کشف بقایای مجتمعی از عمارتهای رومی با کمک برنامه Google Earth

منبع: همگردی

12

1401/8/5

06:30


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، کشف بقایای مجتمعی از عمارتهای رومی با کمک برنامه Google Earth صورت گرفت.

باستان شناسان با استفاده از تصاویر Google Earth یک مجموعه از عمارت های رومی را در «کنت» واقع در انگلستان شناسایی کردند که دارای حمام و سیستم گرمایش مرکزی بود.

انجمن باستان شناسی کنت با همکاری گروهی از داوطلبان، علاوه بر پایه های دیوار ویلای اصلی، ستونی از هیپوکاست یا سیستم گرمایش مرکزی رومی را نیز کشف کردند. در سیستم هیپوکاست، گردش گرما از طریق دیوارها و کف یک حمام مجاور انجام میشد.

به گفته باستان شناسان، ویلاهای رومی زیادی در سراسر «کنت» وجود دارد اما به ندرت سیستم گرمایشی هیپوکاست این بناها سالم باقی می ماند.

کارشناسان معتقدند استفاده از هیپوکاست در گذشته هزینه زیادی داشته و باید بطور مداوم سوخت هیزم و نیروی کار برای کارکرد آن تامین میشد.

وجود این نوع سیستم گرمایشی نشان می دهد ساکنان این عمارت، کشاورزانی با موقعیت بالای اجتماعی بوده اند؛ زیرا استفاده از هیپوکاست معمولا مختص ویلاهای گران و ویلاهای عمومی بود.

علاوه بر این، باستان شناسان آثار تاریخی متعددی مانند یک کمربند زینتی کشف کردند که قدمت آن به حدود 375 میلادی می رسد. یک کلید کوچک رومی بریتانیایی، دو سکه قرن چهارم میلادی، سفال و گچ دیوار ویلای اصلی نیز در این مکان کشف شده است.

کشف بقایای مجتمعی از عمارتهای رومی با کمک برنامه Google Earth

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو