معرفی سریال ماریان (Marianne) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

معرفی سریال ماریان (Marianne) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

43

1401/8/4

10:07


معرفی سریال ماریان (Marianne) | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

سریال ماریان سریالی ترسناک فرانسوی ساخته نتفلیکس است. امروز قصد داریم به معرفی و بررسی سریال Marianne بپردازیم.

سریال ماریان یک مجموعه ترسناک تلویزیونی در ژانر رمزآلود تخیلی درام است که توسط ساموئل بودین (Samuel Bodin) نوشته و کارگردانی شده‌است. از دیگر نویسنده سریال Marianne کوک دنگ تران (Quoc Dang Tran) و از بازیگران می‌توان به ویکتوریا دو بوآس (Victoire Du Bois)، لوسی بوژنا (Lucie Boujenah) و تیفان داویو (Tiphaine Daviot) اشاره کرد. در خلاصه سریال Marianne باید بگوییم، داستان حول رمان‌نویس جوان اما، می‌چرخد که متوجه می‌شود شخصیت‌هایی که در رمان‌های ترسناکش می‌نویسد نیز در دنیای واقعی وجود دارند. در مورد تاریخ اکران سریال Marianne باید بگوییم که در 13 سپتامبر 2019 (22 شهریور 1398) در نتفلیکس منتشر شد، و پس از یک فصل در ژانویه 2020 ساخت آن لغو شد. با معرفی سریال ماریان 2019 همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر سریال Marianne با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

فهرست مطالب:

داستان سریال ماریان ۲۰۱۹

سریال Marianne

اما، نویسنده مشهور و موفق فرانسوی، پس از شروع دوباره، با ظاهر شدن زنی که پانزده سال پیش رویاهای او را تسخیر کرده‌بود، مجبور به بازگشت به زادگاهش می‌شود. داستانی که او می‌نویسد ظاهرا یک اثر تخیلی است، اما چقدر می‌تواند واقعیت داشته باشد؟ مدت زمان سریال ماریان در هر قسمت بین 36 تا 50 دقیقه است.

قسمتاسمکارگرداننویسندهتاریخ انتشار
1Your Dreamsساموئل بودینساموئل بودین13 سپتامبر 2019 (22 شهریور 1398)
2Traditionساموئل بودینساموئل بودین و کوک دنگ تران13 سپتامبر 2019
3Not an Easy Personساموئل بودینساموئل بودین و کوک دنگ تران13 سپتامبر 2019
4Beautiful Momentساموئل بودینساموئل بودین و کوک دنگ تران13 سپتامبر 2019
5You Left Herساموئل بودینساموئل بودین و کوک دنگ تران13 سپتامبر 2019
6Memoriesساموئل بودینساموئل بودین و کوک دنگ تران13 سپتامبر 2019
7Too Young to Handleساموئل بودینساموئل بودین و کوک دنگ تران13 سپتامبر 2019
8Tuesdayساموئل بودینساموئل بودین و کوک دنگ تران13 سپتامبر 2019

بازیگران سریال ماریان ۲۰۱۹

سریال Marianne سریال فرانسوی اورجینال نتفیکس که در پاریس و بریتانی فیلمبرداری شد، دهکده خیالی الدن در واقع بندر جذاب کویمپرل (Quimperlé) در نزدیکی دولان (Doëlan) است. همچنین چند سکانس اولیه در لس ادیتیشن پاریس فیلمبرداری شده بود. از دیگر شرکت‌های تولیدی سریال Empreinte Digitale و Federation هستند.

سریال ماریان در سطح بین‌المللی بسیار مورد استقبال قرار گرفت اما متاسفانه در میان فرانسوی‌ها چندان مورد توجه نبود و ساخت سریال برای فصل دوم تمدید نشد. این سریال فقط یک فصل دارد. در ادامه به معرفی چندی از بازیگران سریال ماریان ۲۰۱۹ می‌پردازیم.

ویکتوریا دو بویس در نقش لارسیمون

بررسی سریال ماریان

ویکتوریا دو بویس متولد 14 ژوئن 1988 یک هنرپیشه فرانسوی است که اولین فیلم خود را در فیلم Calm at Sea در سال 2011 انجام داد. او بیشتر به خاطر ایفای نقش جینی در فیلم From the Land of the Moon (2016)، کیارا در Call Me by Your Name (2017) و برای نقش اصلی‌اش در نقش اما لارسیمون در نمایش نتفلیکس سریال Marianne (2019) شناخته شده‌است. او در لیسی در نانت تحصیل کرد. دو بویس بازیگری را در L’Ecole du Jeu و Conservatoire National Supérieur d’Art Dramatique (آکادمی ملی هنرهای دراماتیک فرانسه) آموخت.

از دیگر فیلم‌های او: کمدی جنایی The Family محصول 2013، فانتزی درام کانادایی The Forbidden Room محصول 2015، فیلم فرانوسوی From the Land of the Moon محصول 2016 و انیمیشن I Lost My Body محصول 2019.

لوسی بوجنا در نقش کامیل

مدت زمان سریال ماریان

لوسی بوجنا متولد 31 ژوئیه 1987 در پاریس یک هنرپیشه فرانسوی است که بیشتر برای بازی در نقش جنا در سریال Soda و اخیراً برای ایفای نقش کامیل در سریال نتفلیکس ماریان شناخته شده است. بوجنا خواهرزاده بازیگر و کمدین میچل بوجنا (Michel Boujenah) و کارگردان پاول بوجنا (Paul Boujenah) و خواهر کمدین متیو بوجنا (Matthieu Boujenah) است.

بوجنا قبل از اینکه اولین نقش تلویزیونی خود را در یک قسمت از برنامه پلیسی فرانسوی R.I.S در سال 2010 بازی کند، در تعدادی فیلم کوتاه ظاهر شد. او سال بعد با بازی در نقش جنا در مجموعه ویدیویی Soda بیشتر شناخته شد. او اولین فیلم خود را در سال 2013 با نقش کمی در کمدی عاشقانه It Boy انجام داد و به دنبال آن در 24 Days در سال 2014 ظاهر شد. در سال 2016 در کمدی Five بازی کرد و نقش‌های کوچکی در  سریال ماجراجویی Le juge est une femme و سریال تینیجری Cassandre داشت. و دو سال بعد در فیلم درام Little Tickles ظاهر شد.

میریلی هربستمیز در نقش خانم داوگرن

ازیگران سریال ماریان ۲۰۱۹

میریلی هربستمیز متولد فرانسه است. او بیشتر برای بازی در فیلم La vie nue (2003)، سریال Summer’s End (1999) و سریال ماریان شناخته شده‌است. از دیگر فیلم و سریال‌های هربستمیز می‌توان به سریال فرانسوی اقتباسی Le Rouge et le Noir محصول سال 1997، فیلم فرانسوی Bleu le ciel محصول سال 2003، مجموعه پلیسی فرانسوی Les Petits Meurtres d’Agatha Christie اشاره کرد.

آلبان لنوآر در نقش بازرس رونان

خلاصه سریال Marianne

آلبان لنوآر متولد 16 دسامبر 1980 بازیگر، فیلمنامه‌نویس و بدلکار فرانسوی است. او برای بازی در فیلم French Bloo (2015) نامزد جایزه لومیرز شد. به عنوان یک بدلکار، او در سریال علمی تخیلی Hero Corp (2008 2010)، فیلم جنایی Les Brigades du Tigre (2006)، فیلم اکشن تریلر Taken (2008)، فیلم رمانتیک فرانسوی The Princess of Montpensier (2010)، فیلم دراماتیک Outside the Law (2010)، اکشن تریلر Point Blank (2010)، اکشن تریلر کانادایی Erased (2012) حضور داشته است.

تیفین داویو در نقش آئورو

سریال ماریان

تیفین داویو یک بازیگر فرانسوی است که بیشتر به خاطر بازی در سریال کمدی Lazy Company و مجموعه تلویزیونی فرانسوی بلژیکی Zone blanche شناخته شده‌است. بین سال‌های 2005 و 2007، او در مدرسه تئاتر Les Enfants Terribles درس خواند. از دیگر فیلم و سریال‌های داویو می‌توان به فیلم دو قسمتی Goal of the Dead محصول سال 2014، فیلم اقتباسی L’Ascension محصول 2017، کمدی Demi-sœurs محصول 2018، فیلم فرانسوی سوئیسی Presque محصول 2022 اشاره کرد.

رالف آموسو در نقش سبی

نمرات سریال ماریان ۲۰۱۹

رالف آموسو متولد 3 می 1989 در پاریس بازیگر فرانسوی است. در سال 2008، بازی او در فیلم Aide toi, le ciel t’aidera اثر فرانسوا دوپیرون (François Dupeyron) نامزدی جایزه سزار برای بهترین امید مرد در سال 2009 را برای او به ارمغان آورد. او سپس برای ادامه آموزش به استودیو سوزان بتسون در نیویورک رفت. از فیلم و سریال های آموسو کمدی فرانسوی Les Tuche محصول 2011، فیلم دراماتیک Diaz : un crime d’État محصول 2013، کمدی دراماتیک Les Petits Princes محصول 2013، کمدی La Vie de château محصول 2017، سری Les Tuche 3 محصول 2018.

از دیگر بازیگران سریال ماریان ۲۰۱۹ عبارتند از:

  • بلامین عبدالمالک (Bellamine Abdelmalek) در تقش آرناود
  • مهدی مسکار (Mehdi Meskar) در نقش تونیو
  • کورین والانکوگنه (Corinne Valancogne) در نقش خانم لارسیمون
  • پاتریک د آسومچاو (Patrick d’Assumçao) در نقش پدر خاویر
  • پیر آسدات (Pierre Aussedat) در نقش آقای لارسیمون
  • لونا لو (Luna Lou) در نقش بچگی اما
  • چارلی لویسلی (Charlie Loiselie) در نقش بچگی آئورا
  • برونی ماکایا (Bruni Makaya) در نقش بچگی سبی
  • آدام آمارا (Adam Amara) در نقش بچگی آرنواد
  • دلیا اسپینات دیف (Délia Espinat-Dief) در نقش بچگی ماریان

امتیازات و بررسی سریال ماریان ۲۰۱۹

همینطور که در نقد سریال Marianne می‌بینیم این سریال بازخورد خوبی از تماشاگران و منتقدان دریافت کرد. سریال ماریان توانست نمره 7.4 از 10 را در IMDb و در نظرسنجی گوگل 74 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. در نقد و بررسی راتن تومیتوز 94 درصد نقدها مثبت ارزیابی شدند. در ادامه به بررسی چندی از نمرات سریال ماریان ۲۰۱۹ می‌پردازیم.

Espinof | جورج لوسر

ماریان ریسک می‌کند، تمرکز روی شخصیت‌ها را تغییر می‌دهد، جای شرورها و متحدان را عوض می‌کند. اما سریال ماریان هرگز تکراری نیست و هر قسمت شبیه یک فیلم است.

Polygon | توساینت اگان

سریال Marianne یک پیش‌فرض الهام‌گرفته از استیون کینگ که ترکیبی از It و Misery و تصاویر شگفت‌انگیز و ویرایش شده با دقت بالا است، و یک توصیه عالی برای هر طرفدار ژانر ترسناک است.

Flickering Myth | هاسیتا فرناندو

اگرچه سریال ماریان با سریال The Haunting of Hill House از نتفلیکس کاملاً یکی نیست، اما مطمئناً این سریال تجربه‌ای عمیق‌تر و تاریک‌تر، مملو از اجراهای فوق‌العاده و بعضا ترسناک است.

Stuff.co.nz | کایل کلین نیکسون

پیچیده، مرموز و از همه مهم‌تر، ترسناک و جهنمی، وقتی سریال ماریان را شروع می‌کنید تقریبا نمی‌توانید از تماشای آن دست بکشید.

View From The Dark | کارولین ماوریکت

ساموئل بودین کارگردان سریال Marianne، با اشاره به استیون کینگ، برداشتی تازه از نویسنده‌ای ایجاد می‌کند که برای مقابله با شیاطین خود به خانه بازمی‌گردد.

مدت زمان سریال ماریان

La Nación | پاولا وازگوز پریتو

سریال ماریان هوشمندانه از محیط شهر استفاده می‌کند طوری که با جنگل‌ها، دریاچه‌ها، خانه‌های قدیمی و آزمایشگاه‌های متروکه سر و کار دارید.

The Twisted Girl Next Door | چاونکی ک رابینسون

سریال Marianne نوعی ترسناک کلاسیک است، اما در عین حال سبک منحصر به فرد خود را اضافه می‌کند. این وحشت نوعی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

Digital Spy | کریس لانکریدگا

محیط ساحلی، نویسنده‌ای به عنوان قهرمان داستان و کابوس‌های ادبی که به زندگی آورده می‌شوند، نشان می‌دهند که سریال ماریان کاملاً تحت تأثیر استیون کینگ ساخته شده‌است، اما این برای ما خوب است. حداقل در دهه 80 نیست.

Cinelipsis | فردریکو فورزان

سریال Marianne شروع عالی با دو قسمت اول داشت، اما بعد از دو قسمت به یک سریال پر از کلیشه، ملودرام خسته‌کننده و شخصیت اصلی را به یک آدم نفرت‌انگیز تبدیل می‌کند.

کلام آخر

سریال Marianne

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی سریال ماریان پرداختیم. ژانر سریال ماریان 2019 ترسناک، رمزآلود تخیلی درام است. با بازی ستارگانی مانند ویکتوریا دو بویس، لوسی بوجنا، تیفن دیویت که هم در نظر منتقدان و هم تماشاگران سریال موفقی بوده. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ چه امتیازی به سریال Marianne می‌دهید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو