تنها در خانه


هتل‌ها همیشه یادآور سفر و اوقات خوشی هستند که برای ماجراجویی و تفریح در آن شهر با رزرو یک اتاق میسر می‌شود. اما برخی هتل‌ها برای اتفاقاتی بیشتر از یک اقامت چند روزه انتخاب شده‌اند و لوکیشن فیلمبرداری بوده‌اند. در این مقاله سفرانه، 10 هتل بین المللی که برای فیلمبرداری انتخاب شده‌اند را معرفی می‌کنیم.

9 غریبه کامل (2021)

مینی سریال نه غریبه کامل با بازی نیکول کیدمن، در استرالیا و در هتل سوما فیلمبرداری شده است. این مینی سریال پرستاره، براساس رمانی با همین نام، نوشته لیان موریاتی ساخته شده است. دیوید ای‌کلی و جان هنری باتروث این سریال را خلق کرده‌اند که در سال 2021 از شبکه هولو پخش شد.

ماموریت غیرممکن: پروتکل شبح (2011)

علاوه بر اینکه گروه تام کروز به برج خلیفه صعود می‌کنند، یکی از مجلل‌ترین هتل های دبی را نشان می‌دهند. هتل فوق‌العاده لوکس زبیل‌سرای جمیرا در این فیلم به خانه یک میلیاردر هندی مبدل شده است.

در بروژ (2008)

هرچند در این فیلم پایان خوشی در انتظار قاتلان ری و کن وجود ندارد، اما می‌توانیم از هر فرصتی برای دید زدن در هتلی قدیمی به نام ریلایس بورگوندیش بلژیکی استفاده کنیم. این هتل در کنار کانالی در قلب شهر بروژ قرار گرفته است و به سبک هتل بوتیک شناخته می‌شود.

در بروژ

دختری با خالکوبی اژدها (2011)

هتل دالدر  بزرگ در زوریخ سوئیس، بنایی متعلق به سال 1899 است که با چندین بازسازی، اکنون به هتلی جنگلی در بالای تپه تبدیل شده است. این فیلم با اقتباس از رمان پرفروش سوئدی دیوید فینچر ساخته شده و لیزبث سالاندر، یک دانشمند اوتیستیک که لباس‌های چرم می‌پوشد در این قلعه افسانه‌ای بالای تپه مهمان می‌شود.

استن و اولی (2018)

یکی از گران قیمت‌ترین و البته مجلل‌ترین هتل‌های دنیا، هتل ساوی لندن در فیلم استن و اولی استفاده شده است. هتل ساوی برای فیلم استن و اولی یا همان لورل هاردی سابق، برای صحنه‌های بیرونی آن مرود استفاده قرار گرفته است. این هتل از زمان تاسیس توسط ریچارد دیولی کارت در سال 1889 تاکنون، یکی از هتل‌های مجلل لندن بوده است.

چهار عروسی و یک تشییع جنازه (1994)

اتاق 101 در مسافرخانه کراون، میزبان یکی از فیلم‌های جذاب بریتانیایی بود. فیلم چهار عروسی و یک تشییع جنازه، داستان گروهی از دوستان را نمایش می‌دهد که مراسم عروسی و عزا را برگزار می‌کنند. در چهار عروسی و یک عزا، مردی دلباخته یکی از دخترها می‌شود و داستان جذابی را شکل می‌دهد.

درخشش (1980)

اگر اهل فیلم باشید حتما آثار استنلی کوبریک را دیده‌اید و حتی آن‌ها را ستایش کرده‌اید. هتل تیمبر لاین لاج در ایالت اورگان ایالات متحده آمریکا، میزبان درخشش یک اثر از استنلی کوبریک بوده است. هتلی که پذیرفت در جشنواره فیلم‌های ترسناک حضور پیدا کند و جک نیکلسون برای خلق یکی از صحنه‌های ماندگار سینما، از پله‌های آن بالا رفت.  پیشنهاد می‌کنیم اگر این فیلم را تماشا نکرده‌اید، حتما یک آخر هفته برای آن وقت بگذارید.

 

درخشش

گمشده در ترجمه (2003)

عاشقانه‌ای غمگین در یکی از اتاق‌های هتل مدرن و مینیمالیست پارک حیات توکیو رخ می‌دهد. این هتل، میزبان بیل موری و اسکارلت جوهانسون می‌شود و یک کلاسیک ناخوشایند از سوفیا کاپولا با مناظر بسیار دیدنی که ارزش تماشا دارد را رقم می‌زند.

تنها در خانه 2: گمشده در نیویورک (1992)

اکثرا در دوران کودکی، کریسمس را با فیلم تنها در خانه به یاد می‌آوریم. پسربچه‌ای که از سفر با خانواده‌اش جا می‌ماند و ناچار به گذراندن تعطیلات کریسمس در خانه، به تنهایی است. اما در تنها در خانه 2، این پسربچه در شهر بزرگ نیویورک گم می‌شود و به هتلی پناه می‌برد. هتل پلازا نیویورک، ساختمانی 20 طبقه است که در دوران طلایی آمریکا ساخته شده است و میزبان فیلم‌های بسیاری مانند در شمال غربی، همه چیز از آرتور، بوی زن و هاستل آمریکایی بوده است.

5 ستاره (1392)

یکی از فیلم‌های ایرانی محبوب که در هتل آزادی ساخته شده است را معرفی می‌کنیم. این فیلم درباره دختری دانشجو است که تصمیم می‌گیرد برای شهریه دانشگاه، در هتل در کنار مادرش کار کند. زمانی که در هتل مشغول به کار است، ساعت مهمان مشهور هتل دزدیده می‌شود و پس از آن اتفاقاتی دیگر رخ می‌دهد.

 

iim3474e15414

در این مقاله سعی کردیم تا 10 فیلم که در هتل ساخته شده‌اند را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که از این لیست استفاده کنید و برای تماشای آن‌ها در آخر هفته استفاده کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید برای رزرو هتل از سفرانه با مشاوران ما به شماره 02179515 تماس بگیرید.