در این باب به شما معرفی خواهیم کرد.

برای سفت کردن پوست صورت چه کنیم؟

ژل آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا دارای انواعی از خاصیت‌ها است و به شما کمک می‌کند پوست خود را سفت کنید. آلوئه‌ورا علاوه‌بر سفت کردن صورت باعث نرم و لطیف شدن آن می‌شود و از آن در برابر اشعه‌های فرابنفش محافظت می‌کند. در واقع می‌توان گفت نقش تغذیه‌کننده‌ای و آبرسانی دارد.

سفت شدن پوست

پودر دانه قهوه

زمانی که رطوبت و چربی اضافه پوست شما از بین برود، هم محکم و سفت می‌شود و هم نرم و لطیف، پودر دانه قهوه هم دقیقا همین کار را می‌کند. با خاصیت آنتی‌اکسیدانی‌ای که قهوه دارد از پیری و افتادگی جلوگیری می‌کند. پودر قهوه و شکر هم به لایه‌برداری کمک می‌کند و هم درمانی خانگی برای سفت کردن پوست به‌شمار می‌رود.

گوجه فرنگی

اگر پوست شما دچار التهاب شده و افتادگی پیدا کرده گوجه فرنگی یک درمان خوب برای آن است. از گوجه فرنگی می‌توانید به‌عنوان تونر هم استفاده کنید و صورت خود را لیفت کنید. برای سفت کردن صورت خود به کمک گوجه فرنگی کافی است آب یک گوجه فرنگی بزرگ را بگیرید. سپس مقداری پنبه را به آب گوجه فرنگی آغشته کنید. پنبه را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید آب گوجه فرنگی به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بماند، سپس آن را با آب خنک بشویید.

موادی که پوست شما را سفت می کند

نارون کوهی

نارون کوهی کمک می‌کند پوست شما سفت و منقبض شود. از طرفی درمانی خانگی برای بستن منافذ باز صورت است. بلافاصله بعد از استفاده از نارون کوهی شاهد سفت شدن صورت خود خواهید شد. کلاژن‌ها و الاستین‌های پوست که توسط آنزیم‌هایی آسیب می‌بینند را می‌توان با خاصیت آنتی‌اکسیدانی نارون کوهی ترمیم کرد.

با پاپایا پوست صورت خود را سفت کنید

اگر پوست شما دچار افتادگی شده می‌‎توانید از پاپایا برای درمان آن استفاده کنید. چرا که پاپایا داری آنزیم‌هایی به نام پاپایین است که برای سفت کردن صورت بسیار مفید و موثر هستند. پاپایا با داشتن ویتامین A و انواع آنتی‌اکسیدان باعث نرم و سفت شدن پوست می‌شود.

مواد خوراکی سفت کننده پوست

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب خشک شدن طبیعی مو، قاتل موهای شما را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو