ایرلند گردشگری دوچرخه سواری را تقویت می کند

منبع: همگردی

11

1401/8/4

19:30


میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، ایرلند گردشگری دوچرخه سواری را تقویت می کند.

ایرلند قصد دارد مراحل افتتاحیه تور دو فرانس آینده را در سال 2026 یا 2027 میزبانی کند و نمایندگان اصلی در این کشور علاقه خود را به روند مناقصه رسمی به برگزارکنندگان تور اعلام کنند.

وزیر گردشگری ایرلند، کاترین مارتین و وزیر اقتصاد این کشور، گوردون لیون برای توسعه برنامه هایی برای میزبانی این رویداد در چهار تا پنج سال آینده، با هم همکاری خواهند کرد.

این توافق پس از تعامل بین این دو وزارتخانه هفته گذشته در بلفاست حاصل شد. همچنین پیشنهاد مشترک میزبانی تور طرح و گفتگوهایی در این باره انجام شده است. این اتفاق می تواند تأثیر زیادی بر گردشگری و ورزش ایرلند داشته باشد و منافع زیادی برای این کشور به همراه بیاورد.

وزیر گردشگری ایرلند عنوان کرد: تجربه مشترک ما در میزبانی رویدادهای ورزشی بزرگ، رویکرد مشارکتی ما در بازاریابی کل جزیره ایرلند به عنوان یک مقصد گردشگری و مناظر فوق العاده و مناظر شگفت انگیزی که در انتظار بازدیدکنندگان ایرلند است، همگی می توانند برای ایجاد یک رویداد شگفت انگیز در سراسر جزیره با هم ترکیب شوند و اثرگذاری مضاعف داشته باشند. این روند مشارکتی از حمایت کامل وزارت گردشگری برخوردار است و در هفته های آینده با همکاران سایر اعضای کابینه دولت در این زمینه تعامل خواهیم داشت.

علاوه بر این، وزیر اقتصاد نیز گفت: مردم همیشه شروع بزرگ Giro d'Italia در سال 2014 را به یاد خواهند داشت و همچنین می توانند با موفقیت، میزبان بخش "عزیمت باشکوه" که در سال 1998 میزبانی کرد، باشند.

براساس گزارش کنفدراسیون صنعت گردشگری ایرلند (ITIC)، تعداد گردشگران ورودی به این کشور در مقایسه با سطوح قبل از همه گیری کرونا 20 درصد کاهش یافته است. همین آمار نشان می دهد که 338 هزار نفر از قاره اروپا وارد این کشور شده اند که نسبت به سال 2019 پنج درصد کاهش داشته است. در همان ماه، بازار آمریکای شمالی با 230 هزار بازدید کننده، بیشترین سهم را در گردشگری خارجی ایرلند داشته است.

اغان اومارا والش، مدیرعامل ITIC گفت: اعضایی مانند هتل ها و رستوران ها گزارش میدادند که قبض های انرژی به سطوح ناپایدار و بی سابقه ای رسیده و هشدار می دهند که میزان سود آنها تحت فشار جدی قرار گرفته است. متاسفانه دولت هم با افزایش 50 درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در اوایل سال آینده، به مشکلات تجاری دامن خواهد زد.

طبق سطوح گردشگری قبل از همه گیری، 11.3 میلیون گردشگر در سال 2019 از ایرلند بازدید کرده که 100 هزار نفر یا یک درصد بیشتر از سال قبل از آن است و کشورهای اصلی مبدا گردشگران بریتانیا (42 درصد)، آلمان (7 درصد) و فرانسه (5 درصد) بوده اند.

در سال 2022، حدود نیمی از گردشگرانی که از ایرلند بازدید کردند، برای تعطیلات به این کشور آمده بودند که این رقم 34 هزار نفر و حدود یک درصد بیشتر از ماه قبل از آن است.

نویسنده: اسدالله حقانی

ایرلند گردشگری دوچرخه سواری را تقویت می کند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو