کتاب و کتاب دوستان سوژه جذابی برای نقاشان بوده اند

کتاب و کتاب دوستان سوژه جذابی برای نقاشان بوده اند


منبع: همگردی

20

1401/8/4

17:31


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، کتاب و کتاب دوستان سوژه جذابی برای نقاشان بوده اند.

برای بسیاری از افراد، کتاب خواندن محبوب ترین و بی دردسرترین سرگرمی دنیاست. عاشقان کتاب با خواندن کتابها می توانند روح خود را از دنیا جدا کرده و در عوالم دیگر سیر کنند از این رو اگر از آنها بپرسید می گویند هیچ چیز بهتر از کتاب و کتاب خواندن نیست.

به دلیل اینکه کتابها قدمتی بسیار طولانی دارند، تابلوهای نقاشی زیادی در طول تاریخ با موضوع کتاب و کتاب خوانی از زمانهای گذشته تا زمان بروز و ظهور هنرهای مدرن ترسیم شده است.

تاریخ کتاب و کتابخانه ها به زمانهای دوری باز میگردد و تمدن های خاور دور و خاور نزدیک نقش بسیار مهمی در تثبیت جایگاه کتابها و کتابخانه ها داشته اند.

الجزیره در این گزارش چند تابلو نقاشی با موضوع کتاب و کتاب خواندن را برای عاشقان کتاب و هنر معرفی کرده است:

تابلوی Feeling Like Reading the Next Volume اثر اوتاگاوا کونی یوشی (1861ـ 1798) هنرمند ژاپنی، زنی را در حال کتاب خواندن نشان می دهد.

این تابلو در حال حاضر در موزه ملی توکیو نگهداری می شود. زنی که در این نقاشی ترسیم شده لباس ستنی ژاپن بر تن کرده و کتابی در دست دارد که بر جلدش یک جنگجوی افسانه ای ژاپنی نقش بسته است که با فضای آرام تابلو در تضاد است. طرح ها و گلهای پشت زن و نیز تابلویی که بر دیوار آویخته شده رنگهای روشنی دارند و فضای مطلوبی برای دوستداران کتاب فراهم کرده اند.

اثر اوتاگاوا کونی یوشی

اثر اوتاگاوا کونی یوشی

کارل اشپیتسوگ، هنرمند آلمانی یکی از مهمترین هنرمندان دوره بیدرمایر (دوره تاریخی بین سالهای 1848 ـ 1815 که دوره انقلاب های اروپایی بود) است. تابلوی زیر نشانگر سبک روایت گونه و طنز کارل اشپیتسوگ و بطور کلی دوره بیدرمایر است. این اثر حال و هوای محافظه کارانه اروپا در سالهای پایان جنگهای ناپلئون و انقلابهای سال 1484 را نمایش داده و به نوعی این محافظه کاری را به سخره میگیرد.

این روند در ظاهر نامرتب پیرمرد در نقاشی و نیز کتابهایی که هر کدام را به نوعی در دست نگه داشته متجلی شده است. اما نگاه دقیق او به کتابی که در دست دارد بیانگر نگاه محافظه کارانه حاکم بر اروپای آن دوران است.

اثر کارل اشپیتسوگ

اثر کارل اشپیتسوگ

«Boy Reading Adventure Story» اثر نورمن راکول، نقاش معاصر آمریکایی اکنون جزئی از مجموعه جورج لوکاس و استیون اسپیلبرگ است. راکول تصویرگری پرکاری بود که جلد صدها مجله را طراحی کرد. او در ترکیب تصاویر واقعی و فانتزی مهارت داشت. تابلوهای او نشاگر ارتباط میان هنرهای تجسمی و فیلم ها بود شاید برای همین اسپیلبرگ و لوکاس که هر دو فیلمساز بودند به کارهای او جذب شدند.

اثر نورمن راکول

اثر نورمن راکول

جیکوب لارنس، نقاش آمریکایی بخاطر به تصویر کشیدن مسائل و مشکلات آفریقایی آمریکایی ها شهرت دارد. او اشاره کرد که مدارس سیاهپوستان برنامه درسی یکسان و جدی نداشته و به این خاطر او مجبور بوده در کتابخانه ها و موزه ها به خودآموزی بپردازد.

او در تابلو زیر یک کتابخانه را ترسیم کرده که از کتابخانه مرکز تحقیقات فرهنگی سیاهپوستان شاومبورگ الهام گرفته شده است. این کتابخانه در سال 1925 افتتاح شده و شامل مجموعه ای از ادبیات، مطبوعات و کتاب های تاریخی آفریقایی آمریکایی است.

نقاشی اثر جیکوب لارنس

نقاشی اثر جیکوب لارنس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو