روش ترک قرص b2 در منزل

منبع: گهر

77

1401/8/4

21:40


برای آشنایی با شیوه ترک قرص b2 در منزل در ادامه مطلب با ما همراه باشید. قرص b2 در حقیقت بوپرنورفین دارویی است که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای درمان اختلال مصرف مواد مخدر مانند تریاک به عنوان یک درمان با کمک دارو (MAT) تایید شده است. اما اگر این قرص خودسرانه، غیر اصولی و بدون نظر پزشک مصرف شود سبب اعتیاد می گردد. برای ترک اعتیاد به این قرص روش هایی وجود دارد که به برررسی آن خواهیم پرداخت.

نحوه ترک قرص b2 در منزل

روش ترک قرص b2 در منزل, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

دارو‌های زیادی وجود دارند که در ترک مصرف مواد مخدر استفاده می شوند، اما به خودی خود اعتیادآور هستند. از جمله رایج‌ترین این دارو‌ها می توان به قرص ب۲ و متادون اشاره کرد. در بیشتر مراکز ترک اعتیاد از ب۲ و متادون به صورت قرص یا شربت برای کاهش وابستگی بیماران به مخدری که تا به حال مصرف می کردند، استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم تا ابتدا با بوپرنورفین اعتیاد آور آشنا شویم، سپس بهترین روش ترک قرص ب۲ را بشناسیم.

قرص ب۲ چیست؟

قرص ب۲ یا همان بوپرنورفین نوعی داروی مخدر نسبتاً ضعیف است که در کلینیک های ترک اعتیاد برای ترک سوء مصرف مخدر‌های قوی‌تر مانند هروئین استفاده می‌شود. مصرف این قرص موجب کاهش عملکرد دستگاه تنفسی می‌شود و در برخی موارد خطر مرگ را برای مصرف کننده به همراه دارد.

B2 معمولاً به صورت قرص‌های زیر زبانی تجویز می‌شود و از مورفین قوی‌تر است. مصرف قرص ب۲ بدون تجویز پزشک عوارض جبران ناپذیری دارد. در برخی موارد این عوارض باعث ایجاد علائم مسمومیت می‌شوند که در صورت بروز آن باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه شود.

موارد مصرف داروی اعتیادآور بوپرنورفین

روش ترک قرص b2 در منزل, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

عمدتاً افراد با تصور اینکه قرص بوپرنورفین عوارض کمتری نسبت به دیگر مخدرها دارد، برای ترک مخدر‌هایی با دوز بالاتر این قرص را جایگزین می کنند؛ اما در واقع این طور نیست و عوارض قرص ب۲ دست کمی از دیگر مخدرها ندارد. استفاده از قرص بوپرنورفین برای کاهش دوز اعتیاد فقط در صورتی که تحت نظارت و تجویز پزشک باشد، مجاز است.

شایع‌ترین عوارض مصرف قرص ب۲

از جمله عوارض شدیدی که در پی مصرف قرص بوپرونورفین ایجاد می شوند شامل موارد زیر هستند.

  • – درد معده
  • – تهوع
  • – تب
  • – ادرار تیره و تغییر رنگ
  • – مشکلات تنفسی
  • – تورم چهره
  • – زرد شدن چشم و پوست
  • – مشکلات تنفسی

اختلال در کار دستگاه گوارش جزو شایع‌ترین عوارض اعتیاد به بوپرنورفین است؛ بنابراین هر زمان عملکردهای تنفسی کاهش یافت و نشانه های حساسیت دارویی مثل تورم صورت، لب ها، زبان و گلو دیده شد، باید سریعاً به پزشک مراجعه شود.

چگونه قرص بوپرنوفین را ترک کنیم؟

برخی از افراد به مواد مخدر با دوز بالا اعتیاد دارند که برای کنار گذاشتن آن از قرص‌هایی نظیر ب۲ یا متادون استفاده می کنند. در این مواقع اگر روند ترک تحت نظر پزشک متخصص نباشد، اعتیاد به قرص بوپرونوفین ایجاد می شود.

ترک قرص B2 مانند هر مخدر دیگری به صورت ناگهانی ممکن نیست و نیاز به مراحل و روش‌های خودش را دارد. همیشه بهترین روش‌ها، روش های ترکیبی هستند که می توانند نتیجه یک ترک بدون بازگشت را به همراه داشته باشند.

بهترین روش ترک قرص ب۲ کدام است؟

روش ترک قرص b2 در منزل, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

ترک اعتیاد تدریجی با کاهش دوز مصرفی یکی از موثرترین روش های ترک اعتیاد به مواد مخدر است. با وجود طولانی بودن این دوره اما عمدتاً نتیجه های مطمئن‌تری به همراه دارد که احتمال بازگشت بیمار به مصرف دوباره مخدر را به حداقل می رساند.

یکی از بهترین روش‌های ترک اعتیاد برای هر ماده مخدری از ترک اعتیاد به متادون و قرص ب۲ گرفته تا هروئین و حشیش، شرکت در جلسه‌های مشاوره است. روان درمانی به بیمار کمک می کند تا ضمن رسیدن به باور قلبی برای بازگشت به زندگی، انگیزه‌اش برای تحمل درد خماری بالا برود. به خاطر داشته باشید که بهترین روش ترکیبی از چند درمان همزمان تحت نظر پزشک متخصص است.

آیا ترک مصرف قرص ب۲ در منزل امکان پذیر است؟

افرادی این روش را انتخاب می کنند که نیاز دارند طی یک دوره کوتاه مدت مصرف ب۲ را کنار بگذارند و همزمان به زندگی روزمره خود مثل کار و تحصیل نیز بپردازند. اما باید توجه داشته باشند که درمان خانگی ترک ب۲ باید حتماً زیر نظر متخصص صورت بگیرد. یعنی ابتدا آزمایش های لازم انجام شده، طبق نسخه پزشک دوز داروها مشخص شده و بیمار در خانه روند ترک را سپری می کند.با این وجود بهتر است مراحل سم زدایی در کلینیک ها و تحت نظر متخصصین انجام شود تا در صورت بروز نشانه های خماری و ترک مصرف، این علائم مهار شوند.

عوارض مصرف بوپرونوفین در دوران بارداری

روش ترک قرص b2 در منزل, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

عوارض مصرف این قرص آنقدر زیاد است که حتی اگر شما مشکوک به بارداری هستید نباید از آن استفاده کنید. علائم مصرف ب۲ برای جنین مضر است و ممکن است باعث ایجاد اعتیاد و بروز نشانه‌های ترک در نوزاد شود. از آنجایی که ترک ناگهانی هیچ ماده مخدری صحیح و عملی نیست بهتر است که برای ترک ب۲ با پزشک خود مشورت کنید یا در مراکز تخصصی اقدام به ترک بوپرونوفین کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو