اصول چیدمان اتاق خواب کوچک

منبع: دلتا پیام

43

1401/8/4

11:39


اتاق‌خواب کوچک یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که بايد توجه ویژه‌ای به آن داشت.

اتاق‌خواب کوچک یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که بايد توجه ویژه‌ای به آن داشت.

نکات چیدمان اتاق خواب کوچک

اتاق خواب نه‌تنها باید برای وسایل شخصی افراد را در خود جای دهد بلکه فضایی آرامش‌بخش و راحت را نیز فراهم می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان اتاق خواب کوچک می‌پردازیم.

نکات چیدمان اتاق خواب کوچک

چیدمان اتاق خواب کوچک و تبدیل آن به فضایی کارآمد چالشی است که اکثر ما با آن درگیر هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده مفید از سقف

باکمی خلاقیت می‌توان وسایل تزیینی را به‌جای قرار دادن روی سطح، از سقف آویزان کرد. به‌عنوان مثال می‌توان به‌جای استفاده از چراغ‌خواب رومیزی، چراغ‌های مخصوص آویزی را مورد استفاده قرار داد.
این کار نه‌تنها فضایی اضافی در سطح را به شما ارائه می‌دهد بلکه نمایی شیک را در اتاق خواب کوچک شما به ارمغان می‌آورد. همچنین می‌توان پرده را به‌جای دیوار از سقف آویزان کرد. به‌طورکلی، استفاده از خطوط عمودی موجب می‌شود که فضای اتاق بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

نکات چیدمان اتاق خواب کوچک

استفاده بهینه از دیوار اتاق

می‌توان به‌جای قرار دادن قفسه‌ها و کمدها روی زمین، آن‌ها را روی دیوار نصب کرد. با این کار فضایی دلبازتر و نمایی یکپارچه‌تر در اتاق ایجاد می‌شود. به‌عنوان مثال تزیین دیوار مجاور تختخواب به اتاق شخصیت می‌دهد و توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. ازجمله استفاده از رنگ‌های مناسب و کاغذ دیواری. همچنین می‌توانید یک قفسه تزیینی خیلی کوچک را هم برای این قسمت از اتاق خواب در نظر بگیرید.

استفاده از وسایل تاشو  از نکات چیدمان اتاق خواب کوچک

ازآنجایی‌که تخت خواب معمولا بیشترین فضای اتاق را به خود اختصاص می‌دهد، برای به حداکثر رساندن ظرفیت کف اتاق می‌توان از تخت تاشو استفاده کرد. به‌غیراز تخت وسایل تاشوی دیگری مانند میز کاری هستند که می‌تواند دو برابر شده و به‌عنوان میز آرایشی مورداستفاده قرار بگیرد. برای اینکه اتاق خواب خود را زیبا کنید به مطلب هرگز تختخواب را در این قسمت اتاق قرار ندهید سر بزنید.

نگاهی دوباره به در‌ها

چه درهای اتاق و چه درهای کمد برای باز و بسته شدن به فضایی معین نیاز دارند و این فضا ممکن است عاملی محدودکننده برای چیدمان وسایل در اتاق باشد. اگر در منزل شما نیز این مشکل وجود دارد، می‌توانید این درهای سنتی را با درهای جدید تاشو یا کشویی تعویض کنید.

استفاده از آینه از نکات چیدمان اتاق خواب کوچک

استفاده از آینه یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق‌های کوچک است. می‌توان یک آینه متوسط تا بزرگ را در هرجایی که تمایل دارید نصب کنید هیچ قاعده مشخصی وجود ندارد. آینه نه‌تنها اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، بلکه نورهای طبیعی اتاق را نیز به‌خوبی منعکس خواهد کرد. همچنین می‌توانید به‌جای استفاده از یک آینه بزرگ، از چندین آینه کوچک‌تر با شکل‌های مختلف استفاده کنید تا علاوه بر مزایای ذکرشده، نمایی شیک‌تری را به اتاق بدهند.

انتخاب جسورانه

استفاده از وسایل متفاوت و جلب‌توجه کننده نه‌تنها به اتاق شخصیت و استایل می‎‌دهد بلکه توجه‌ها را از کوچک بودن اتاق منحرف می‌کند. بنابراین یک کار جسورانه‌ای را در اتاق‌خواب انجام دهید. برای نمونه می‌توانید دیوار کنار تخت را با رنگ یا کاغذ دیواری متفاوت پوشش دهید.
استفاده از مبلمان خاص، یک اثر هنری یا یک چراغ تزیینی جزو سایر گزینه‌ها هستند. البته یکی دیگر از روش‌های به‌صرفه در این رابطه استفاده از رنگ‌ها و الگوهای متفاوت در بالشت‌های تخت است. به‌عنوان مثال در اتاقی که تماما سفید باشد، بالشت‌های رنگی می‌توانند انتخابی جسورانه و کارا باشند.

نکات چیدمان اتاق خواب کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب بدون این وسیله اتاق خواب شما ناقص است را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو