لوازم مانیکور و پدیکور

منبع: مینویسم

16

1401/8/4

07:12


لوازم مانیکور و پدیکور

برای رعایت بهداشت دست و پایتان نیاز به ابزار مانیکور و پدیکور دارید. ناخن ها وضعیت سلامت عمومی افراد را بازتاب میدهند. دست و پاهای کثیف را هیچ کس دوست ندارد، پس توجه به ناخن ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید مثل دندان ها و صورتتان از آن مراقبت کنید. در صورتی که دوست دارید دست و پاهای خود را سالم و تمیز نگه دارید، باید مانیکور و پدیکور را به خوبی انجام دهید. در ادامه همه چیز را درباره ابزارها و خرید لوازم مانیکور و پدیکور به شما خواهیم گفت. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

انواع لوازم مانیکور و پدیکور

از کاربردهای مانیکور و پدیکور میتوان به سم زدایی پوست، تمیز نگه داشتن ناخن ها برای جلوگیری از عفونت های قارچی، تیمار کردن ناخن ها که جلوی خرد شدن و شکستن ناخن ها را میگیرد و همچنین از بین رفتن استرس و افزایش گردش خون اشاره کرد. ماساژی که در طول مانیکور و پدیکور انجام میشود، چین و چروک هایی که در طول سال ها روی پوست شما ایجاد شده را از بین برده و از هر نوع بی حسی، ورم و یا درد جلوگیری میکند. اما همیشه برای رسیدن به این مزایا نیازی نیست به سالن بروید. با شناسایی و خرید ابزارهای لازم میتوانید از تمام این مزایا استفاده کنید. در ادامه به برسی ابزارها میپردازیم، شما میتوانید این لوازم را به صورت آنلاین از فروشگاه لوازم کاشت ناخن دلوس نیل بخرید.

پوشر کوتیکول

کوتیکول ها به مراقبت ویژه ای نیاز دارند تا خشک و ترد نشوند. برای این که پوست را از روی ناخن به عقب هل بدهیم از پوشر کوتیکول استفاده میکنیم. در صورتی که پوست سخت و سفتی دارید، توصیه میکنیم که پوشری از جنس فولاد تهیه کنید. اما برای کسانی که پوست خیلی نرمی دارند، نوع چوبی آن مناسب است. توجه داشته باشید که هرگز کوتیکول خود را نبرید و فقط آن را به آرامی هل دهید. در صورت بریدن لایه نازک روی ناخن ممکن است دچار عفونت شوید. بهترین زمان برای استفاده از این ابزار بعد از دوش گرفتن است. در این زمان پوست شما نرم بوده و به راحتی هل داده میشود.

گیرنده کوتیکول

این ابزار برای مقابله با ریشه ناخن ها، پوست خشک اطراف ناخن و کوتیکول زبر استفاده میشود. همچنین گیرنده کوتیکول برای اصلاح و رسیدن به این فضاهای تنگ و اصلاح ناخن های زیر رشد کرده و برداشتن بافت نرم ناخواسته اطراف ناخن هم به کار میرود.

بعد از هل دادن کوتیکول به عقب زمان استفاده از گیرنده کوتیکول است. در صورتی که در اطراف ناخن خود تکه های کوچکی از پوست یا کوتیکول دارید، میتوانید از این ابزار جهت اصلاح نرم پوست ناخوشایند و برای بلند کردن این پوست مرده از یک حرکت به سمت بالا استفاده کنید. توصیه میکنیم که بعد از هل دادن و اصلاح کوتیکول، از لوسیون یا کرم استفاده کنید تا پوست مرطوب شود.

بافر ناخن

برای این که از کدری و تیرگی ناخن های خود خلاص شده و آنها به شکلی طبیعی بدرخشند، باید از بافر ناخن استفاده کنید. این ابزار به حذف لایه های پوست و لبه های خشک بر روی ناخن ها کمک میکند و هدف اصلی آن دادن ظاهری ثابت به ناخن ها و تمیز کردن آنها است. هنگام استفاده از این ابزار به تمیزی ناخن ها دقت کرده و همیشه در یک جهت بافر بکشید. برای این که ناخن های شما نازک نشوند، این کار را بیش از حد انجام ندهید، توصیه ما این است برای حفظ درخشش ناخن ها، این کار را فقط یک بار در ماه انجام دهید.

سوهان ناخن

ابزاری جهت صاف کردن لبه های ناخن و شکل دادن و نرم تر کردن آن است. سوهان ناخن انواع مختلفی دارد، نوع فلزی ساده آن رایج تر بوده ولی توصیه میکنیم از سنباده استفاده کنید چرا که آنها ملایم تر هستند. سوهان های فلزی برای خیلی خشن و سخت میباشند. قبل از استفاده از ابزار سوهان ناخن از خشک بودن آنها مطمئن شوید، چرا که احتمال شکستن ناخن های مرطوب وجود دارد. سوهان کشیدن را با زاویه ۴۵ درجه و موازی با گوشه های ناخن انجام دهید.

سوهان ناخن

سوهان پا

از سنگ پا جهت برداشتن لایه بیرونی سلول های مرده پوست و پینه های کف پای شما استفاده میشود. سوهان پا همچنین کمک خوبی برای رهایی پوست از ترک های روی پا است. برای استفاده از سوهان پا خوب است که حداقل به مدت ده دقیقه پای خود را در آب گرم و صابون خیسانده و زمانی که نرم شد، سنگ خیس را به آرامی روی قسمت مورد نظر بکشید. البته این ابزار چند منظوره است و میشود روی زانو ها و آرنج ها هم استفاده شود.

براش ناخن

برای تمیز کردن کامل ناخن ها از براش ناخن استفاده میشود. از این ابزار جهت پاک کردن کثیفی ها و لکه های سرسخت از روی ناخن استفاده میشود. پس اگر میخواهد ناخن های شما به حداکثر تمیزی برسد از این ابزار به صورت روزانه استفاده کنید. برای استفاده از براش ناخن آن را زیر آب گرم گرفته و مقدار کمی صابون ضد باکتری روی آن بریزید و براش را از پهلو به کنار ناخن هایتان کشیده و بعد از انجام کار، کمی مرطوب کننده بزنید. برای این که در هنگام تمیز کردن ناخن های نرمی داشته باشید حتما از آب گرم استفاده کنید.

اسکارب ملایم

کلید داشتن پوستی صاف و نرم، لایه برداری است. اسکارب ملایم محدود به دست و پاها نمیشود و به حذف لایه بیرونی سلول های مرده پوست کمک میکند. همچین این کار کمک خوبی برای ترویج گردش خون میباشد.

پدیکلر

اگر میخواهد فقط با یک ابزار پاهای زیبایی داشته باشید، توصیه میکنیم که از پدیکلر استفاده کنید. این ابزار با رولر سطح معدنی خود که فقط تماس خارجی دارد، پینه، ترک، شکاف ها و پوست سخت کف پا را به راحتی پاک کرده و هیچ عوارض جانبی ندارد. از دیگر مزیت های این ابزار میتوان به ضد آبی و استفاده آن روی پوست خیس اشاره کرد.

پاک کننده پینه

با پاک کننده پینه میتوان از خراش های پا، پوست مرده خشن و زبر خود خلاص شده و پوستی صاف و نرم داشته باشید. برای استفاده از پاک کننده پینه، پاهای خود را برای یک ربع در آب گرم خیس کرده و بعد با حوله خشک کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر پاک کننده پینه، پاهای شما باید به اندازه کافی خشک شود. اما برای نرمی باید کمی هم مرطوب بماند تا مناطق پینه دار به خوبی صاف شوند.

ناخن گیر

یکی دیگر از ابزارهای اساسی که برای مانیکور و پدیکور به آن نیاز دارید، ناخن گیر است. ناخن ها زمینی برای رشد باکتری ها به حساب می آیند و از کثیف ترین بخش های بدن است. برای حفظ سلامت کلی بدن نیاز است که هرچند وقت یکبار آنها را کوتاه کنید، گرچه توصیه ما این است که همیشه آنها را کوتاه نگه دارید تا از شیوع بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید.

جداساز انگشت های پا

این ابزار قبل از لاک زدن انگشتان پا در بین آنها قرار میگیرد تا مانع مالیده شدن لاک به انگشتان شود. به علاوه این ابزار به تراز مفصلی کمک کرده و گردش خون را بهبود میدهد و هر انگشت خمیده ای که باعث درد پا میشود را راست میکند و به صورت کلی یک ابزار چند منظوره است.

پاک کردن مانیکور ناخن

حرف آخر

از سایر ابزار آلات مهم پدیکور و مانیکور میتوان به یک سطل یا ظرف برای پاها، کاسه انگشتی، روغن زیتون یا روغن کوتیکول، آب گرم صابونی، کرم پا و کرم دست اشاره کرد. پس به صورت کلی لوازم ضروری مانیکور و پدیکور شامل پوشر کوتیکول، ناخن گیر، گیرنده کوتیکول، بافر ناخن، سنگ پا، سوهان ناخن، براش ناخن، اسکارب متوسط، جدا کننده انگشتان پا، ریمور پینه و پدیکلر میشوند. در آخر اگر قصد خرید لوازم کاشت ناخن دارید برای اطلاع از قیمت و برندهای آن می توانید از طریق دلوس نیل اقدام کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو