بندر انزلی می تواند دروازه ورودی اقتصاد استان گیلان و حتی استانهای شمالی کشور باشد

منبع: همگردی

38

1401/8/3

12:30


ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، بندر انزلی می تواند دروازه ورودی اقتصاد استان گیلان و حتی استانهای شمالی کشور باشد.

جواد واحدی در حاشیه جلسه هم اندیشی درخصوص حریم شهری و تعیین تکلیف میدان امام خمینی (ره) بندر انزلی که در هتل سفیدکنار این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بندر انزلی می تواند دروازه ورودی اقتصاد استان گیلان و حتی استانهای شمالی کشور باشد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در این شهرستان زیبایی های خاص از جمله دریا، جلگه، بندر، رودخانه و تالاب وجود دارد، تصریح کرد: این جاذبه ها را در کنار هم در کمتر جای دنیا میتوان پیدا کرد.

وی با اشاره به بازدید از پتانسیل های مختلف گردشگری بندر انزلی گفت: زیرساختهای خوبی در این شهرستان وجود دارد؛ از جمله 164 واحد اقامتی اعم از هتل متل، هتل آپارتمان و زیرساختهای مختلف گردشگری که بالاتر از نرم کشوری و استانداردهای لازم در حوزه زیرساخت گردشگری است.

واحدی با تاکید بر اینکه باید موانع و مشکلات این حوزه بررسی و رفع شود، افزود: در زمان پیک مسافر، پذیرش در اقامتگاه ها به صورت کامل انجام می شود و در قسمتی از سال این اقامت ها کمتر است. لذا می خواهیم برنامه سفر را که شش ماهه دوم سال گردشگری کم داریم توزیع کنیم و این مسئله مشمول استان گیلان و شهرستان بندر انزلی هم خواهد بود.

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به تاکید رئیس جمهور همچنین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص رفع مشکلات و مسائل مربوط به حرایم که مشکلات و موانعی برای مردم ایجاد کرده، متذکر شد: می خواهیم میراث فرهنگی و جاذبه های میراثی را حفظ کنیم و وظیفه ما صیانت از این جاذبه هاست.

وی اضافه کرد: بعضی از این حرایم برای مردم مزاحمت ایجاد می کند که با حفظ این سیاست ها باید این مشکلات را بازنگری کنیم و در عرصه ها پیشنهاد جدید داده و مشکلات مردم را حل کنیم.

بندر انزلی می تواند دروازه ورودی اقتصاد استان گیلان و حتی استانهای شمالی کشور باشد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو