کلاهبرداری لوله بازکنی یک شیوه عجیب

منبع: دلتا پیام

22

1401/8/4

14:40


یکی از انواع کلاهبرداری، جرم کلاهبرداری لوله باز کنی است. لوله باز کنی، یکی از تخصص‌هایی است که افراد، در منازل خود، در موارد زیادی به آن نیاز پیدا می‌کنند.

یکی از انواع کلاهبرداری، جرم کلاهبرداری لوله باز کنی است. لوله باز کنی، یکی از تخصص‌هایی است که افراد، در منازل خود، در موارد زیادی به آن نیاز پیدا می‌کنند.

کلاهبرداری لوله بازکنی

قبل از آن که جرم کلاهبرداری لوله بازکنی را تعریف کنیم، در ابتدا لازم است جرم کلاهبرداری را بررسی نماییم. به موجب ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری، هرکس از طریق حیله و فریب، دست به انجام مانورهای متقلبانه بزند و از طریق این راه مال دیگری را ببرد، مرتکب جرم کلاهبرداری شده است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع کلاهبرداری لوله بازکنی می‌پردازیم.

موارد کلاهبرداری لوله بازکنی

کلاهبرداری به روش مرگ لوله بازکن

در این روش افراد کلاهبردار یک نفر از میان خودشان را به قصد لایروبی و پاک‌سازی چاه، به داخل آن می‌فرستند. بعد از گذشت مدت زمانی اعلام می‌کنند که اتفاقی افتاده و احتمالا شخصی که به داخل چاه فرستاده شده در چاه، دچار حادثه شده است. مثلا ممکن است، به دلیل گازهای سمی داخل چاه دچار خفگی شده باشد.

سپس یک نفر به داخل چاه می‌رود و جسد وی را بیرون می‌کشد. (این در حالی است که تمام این‌ها ،صحنه سازی است.) در این زمان شخصی که درخواست لوله بازکن داده بود را تهدید می‌کنند که شکایت خواهند کرد. چون معمولا کارگر بیمه نشده است شخص متقاضی نگران می‌شود.

در این وضعیت لوله بازکن پیشنهاد درخواست مبلغی بابت حق‌السکوت می‌کند. متاسفانه بسیاری از افراد در این وضعیت فریب شخص کلاهبردار را خورده و مبلغی را به وی پرداخت می‌کنند. برای آن که در دام این اشخاص نیفتید، لزوما از مراکز معتبر درخواست لوله بازکن کرده و در صورت بروز حادثه، مراکز انتظامی را مطلع نمایید.

کلاهبرداری به شیوه لوله بازکنی

افزایش بی‌مورد قیمت

اشخاص کلاهبردار در ابتدا قیمت پایین‌تری نسبت به سایر شرکت‌ها به شخص متقاضی پیشنهاد می‌کنند. اما به محض رسیدن به محل مورد نظر، با آوردن دلایل مختلف برای مشتری، مانند استفاده از وسایل مختلف و تخصص لوله بازکنی قیمت خود را افزایش می‌دهند. افزایش قیمت، از رایج‌ترین موارد کلاهبرداری لوله بازکنی است که در صورت بروز این موضوع می‌توانید با تنظیم شکواییه کلاهبرداری، از فرد خاطی شکایت نمایید.

استفاده از سه نظام لوله باز کنی

فنر سه نظام لوله باز کنی، اصطلاحاتی است که در کلاهبرداری لوله باز کنی، کاربرد دارد. به این صورت که فرد لوله بازکن، به ظاهر از فنر معمولی استفاده می‌‌کند اما بعد از آن می‌گوید که مشکل رفع نشده و لازم است که از دستگاه دیگری، به‌ نام فنر سه نظام استفاده بشود.

نهایتا هم ادعا می‌‌کند که به دلیل گرفتگی زیاد مجبور شده است که تعداد زیادی از این نوع فنر را استفاده کند و بابت هرکدام هم مبلغ زیادی از مشتری دریافت می‌کند. در این شرایط مشتری راه دیگری جز پرداخت هزینه ندارد. برای آن که در دام این اشخاص نیفتید، معمولا قبل از انجام کار، از چند متخصص لوله بازکن برای مشکل ایجاد شده مشورت بگیرید. اگر به مسائلی پیرامون ارث علاقه دارید، به مطلب آیا ارث عمو به شما می‌رسد؟ مراجعه کنید.

استفاده از فنرهایی با جنس‌های مختلف

در این روش فرد کلاهبردار ادعا می‌کند که از فنر صنعتی یا فولادی استفاده کرده، درصورتی‌که جنس تمام فنرها یکسان بوده و فنری به نام صنعتی، فولادی و یا مواردی از این قبیل وجود ندارد. در این حالت، نباید مبلغ زیادی بابت آن گرفته شود، چون جنس تمام فنرها یکسان است.

کلاهبرداری جدید

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب مجازاتی شدید برای این سرقت در نظر گرفته شده است را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو