عکس فرد تروریست حرم شاهچراغ + جزییات حمله تروریستی

منبع: گهر

47

1401/8/5

09:18


متاسفانه تاکنون ۱۵ نفر از هموطنان عزیزمان در حرم شاهچراغ به دلیل حمله تروریستی به شهادت رسیده اند که در ادامه جزییات کامل این حادثه تروریستی به همراه یکی از افراد تروریست را مشاهده می کنید.

عکس فرد تروریست حرم شاهچراغ + جزییات حمله تروریستی, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

جزئیات حمله تروریستی به حرم حرم شاهچراغ

خبرگزاری ایرنا، در گزارشی از این حادثه تروریستی، اعلام کرد که شامگاه دیروز، چهارشنبه، ساعت ۱۷٫۴۵ دقیقه، فردی مسلح به شیوه تروریست‌های تکفیری با شروع تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ(ع) به داخل حمله کرد. طبق گفته شاهدان عینی، تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی و باب‌الرضا(ع) وارد حرم شدند و پیش از ورود به حرم و از همان در، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بسته‌اند.

این درحالی است که طبق یک‌ سنت قدیمی شب‌های پنجشنبه بسیاری از مردم شیراز برای زیارت به حرم شاهچراغ می‌روند، از این رو این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داده است. براساس گزارش ایرنا، نیروهای ناجا همزمان تروریست  حمله کننده به حرم شاهچراغ را دستگیر کرده‌اند و یکی از تروریست‌ها متواری شده است. ابتدا تعداد شهدای این حمله تروریستی ۹ نفر ذکر شد، اما با مرور زمان برخی از زخمی‌ها نیز به شهادت رسیدند.

عکس فرد تروریست در حرم شاهچراغ

عکس فرد تروریست حرم شاهچراغ + جزییات حمله تروریستی, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

 تروریست‌هایی که به حرم شاهچراغ (ع) حمله کردند، ایرانی نیستند

یک منبع آگاه همچنین خبر داد تروریستی که بعداز ظهر دیروز به حرم مطهراحمد بن موسی(ع) شاهچراغ درشیراز حمله کرد، دارای ملیت ایرانی نیست.

مجروحان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) به بیما‌رستان‌های نمازی، شهید رجایی و مسلمین انتقال داده شدند.

سردار حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فرد تروریست‌ از درب ورودی باب‌الرضا وارد شد و به سمت خادمین تیراندازی کرد و بعد وارد حرم شد و زائران را به رگبار بست.

وی ادامه داد: در ادامه نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و عامل این حمله را به ضرب گلوله مجروح کردند و عوامل مربوطه در حال بازجویی از وی هستند.

تعداد شهدا تا ساعت ۲۲ دیشب

سخنگوی اورژانس نیز شامگاه چهارشنبه اعلام کرد: تا ساعت ۲۰ آمار ۱۵ شهید این حادثه قطعی است. دو نفر هم وضعیت وخیمی دارند که امیدواریم اقدامات درمانی به نتیجه برسد. اورژانس شیراز همچنان در آماده‌باش است.

دستگیری تروریست دوم

مطابق اعلام خبرنگار صداوسیما نفر دوم تروریست‌ها در گوشه‌ای از حرم مخفی شده بود که ساعتی پس از حادثه شناسایی و دستگیر می‌شود.

روایت شاهدان عینی

یکی از خادمان حرم حضرت شاهچراغ که در صحن مستقر بوده است در گفت‌وگوی تصویری با خبرنگاران گفت: موقع اذان از سمت زنان صدای جیغ آمد. ناگهان یک نفر به مقابل شبستان آمد و با کلاشنیکف شروع به تیراندازی کرد. پس از آنکه خدام با کمک مردم در شبستان را بستند، تروریست به سمت حرم رفت و اطراف ضریح را به رگبار بست.

جزئیات حادثه از زبان استاندار

استاندار فارس با بیان اینکه پس از اقدام تروریستی چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، هم اینک امنیت در این آستان مقدس برقرار است، گفت:‌ هدف عامل تروریستی، احتمالاً نماز جماعت بود که به دلیل بسته بودن در ورودی شبستان، نیت پلید خود را در کنار مضجع شریف اجرا کرد. به گزارش ایرنا،‌ محمدهادی ایمانیه شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود: خوشبختانه در ورودی شبستان محل برپایی نماز جماعت بسته شد و عامل تروریستی پس از مضروب کردن خدام در ورودی حرم، نتوانست وارد محل برپایی نماز جماعت شود.

وی اظهار داشت:‌ پس از آن عامل تروریستی در کنار مضجع شریف ۱۵ نفر را به شهادت رساند و ۲۳ نفر را مجروح کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه فرد ضارب مجروح و دستگیر شده است، گفت:‌ تلاش نیروهای امدادی برای درمان مجروحان ادامه دارد. وی تأکید کرد: هویت و انگیزه عامل تروریستی پس از تحقیقات و بازجویی اعلام خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو