سهم هولدرهای بلندمدت از عرضه بیت کوین به بالاترین سطح در ۷ سال گذشته رسید

14

1401/8/4

12:57


مارتون (Maartunn)، یکی از تحلیلگران فعال در پتلفرم کریپتو کوانت (CryptoQuant)، اخیراً در مطلبی به این موضوع اشاره کرده است که سهم هولدرهای بلندمدت از عرضه بیت کوین، به ۷۵درصد رسیده است؛ سطحی که از سال ۲۰۱۵ میلادی به این طرف دیده نشده است.

به گزارش کریپتو پوتیتو، بررسی احساسات سرمایه‌گذاران بلندمدت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه این بخش از هولدرها به‌عنوان مشارکت‌کنندگان باتجربه بازار شناخته می‌شوند و افرادی هستند که مراحل و رویدادهای مختلفی را در بازار ارزهای دیجیتال پشت سر گذاشته‌اند.

مارتون می‌گوید این هولدرها عمدتاً و از نظر آماری تمایل کمتری به جابه‌جایی یا فروش دارایی‌های خود دارند و هموار در شرایط مختلف بازار و قیمت، با قدرت از بیت کوین حمایت می‌کنند.

سهم هولدرهای بلندمدت از عرضه بیت کوین به بالاترین سطح در ۷ سال گذشته رسید

نمودار سهم هولدرهای بلندمدت (بالای ۶ ماه) از عرضه بیت کوین.

بیت کوین طی چند ماه گذشته در یک چرخه نزولی گرفتار بوده است و خروج از این شرایط حداقل برای کوتاه‌مدت محتمل به نظر نمی‌رسد.

نمودار بالا به‌نوعی این موضوع را هم به نمایش می‌گذارد که واحدهای درگردش بیت کوین از سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به هولدرهای بلندمدت منتقل می‌شوند.

کارشناسان دیگر نیز نسبت به ادامه نوسان بیت کوین زیر سطح ۲۰٬۰۰۰ دلار برای مدتی نسبتاً طولانی، احساس مشابهی دارند. پلن بی (PlanB)، خالق مدل مشهور انباشت به جریان (S2F)، می‌گوید بیت کوین احتمالاً اولین جهش قابل‌توجه خود را پس از هاوینگ بعدی در اوایل سال ۲۰۲۴ تجربه خواهد کرد.

از طرفی، قیمت پایین بیت کوین در کنار افزایش هش ریت و سختی استخراج، شرایط صنعت ماینینگ را بسیار سخت کرده است.

مایکل ون دپوپ (Michaël van de Poppe)، بنیان‌گذار مجموعه معاملاتی ایت (Eight) اما همچنان دیدگاه مثبت نسبت به آینده بیت کوین دارد. او پیش‌بینی کرده است بیت کوین با وجود نوسان کم خود طی هفته‌های اخیر، می‌تواند طی ۲ تا ۳ هفته آینده یک شکست صعودی را تجربه کند و خود را به ۳۰٬۰۰۰ دلار برساند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو