نحوه نصب بخاری گازی بدون دریچه

منبع: نمکستان

50

1401/8/4

23:43


گرچه بخاری گازی بدون دریچه با استفاده از ویژگی سوخت تمیز گاز طبیعی یا پروپان خانه را گرم می کند، اما درباره میزان تمیز بودن آن بحث وجود دارد.

گرچه بخاری گازی بدون دریچه با استفاده از ویژگی سوخت تمیز گاز طبیعی یا پروپان خانه را گرم می کند، اما درباره میزان تمیز بودن آن بحث وجود دارد. این بخاری در برخی از کشورها و ایالت ها ممنوع است. در هر صورت نصب این بخاری آسان بوده و فقط به مکانی امن و منبع سوخت نیاز دارید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه تعمیر بخاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکاران بخاری در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر بخاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نحوه نصب بخاری گازی بدون دریچه

توصیف

در حالی که بخاری گازی با دریافت هوای اتاق یا بیرون سوخت سوزانده و گاز را بیرون می دهد، بخاری بدون دریچه هوای اتاق را بازیافت می کند. طراحی خاص این بخاری ها تولید گاز را به حداقل رسانده و هواداران این نوع بخاری معتقدند که ۹۹ درصد کارآمد است. این بخاری در مقایسه با بخاری های معمولی، طراحی جمع و جور داشته و چون دریچه ندارند در جاهای کوچک جای می گیرند. از آنجاییکه به جریان مستمر گاز نیاز دارند، با شلنگ به مخزن وصل می شوند.

اندازه بخاری

برای انتخاب اندازه مناسب بخاری باید میزان گرما برای گرم شدن فضا را بدانید. اگر به گرمای کمی نیاز دارد بخاری کوچک خریداری کرده و یا هوای وارد شده به فضا را افزایش دهید. در غیر این صورت میزان دی اکسید و کربن مونواکسید فضا زیاد می شود. اگر اتاق ها در ندارند می توانید اندازه اتاق های دیگر را هم در نظر بگیرید.

نصب بخاری

پس از انتخاب این نوع بخاری نصب آن سخت نیست. اگر بخاری پایه دارد، می توانید آن را گوشه اتاق بگذارید. بخاری بدون پایه هم با پیچ به دیوار نصب می شود. می توانید با ایجاد حفره در دیوار لوله گاز را رد کنید. برای این کار باید لوله و ابزار را داشته باشید.

نصب بخاری

هشدار

یکی از معضلات این بخاری تولید ذرات آب است. بنابراین بخاری متوسط می تواند هر ۲ ساعت حدود یک گالن ذرات آب تولید کند و رطوبت هوا را افزایش دهید. به علاوه، بخاری با تولید نیتروژن دی اکسید که در ترکیب با آب نیتریک اسید می سازد، هوا را آلوده می کند. همچنین اگر بخاری مرتب تمیز نشود، ذرات کربن دی اکسید خارج می کند که می تواند خانه را دودآلود کند. بخاری کثیف بوی نامطبوع هم دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو